Toon posts:

Samen muziek maken via Internet

Pagina: 1
Acties:
  • 2.403 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
He hallo,

Ik heb een vraag,bestaat er misschien een programma wat snel genoeg is om een ''online bandje'' te creëren? Dus aan de ene kant een gitarist,en aan de andere kant ook...

mvg MP

• shnazzle
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21-01-2025
Moet het perse tegelijk? Waarom niet opnemen op locaties A en B en dan samenvoegen met CoolEdit(win)/Audacity(lin)?

Voor de rest, allebei streamen. Persoon A luisteren naar stream van persoon B en opnemen. En Persoon B luisteren naar stream van persoon A en opnemen.

Err...zoiets

Verwijderd

Topicstarter
shnazzle schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 18:13:
Moet het perse tegelijk? Waarom niet opnemen op locaties A en B en dan samenvoegen met CoolEdit(win)/Audacity(lin)?

Voor de rest, allebei streamen. Persoon A luisteren naar stream van persoon B en opnemen. En Persoon B luisteren naar stream van persoon A en opnemen.

Err...zoiets
Ik weet dat dat gemakkelijker is,maar dat maaktet er niet leuker op...Juist ''samen-spel'' is mooi..

Ooh srry,niet goed gelezen!.. Bedankt!

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2006 18:16 ]

• Eggy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 31-05-2023

Eggy

Goo goo g'joob

Dit lijkt me meer wat voor Software Algmeen.

SE-NSE | Sony Ericsson - News, Services, Entertainment

Ayofe Theme for Symbian S60

Verwijderd

Het is mogelijk met VOIP. Het enige probleem is latency, je hoort elkaar altijd pas 50 a 100 ms later. Dat maakt ritme natuurlijk niet makkelijk.

• walterg
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-06 16:59
In programma's als fruityloops zit software om samen aan projecten te werken. Dat zou eventueel een optie zijn.

Tegelijkertijd een nummer spelen is volgens mij practisch onmogelijk.

Op het moment dat jij iets speelt komt het een fractie later aan bij je medespeler en wat hij op dat moment speelt komt NOG later weer bij jou aan.

Wat je zou kunnen doen is dat een iemand speelt, het signaal doorstuurt naar de ander en dat diegene dat geluid plus wat hij zelf speelt bij elkaar mixt. Je kan alleen dat signaal niet weer terugsturen, anders raakt de eerste persoon nogal door de war van het ritme.

[ Voor 32% gewijzigd door walterg op 01-02-2006 18:56 ]

• grhmpf
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-05-2022

grhmpf

Android <3

Misschien dit? Niet getest :)

http://www.ninjam.com/

(check de mp3 previews)

[ Voor 20% gewijzigd door grhmpf op 01-02-2006 18:59 ]

• walterg
Of er is natuurlijk gewoon software die daarvoor bedoeld is en de latency compenseert :D

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:51
Jah natuurlijk is er software die weet dat jij over 150ms op je toetsenbord drukt ;)

Tuurlijk kan je er voor zorgen dat als twee mensen op hetzelfde fysieke moment op het toetsenbord drukken dat het eindresultaat ook gelijk loopt, maar je weet zelf ook niet wanneer de ander dat doet, dus is het maar gokken wanneer je gelijk zit, je merkt pas die 150ms later of je vroeger of later had moeten drukken.

[ Voor 67% gewijzigd door OnTracK op 01-02-2006 22:55 ]

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

• walterg
Dat bedoelde ik zo ongeveer met mijn voorlaatste post.

Het zag er alleen wat knullig uit omdat ik postte dat het niet kon en vervolgens iemand een linkje post van software die daarvoor bedoeld is :)

[ Voor 4% gewijzigd door walterg op 06-02-2006 13:11 ]

Pagina: 1