Koeler Dell Dimension 8200 vervangen

Pagina: 1
Acties:
  • 880 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-01 20:46
Medetweakers ik heb een probleem:

Mijn casefan van mijn dell 8200 is aan het doodgaan en die wil ik graag vervangen door een nieuw exemplaar. Bestellen bij Dell is geen optie want die vragen €90

Deze zit er nu in:
Een JMC/Datech
DC brushless fan (12v @ 0.85A)
serial 9232-12HBTL-2
afmetingen: 92mmx92mmx32mm

Deze koelt dus zowel mijn kast als mijn proc d.m.v. zo'n groen kapje wat over de heatsink van de proc. zit. Deze is thermisch gestuurd dus gaat sneller draaien als proc heter wordt.

Ik heb op google diverse CFM waardes gezien voor deze koeler maar de meeste zeggen rond de 80, dit vind ik vrij fors. Ook blijkt het zo te zijn dat als je de stock koeler vervangt je een previous Fan Failure krijgt bij het booten, heb geen zin om iedere keer F1 te moeten drukken.

Vraag is dus welke koelers raden jullie me aan om erin te zetten, zat zelf aan een Zalmann ZM-F2 te denken maar deze heeft een CFM waarde van rond de 35 en is denk ik te licht.....

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:24

DaWaN

'r you wicked ??

Als je veel CFM's wilt van een 92mm fan:
pricewatch: Vantec Tornado TD9238H (92mm, 4p)
Dat is de zwaarste 92mm fan die er is, let wel op de dikte en het stroom verbruik (1A op 12V, niet alle fancontrollers kunnen dat leveren, aangezien de originele fan al 0,85A trekt lijkt het me geen probleem)

[ Voor 16% gewijzigd door DaWaN op 01-02-2006 17:48 ]

If you do not change direction, you may end up where you are heading

• wimpie007
DaWaN schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 17:47:
Als je veel CFM's wilt van een 92mm fan:
pricewatch: Vantec Tornado TD9238H (92mm, 4p)
Dat is de zwaarste 92mm fan die er is, let wel op de dikte en het stroom verbruik (1A op 12V, niet alle fancontrollers kunnen dat leveren, aangezien de originele fan al 0,85A trekt lijkt het me geen probleem)
Hij is inderdaad te breed aangezien ik hem in de houder moet kunnen klikken, deze fan die je aanraadt is 38 MM terwijl er maar 32 in past helaas, maar toch bedankt.. Is er niet een site waar je fan's kan vergelijken ook met de CFM erbij enzo. Misschien is de 35 CFM van de Zallman wel voldoende voor mijn P4, 2,4 maar heb geen zin in een doorgefikte CPU.,

[ Voor 3% gewijzigd door wimpie007 op 01-02-2006 17:53 ]

• wimpie007
Zo ff een kick, is er niemand anders met een oplossing?

Verwijderd

Probeer het, als ie niet werkt, dan breng je je fan terug naar de winkel.

• wimpie007
Verwijderd schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 17:11:
Probeer het, als ie niet werkt, dan breng je je fan terug naar de winkel.
Ja ok maar welke zal ik nemen dan? Weet niet 100% zeker dat die 80 CFM waarde klopt, heb geen zin een doorgefikte CPU als die zalman onvoldoende koelt

• empy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16:48

empy

Rijdt rondjes

als het goed is is je pc sowieso thermisch beveiligd, wat betekend dat als je proc te warm word, dat ie vanzelf de stroomtoevoer afsnijdt. Ik vind 80 cfm trouwens wel erg veel, ik heb hier een uiterst felle 120mm fan en die is zeker geen 80 cfm. Ik zou voor een Akasa fan of een stille ac-ryan fan gaan, zeker met die akasa heb ik zeer goede ervaringen, zit hier in mijn systeem, en is onhoorbaar O+

• wimpie007
shrenghang schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 22:13:
als het goed is is je pc sowieso thermisch beveiligd, wat betekend dat als je proc te warm word, dat ie vanzelf de stroomtoevoer afsnijdt. Ik vind 80 cfm trouwens wel erg veel, ik heb hier een uiterst felle 120mm fan en die is zeker geen 80 cfm. Ik zou voor een Akasa fan of een stille ac-ryan fan gaan, zeker met die akasa heb ik zeer goede ervaringen, zit hier in mijn systeem, en is onhoorbaar O+
Stond er ook van te kijken, het is volgens de fabrikant zelfs 83,1, komt misschien omdat ie zowel m'n hele case als proc moet koelen, heb namelijk geen aparte cpufan.
Deze is het(en dan de onderste op de pagina, de 9232-12H

http://www.jmcproducts.com/products/dc_fans/92x92x32mm.shtml

Maar bedankt voor je reply en zal eens kijken naar de merken die je noemde

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-02 11:46
De fan van dit blok zou wel wat zijn: http://www.performance-pc...b825a841&products_id=2288
Rotte maat om zo'n fan te vinden :S

• wimpie007
Vandread schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 12:40:
De fan van dit blok zou wel wat zijn: http://www.performance-pc...b825a841&products_id=2288
Rotte maat om zo'n fan te vinden :S
Kijk eens aan precies de goeie maat en airflow, alleen jammer dat ie gelijk weer 30 dollar is en ik niks aan die heatsink heb, maar thanks als ik geen andere oplossing vind bestel ik dees wel ergens. KUT dell! Laatste keer dat ik een Dell neem. Heb fan net ook uit elkaar gehaald en schoongemaakt, is al een heel stuk beter als het was. Zag wel dat er op de printplaat iets doorgefikt was,

Verwijderd

Ik zou toch Dell nog maar eens bellen. Ik kreeg zonder aandringen enkele weken geleden voor mijn 8250 met (denk ik, kan het hier op mijn werk niet controleren) eenzelfde fan als jij beschrijft, gratis een nieuwe CPU fan, compleet met groene kap omdat er "issues" waren met de DATECH-koelers rond eind 2002-begin 2003.
De nog goed funktionerende en regelende fan die ik eruit gehaald heb ligt nog ergens thuis. Ik kijk straks wel even welk nummer die heeft. je hoort nog.

Alptraum

Verwijderd

De fan uit mijn 8250 heeft hetzelfde nummer als die uit jouw 8200. Deze fan heeft een probleem en (in ieder geval voor een 8250) krijg je bij klachten van geluidsoverlast nog steeds gratis een nieuwe thuisbezorgd. Bellen dus met Dell en niet ophouden voordat je een nieuwe hebt........
Als je belangstelling hebt voor mijn oude fan dan hoor ik het wel.

alptraum

• wimpie007
Verwijderd schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 22:04:
De fan uit mijn 8250 heeft hetzelfde nummer als die uit jouw 8200. Deze fan heeft een probleem en (in ieder geval voor een 8250) krijg je bij klachten van geluidsoverlast nog steeds gratis een nieuwe thuisbezorgd. Bellen dus met Dell en niet ophouden voordat je een nieuwe hebt........
Als je belangstelling hebt voor mijn oude fan dan hoor ik het wel.

alptraum
Zal morgen eens even Dell gaan stalken dan..Hoezo kreeg jij dan een nieuwe als jouw fan nog goed was dan? Als het met dell niets wordt dan neem ik wel even contact met je op.. Thanks in ieder geval!

Verwijderd

Ik belde op voor een nieuwe ventilator voor de videokaart. Die hadden ze niet meer maar wel een andere ventilator. Of ze me daarmee van dienst konden zijn :)

alptraum

• wimpie007
Nou Dell was niet echt happig omdat mijn systeem al 3,5 jaar oud is. Wist ik zelf niet eens meer, Time flies. Gaven aan dat als ik een half jaar eerder geweest had , ik wel een nieuwe gekregen zou hebben.(Ook al had ik maar voor 1 jaar collect en return betaald!)
Hoeveel wilde je ongeveer hebben voor die fan van jou dan? (Je had je e-mail niet gegeven dus doe het even via deze weg)

Verwijderd

wimpie007 schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 17:21:
Nou Dell was niet echt happig omdat mijn systeem al 3,5 jaar oud is. Wist ik zelf niet eens meer, Time flies. Gaven aan dat als ik een half jaar eerder geweest had , ik wel een nieuwe gekregen zou hebben.(Ook al had ik maar voor 1 jaar collect en return betaald!)
Hoeveel wilde je ongeveer hebben voor die fan van jou dan? (Je had je e-mail niet gegeven dus doe het even via deze weg)
Jammer dat het niet lukte bij Dell. Toch geen reclame voor ze. Fan komt tegen verzendkosten naar je toe. Ik heb tenslotte wel een nieuwe gehad...... Email me maar even voor adres enz. Mijn emailadres is mijn roepnaam bij xs4all.nl.
Dit topic mag een slotje.

alptraum

• wimpie007
Verwijderd schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 19:56:
[...]

Jammer dat het niet lukte bij Dell. Toch geen reclame voor ze. Fan komt tegen verzendkosten naar je toe. Ik heb tenslotte wel een nieuwe gehad...... Email me maar even voor adres enz. Mijn emailadres is mijn roepnaam bij xs4all.nl.
Dit topic mag een slotje.

alptraum
Ik heb je gemaild, hoop naar de goede: alptraum at xs4all.nl toch? (ff zo neergezet ivm spambots)
Pagina: 1