[Compatibility] Oude app afhankelijk van onbekende OCX?

Pagina: 1
Acties:

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Topicstarter
Ik zit hier op werk met een applicatie die tamelijk oud is (Win95 tijd). Nu heeft men over tijd de installatiedisks van de applicatie verloren, en de software fabrikant (fidler) is inmiddels failliet (kan 'm op het internet in ieder geval niet meer vinden). De applicatie lijkt prima te werken op Windows 95 en 98 (ME niet getest, hebben we niet hier), maar Windows 2000 en XP geven beide crashes. Access violation en daarna "Class Not Found".

De laatste foutmelding doet me vermoeden dat de applicatie meer dan de 4 OCX bestanden gebruikt die in de program folder staan. Ik heb die bestanden handmatig regegistreerd (regsvr32 file1.ocx ect), en dat ging goed.

Mijn vraag. Is er een manier om de dependancies van de executable en 4 OCX bestanden na te kunnen lopen om te zien welke bestanden door de applicatie uiteindelijk gebruikt worden? Dan kan ik proberen die bestanden te kopieren en zo de app aan de praat te krijgen.
Of beter nog, is het mogelijk het programma op een zodanige manier te debuggen (zonder source natuurlijk want die heb ik helaas niet :( ) dat ik de calls kan traceren tot de crash?

[ Voor 10% gewijzigd door Aetje op 01-02-2006 18:09 ]

Forget your fears...
...and want to know more...

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18-08 22:57

Gerco

Professional Newbie

Je kan met Regmon van sysinternals kijken welke registry keys bekeken worden. In het geval van een ActiveX control zal dat iets zijn als "HKEY_CLASSES_ROOT\Prog.ID" of "HKEY_CLASSES_ROOT\{12342-shfsldh-342525-gj}", waarbij de status "NOT FOUND" zal zijn. Dan loop je met die key op een papiertje naar de machine waarop het wel werkt en kijk je in de registry.

Onder de bewuste key zal waarschijnlijk een key "InProcServer32" staan met in de default value de filename van de bewuste control (.ocx of .dll).

[ Voor 6% gewijzigd door Gerco op 01-02-2006 19:09 ]

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

Verwijderd

Weet je zeker dat de fabrikant niet 'fiddler' heet ipv 'fidler' ?