[ACD 20"] Cinema Display 20" overweging

Pagina: 1
Acties:
  • 187 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Sijmen
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-10-2025
Hallo,

Ik overweeg om in de (nabije) toekomst een 20" Cinema Display te kopen, maar ik twijfel een beetje.

Dit is de huidige situatie:
Mijn PowerBook 12" is mijn primaire computer. Thuis sluit ik deze aan op mijn 19" CRT monitor, die nogal aan het degenereren is. Deze monitor gebruik ik op een resolutie van 1280x1024.

Problemen:
  • Ik zou graag dual monitor willen gebruiken met de PB aan de ene kant en het scherm aan de andere kant. Dit is alleen erg lastig vanwege het verschil in pixeldichtheid, schermtype, en helderheid.
  • De CRT monitor staat op het punt het loodje te leggen geloof ik.
  • Ik mis vaak toch een beetje schermruimte.
  • Het beeldscherm is aan de hoge kant, wat toch vervelend kijkt.
Het Apple Cinema Display 20" lijkt mij een mooie opvolger voor mijn huidige scherm, maar daarove r heb ik nog een paar vragen:
  • De resolutie is niet een hele grote verbetering, het aantal extra pixels is misschien wat weinig.
  • Er zijn andere alternatieven voor dit scherm, denk vooral aan die Dell FPW schermen. De reacties zijn nogal gemixed, wat denken jullie?
  • Ik speel nog wel eens een spelletje op zijn tijd. Hoe gaat gamen op dit breedbeeldscherm?
Alvast heel erg bedankt :)

• Oxi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

Ik heb de Dell 2005FPW, dus de tegenhanger van de ACD. De enige reden waarom ik die gekocht heb was een aanbieding van Dell waardoor het ruim €200 scheelde.

Maar ik heb nooit de neiging om mijn 12" Powerbook als 2e scherm te gebruiken hier naast. Het is altijd alleen de 20". Het kan, maar ik raad het je niet aan.

Het verschil tussen 1280x1024 en 1680x1050 merk je zeker. Sowieso is horizontaal meer ruimte erg fijn, het werkt 'natuurlijker' dan verticaal.

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Ikzelf heb een 20" Cinema Display in combinatie met een 12" PowerBook. De resolutie van 1680x1050 ten opzichte van de 1024x768 van de PowerBook was voor mij een verademing. Het grote voordeel van een breedbeeldscherm is dat je links en rechts je paletten kwijt kunt met in het midden het document. Daarnaast kun je ook makkelijk twee pagina's van een document tegelijk bekijken.

Dual monitor gebruik ik niet, omdat ik dit niet lekker vind werken. Ik gebruik m'n Cinema Display als enige scherm. De enige keren dat ik het gebruik is met RDC.

Hoe de Cinema Display ten opzichte van een Dell FPW staat weet ik niet. Voor zover ik weet gebruiken ze allebei hetzelfde paneel, maar is de backlight anders. Die van de Dell is een stuk feller. Voordeel hiervan is dat je ook in fel daglicht gewoon alles kunt zien. Nadeel is dat zwart wat lichter is in vergelijking met de Cinema Display.

Af en toe speel ik ook wel 'ns een spelletje en hoewel de grafische kaart de native resolutie vaak niet trekt, is het goed te doen. Geen last van ghosting of iets dergelijks.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Verwijderd

Sijmen schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 17:24:
Thuis sluit ik deze aan op mijn 19" CRT monitor, die nogal aan het degenereren is. Deze monitor gebruik ik op een resolutie van 1280x1024.
Nog één...

Hoe kan je nu een 5:4 verhouding (1280*1024) gerbuiken op een 4:3 scherm (crt!)

En je bent niet alleen, er zijn er veel die dit blijkbaar niet opmerken :? ? Of toch enige notie hebben van resoluties en scherm verhoudingen? (de juiste resolutie voor een 4:3 scherm is 1280*960 btw 1280:4=320, 320x3=960)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2006 18:57 ]

• Sijmen
Verwijderd schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 18:55:
[...]

Nog één...

Hoe kan je nu een 5:4 verhouding (1280*1024) gerbuiken op een 4:3 scherm (crt!)

En je bent niet alleen, er zijn er veel die dit blijkbaar niet opmerken :? ? Of toch enige notie hebben van resoluties en scherm verhoudingen? (de juiste resolutie voor een 4:3 scherm is 1280*960 btw 1280:4=320, 320x3=960)
Ja, je hebt helemaal gelijk, de verhouding klopt niet. Maar het nadeel van die kleine vervorming van 5:4 -> 4:3 weegt voor mij niet op tegen de ruimte die ik terugkrijg. Vandaar dus.

• b0p
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-01 12:09

b0p

Ik heb zelf gekozen voor een Samsung SyncMaster 770P naast mijn 12" G4 iBook.
Deze monitor (ombouw is grotendeels wit plastic) vloekt qua uiterlijk in ieder geval niet bij mijn iBook. Wellicht is dit ook een optie voor je. Ik gebruik hem in dual screen modus. Dit werkt erg fijn. De monitor is erg goed verstelbaar en zelfs standaard in portrait mode naast mijn iBook te gebruiken (de 32MB videogeheugen krijgt het dan helaas wel wat zwaar).
Qua kleur, response time (6ms) en contrast (1500:1) is de Samsung echt een verademing. De prijs is in ieder geval een stuk lager dan het 20" cinema display (de horizontale resolutie helaas ook).

Verwijderd

b0p schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 19:43:
De prijs is in ieder geval een stuk lager dan het 20" cinema display (de verticale resolutie helaas ook).
Je bedoelt de horizontale resolutie waarschijnlijk (verticaal 1024 tov 1050, 20 tal puntjes verschil)

• b0p

b0p

Verwijderd schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 19:52:
[...]

Je bedoelt de horizontale resolutie waarschijnlijk (verticaal 1024 tov 1050, 20 tal puntjes verschil)
Uiteraard... Is al gecorrigeerd O-)

• praseodymium
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-02 12:49
Ik heb een 20" iMac G5, wat zover ik weet hetzelfde scherm is als het 20" ADC. Het werkt erg fijn, geen last van ghosting. De extra ruimte merk je zeker, het is ten slotte genoeg om twee vensters naast elkaar open te hebben (of om je uit te leven in Illustrator of iets). Dual screen zou ik op zich niet doen, of je moet echt iets speciaal op het 12" scherm willen gebruiken (bijvoorbeeld IM of je mail lezen).

• Peentje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-02 19:54

Peentje

MacOS/Windows/Linux don't care

Ik een Belinea 10 20 35 W (20" widescreen) foto's van mijn setup staan in het show je apple computer topic.LINK
Dit scherm is op zowat alle fronten(contrast,kijkhoek,ms enz) beter dan een cinema display en staat erg mooi bij mijn powerbook.
Ik heb hem gekozen omdat er boxen in het scherm zitten, als je dat niks vind zijn er genoeg andere alternatieven, daarvoor verwijs ik je graag naar dit topic.

[ Voor 9% gewijzigd door Peentje op 02-02-2006 18:22 ]

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-02 14:20
Cinema scherm ziet er geil uit MAAR:

- Slechts 1 jaar garantie ipv 3 jaar (Dell 20") tenzij je een AppleCare Protection Plan erbij koopt a 350 euro (if PowerBook nog jonger dan een jaar kan je die er ook in meenemen, scherm los kan niet).
Toevoeging: Scherm wordt omgeruild volgende dag als je Apple scherm gerepareerd moet worden ben je hem zo 2 a 3 weken kwijt als je pech hebt...
- Dell scherm is over 2 a 3 jaar nog verder op te krikken => helderheid dan het Apple scherm wat vooral erg handig is als het scherm dan minder helder is geworden zit je met je Apple bijvoorbeeld op volle kracht en bij het dell scherm nog maar op 2/3 van de helderheid (als instelling).
- Apple scherm vind ik zelf wel mooier maar ja...
- Heel stukkie goedkoper, vooral nu met 20% korting.

Ikzelf verkoop Apple meuk maar zeg soms wel stiekem dat een Dell scherm wel beter is voor ontwerpers ivm de vele instellingen met kleuren die mogelijk zijn.

[ Voor 26% gewijzigd door Uberprutser op 02-02-2006 21:09 ]

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

• Sijmen
Ballebek schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 21:06:
- Dell scherm is over 2 a 3 jaar nog verder op te krikken => helderheid dan het Apple scherm wat vooral erg handig is als het scherm dan minder helder is geworden zit je met je Apple bijvoorbeeld op volle kracht en bij het dell scherm nog maar op 2/3 van de helderheid (als instelling).
Ik volg deze niet helemaal. Kun je het misschien in andere woorden uitleggen?
- Heel stukkie goedkoper, vooral nu met 20% korting.
20% korting? De Dell of de Apple? En hoe?

Verwijderd

Hij bedoeld (denk ik) dat de helderheid van een dell scherm veeel hoger kan dan die van een ACD. Zodat, als je scherm op den duur minder helder is geworden, je de helderheid gewoon wat hoger kunt zetten bij een Dell.

• Uberprutser
Sijmen schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 21:15:
[...]

Ik volg deze niet helemaal. Kun je het misschien in andere woorden uitleggen?

Dat een Dell scherm na 3 jaar meer helderheid heeft dan de Apple omdat de lamp feller is (en als het goed is minder snel opbrand)

20% korting? De Dell of de Apple? En hoe?

Op de Dell en hoe? Just visit their website

[ Voor 4% gewijzigd door Uberprutser op 03-02-2006 12:19 ]

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

• Sijmen
*kickje*

Ik heb nog wat laatste vragen over dit scherm:
  • Hoe zit het met lagere 4:3 resoluties - kan ik instellen dat 'ie gewoon moet centreren en niet stretchen, of balken moet geven? Of is er daarvoor een standaard instelling?
  • Klopt het dat die kabel vast zit aan het beeldscherm? Wat als die kabel kapot gaat?
Alvast weer heel erg bedankt!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Sijmen schreef op maandag 13 maart 2006 @ 07:24:• Hoe zit het met lagere 4:3 resoluties - kan ik instellen dat 'ie gewoon moet centreren en niet stretchen, of balken moet geven? Of is er daarvoor een standaard instelling?
In de voorkeuren van het beeldscherm kun je voor de 4:3 resoluties kiezen of je een uitgerekte (dus over het gehele beeldscherm) of een normale (dus met balken links en rechts) verhouding wilt. Het is wel zo dat het beeld over heel het scherm wordt uitgesmeerd, dus niet dat het met lagere resoluties het gebruikte oppervlak steeds kleiner wordt.
• Klopt het dat die kabel vast zit aan het beeldscherm? Wat als die kabel kapot gaat?
De kabel zit aan het beeldscherm vast. Als de kabel kapot gaat wordt het waarschijnlijk een retourtje Apple. Je kunt natuurlijk proberen om het zelf op te lossen, maar als ik de service manual zo doorkijk wordt dat nog een behoorlijke kluif.
Alvast weer heel erg bedankt!
Graag gedaan :)

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:56
Een aantal mensen waaronder ikzelf hebben bij de MediaMarkt de Acer AL2051Ws gekocht; die kost bij hen nu €499 en de ervaringen zijn goed tot zeer goed te noemen. Het scheelt een stuk t.o.v. het Apple scherm, dus misschien is dat een tripje naar de MediaMarkt waard om hem eens te gaan beloeren.

Zie voor info ook het Ultieme 20 inch topic.

[ Voor 8% gewijzigd door Dr. Strangelove op 13-03-2006 10:51 ]

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• Sijmen
Dr. Strangelove schreef op maandag 13 maart 2006 @ 10:51:
Een aantal mensen waaronder ikzelf hebben bij de MediaMarkt de Acer AL2051Ws gekocht; die kost bij hen nu €499 en de ervaringen zijn goed tot zeer goed te noemen. Het scheelt een stuk t.o.v. het Apple scherm, dus misschien is dat een tripje naar de MediaMarkt waard om hem eens te gaan beloeren.

Zie voor info ook het Ultieme 20 inch topic.
Dat topic heb ik inderdaad doorgenomen, en heb een aantal van die schermen bekeken. Maar die Acer vind ik echt ronduit lelijk, en heb wel graag een breedbeeldscherm. Ook heb ik naar de Dell gekeken maar ook die ligt me niet helemaal.

• The Evil Brain
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 01-01 10:54
Ehm, die Acer is toch wel breedbeeld? We hebben het toch over dit apparaat:

Afbeeldingslocatie: http://www.acer.nl/acereuro/wr-resource/1873630166/upload/E0Entity3/1/AL2051Ws_normal.jpg

Heeft iemand toevallig dit apparaat, of een andere 20" breedbeeld scherm, aan een iBook hangen? En wat zijn de ervaringen daarmee?

• Sijmen
Oh, ja, precies. Ik had de niet-breedbeeld versie voor me.

Ik denk dat ik toch maar voor de Cinema ga. Niet om goede redenen, maar gewoon omdat ik het zo'n mooi ding vind.

Verwijderd

b0p schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 19:43:
Ik heb zelf gekozen voor een Samsung SyncMaster 770P naast mijn 12" G4 iBook.
Deze monitor (ombouw is grotendeels wit plastic) vloekt qua uiterlijk in ieder geval niet bij mijn iBook. Wellicht is dit ook een optie voor je. Ik gebruik hem in dual screen modus. Dit werkt erg fijn. De monitor is erg goed verstelbaar en zelfs standaard in portrait mode naast mijn iBook te gebruiken (de 32MB videogeheugen krijgt het dan helaas wel wat zwaar).
Qua kleur, response time (6ms) en contrast (1500:1) is de Samsung echt een verademing. De prijs is in ieder geval een stuk lager dan het 20" cinema display (de horizontale resolutie helaas ook).
Oh het kan dus wel? Ik heb me rotgezocht naar de juiste specificaties, want op de Samsung site zeggen ze dat hij alleen maar DVI heeft, maar op allerlei andere sites staat dat hij ook analoog (D-SUB) aankan. Zijn er verschillende versies ofzo?

• b0p

b0p

Verwijderd schreef op maandag 13 maart 2006 @ 13:01:
[...]

Oh het kan dus wel? Ik heb me rotgezocht naar de juiste specificaties, want op de Samsung site zeggen ze dat hij alleen maar DVI heeft, maar op allerlei andere sites staat dat hij ook analoog (D-SUB) aankan. Zijn er verschillende versies ofzo?
Er worden 2 kabels meegeleverd met het scherm (DVI en analoog). Analoog werkt prima. Zover ik weet is er maar 1 versie die dus niet DVI-only is.

• Gluten Parody
  • Laatst online: 09:19
Sijmen: gewoon kopen, pinnen met je ogen dicht
en verder niet over nadenken. Qua afwerking is er
geen sjieker scherm te vinden (ja ok, de grotere
formaten CD's :P).

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

• Sijmen
Gluten Parody schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 00:26:
Sijmen: gewoon kopen, pinnen met je ogen dicht
en verder niet over nadenken. Qua afwerking is er
geen sjieker scherm te vinden (ja ok, de grotere
formaten CD's :P).
Hah, ik snap wat je bedoelt. Zoiets had ik ook met m'n PowerBook. Rationeel gezien was er eigenlijk geen goede reden behalve Mac OS X, maar toch heb ik hem gekocht. En ik zou het nog eens doen, wat een mooie laptop is dat zeg :P

Nu nog even wachten op het geld voor het CD...

Verwijderd

Oxi schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 17:48:
Ik heb de Dell 2005FPW, dus de tegenhanger van de ACD. De enige reden waarom ik die gekocht heb was een aanbieding van Dell waardoor het ruim €200 scheelde.
Ik ook, het voordeel van het Dell scherm is dat je diverse apparaten erop kunt aansluiten (o.a. via dvi, vga en s-video), verder kun je het gebruiken als USB hub. Ik heb 'm eigenlijk met name gekocht voor het produceren van muziek want het is erg handig bij het gebruik van de editors (piano-view e.d) om iets meer ruimte in de breedte te hebben.

Het scheelt in prijs aardig wat met de Apple cinema displays die exact dezelfde beeldbuis hebben en dus in kwaliteit gelijk zijn. Je moet alleen de site van Dell even in de gaten houden, de kortingen wisselen namelijk om de maand per monitor. In januari was de 20" in de aanbieding en in februari de 24". Als je een van de types wilt kun je dus het beste even wachten tot de monitor die je wilt in de aanbieding komt. :)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2006 10:58 ]

• Dr. Strangelove
Sijmen schreef op maandag 13 maart 2006 @ 12:28:
Oh, ja, precies. Ik had de niet-breedbeeld versie voor me.

Ik denk dat ik toch maar voor de Cinema ga. Niet om goede redenen, maar gewoon omdat ik het zo'n mooi ding vind.
Als Apple fan heb ik dat ook lang overwogen, maar qua beeldkwaliteit is dat ding toch echt achterhaald inmiddels; en om er dan ook nog eens krap 400 euro meer voor neer te tellen... nee.

• Sijmen
Dr. Strangelove schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 11:26:
[...]

Als Apple fan heb ik dat ook lang overwogen, maar qua beeldkwaliteit is dat ding toch echt achterhaald inmiddels; en om er dan ook nog eens krap 400 euro meer voor neer te tellen... nee.
Hmm. Da's wel een verschil inderdaad... Maar ik ben eigenlijk gewoon niet bereid om 4/500 euro neer te tellen voor dat Dell scherm. Hij trekt me totaal niet. Ik denk dat ik even die acties van Dell afwacht.

/edit:

De korting op de 20" is nu actief, heb alleen het geld nog niet. Maar hoe kan de beeldkwaliteit van de Apple meer achterhaald zijn dan de Dell? Ze gebruiken toch hetzelfde panel? Met een ander backlight e.d. dan wel.

Extra ingangen heb ik btw helemaal niks aan. Ik heb een hele mooie TV op m'n kamer, en al mijn machines hebben een DVI aansluiting.

[ Voor 27% gewijzigd door Sijmen op 14-03-2006 11:41 ]

• Dr. Strangelove
De specs op de Apple site roepen 14ms... toch wat traag.

• TukkerTweaker
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-02 14:51
Dr. Strangelove schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 13:23:
De specs op de Apple site roepen 14ms... toch wat traag.
Zelfde panel als de Dell.

• Dr. Strangelove
Bedoel je daarmee dat de Dell dezelfde specs heeft (in welk geval de Dell óók traag is...) of dat de specs op de site niet kloppen?

• Sijmen
Dr. Strangelove schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 14:34:
Bedoel je daarmee dat de Dell dezelfde specs heeft (in welk geval de Dell óók traag is...) of dat de specs op de site niet kloppen?
Het Dell scherm dat overal wordt vergeleken met het ACD 20" - als je op Google zoekt naar 'cinema 20 review' vind je hem vanzelf - wordt er overal geschreven dat ze hetzelfde paneel gebruiken. Wel noemt een review dat Dell de specificaties ietsjes.. 'aanpast':
Although both the Apple and Dell 20" displays use the same LG.Philips LCD LM201W01 panel, Apple and Dell seem to differ (at least in terms of marketing) on several specifications including response time, contrast ratio and brightness. Granted, Dell and Apple use different backlights that may account for the 50 nit difference. On the other hand, Apple hardware is traditionally listed with slightly conservative specifications.
AnandTech

Verwijderd

Het paneel en het scherm zijn inderdaad achterhaald. En om daarom nu nog zoveel geld neer te leggen. Daarenboven zijn andere producenten ook hard beginnen te aimen naar de breedbeeld markt (op het 20" formaat, zie het andere topic hier over 20" monitoren)

Dus is er, behalve het design, en per se de apple bankrekening willen sponseren, geen reden om nog voor dat scherm te gaan. Het is inderdaad een mooi scherm, maar daar houdt het ook op. (en daarenboven zijn er schermen genoeg die ook als mooi te kwalificieren zijn)

Zo is die laatste breedbeeld NEC (again, ik verwijs naar hetzelfde topic) echt top of the bill. Beste wat je kan krijgen op 20" breedbeeld, goede kleuren, speciale coating, snel scherm, 8 bit, alles erop en eraan, en nog steeds 150€ *goedkoper* dan die apple schermen. En dat is dan voor het beste van het beste. Dus reken maar uit. En die NEC ziet er ook heel professioneel uit.

En wat onbegrijpelijk is, is het gebrek aan vga, doe het desnoods via dezelfde connector (dvi-i dus). Zo kan je er tenminste nog een xbox360 aan hangen of zo, of een oudere pc, gewone iBook, noem maar op.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2006 20:54 ]

• Uberprutser
Gast die ik ken heeft de NEC 20wgx2 WAT EEN DING IS DAT!
Hij heeft ook een aantal verschillende schermen getest en alles was klote qua refresh en kleuren (gamer en fotograaf) maar nu is ie echt blij.
Als je dan voor een 20" gaat en wilt iets anders dan Apple: Deze NEC is je vriendje :)

• The Evil Brain
Zijn er toevallig mensen met ervaringen met de combinatie 20" breedbeeld scherm en een iBook? Helaas zijn de schermen van Apple zelf niet mogelijk, maar zo'n Acer of Dell zou wel kunnen. Maar trekt de iBook dat een beetje?

Verwijderd

aangezien Canaria zei dat haar mac mini (1,33 dacht ik?) het lekker trok met een 20", zou een iBook dat ook wel kunnen denk ik.

• Digital-DNA
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-11-2025

Digital-DNA

Gedigitaliseerd tot op het bot

als je het tenminste voorelkaar krijgt om de 32mb dedicated naar je externe scherm te krijgen... anders wordt het echt irritant sloom, venstertje resizen gaat schokkerig, keynotes en nog veel meer :(

er is wel een manier voor maar bij mij werkt het weer 's niet, dan krijg ik een wit puntje op een zwart scherm en verder niks...

http://forum.macparts.de/viewtopic.php?t=676

www.nintendocasemods.com

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Verwijderd schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 21:49:
aangezien Canaria zei dat haar mac mini (1,33 dacht ik?) het lekker trok met een 20", zou een iBook dat ook wel kunnen denk ik.
Dat zegt niks :P
Ten eerste heb ik een 23" ACD, ten tweede heeft die Mac mini 1,25GHZ en ten derde zit die via dvi aangesloten, iets wat met een iBook niet mogelijk is O-)

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• Digistorm
  • Laatst online: 23:52

Digistorm

ex-demo scener

Bij mij werkt de clam shell mode wel, je moet m wel op synchrone weergave hebben staan dan. Maar ik moet zeggen dat ik het zelfs dan niet echt fijn vind werken op een 20" (heb hier de Dell 20" staan). Het is merkbaar trager dan op een 17" TFT. Wel zijn de kleuren veel mooier, en heb je meer ruimte. Dus ik zit nog wel 'ns af te wegen :) Maar over het algemeen toch maar de 17"... dat lekkere snelle is toch ook wel prettig...

Hier stond achterhaalde informatie…

• The Evil Brain
DIGISTORM_, wat mis je dan in vergelijking met de 17"? Exposé-snelheid? Of ook dat programma's langzamer lopen op een 20"-scherm?

• Digistorm
  • Laatst online: 23:52

Digistorm

ex-demo scener

Hm, het is inderdaad vooral Exposé snelheid. En full-screen afspelen van video kost ook wat meer CPU. Verder merk je het een beetje met scrollen door documenten, maar dat is ook omdat je gewoon grotere vensters hebt. Maar daar is opzich wel aan te wennen. Het irritantste is inderdaad Exposé en Dashboard. Als je het niet erg vindt dat het traag gaat (heel traag als je veel vensters open hebt) dan kun je denk ik wel met een 20" scherm werken. Maar ik vond het toch storend. Maar wat ook beetje uitmaakt, is dat de iBook alleen analoge uitgang heeft (VGA) en geen DVI. Als ik het dan vergelijk met m'n PC met DVI aansluiting is het nét even minder scherp.

Hier stond achterhaalde informatie…

• Coreantes
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-02 11:53

Coreantes

But you can call me 'Core'...

Op dit moment is de Dell 20" weer in de aanbieding...

€ 478,80

Specs en aanbieding hier!

• Sijmen
Coreantes schreef op maandag 20 maart 2006 @ 14:01:
Op dit moment is de Dell 20" weer in de aanbieding...

€ 478,80

Specs en aanbieding hier!
Oh my lol! Da's te goedkoop. Die ga ik hebben, en dan een iPod Nano erbij, en houd ik nog geld over ook!

• GUZA
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 04-03-2022
€ 589,29 zie ik staan hoor :S

Verwijderd

GUZA schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 14:40:
€ 589,29 zie ik staan hoor :S
De actie was tot en met 20 maart. Bij Dell hebben ze steeds verschillende acties, die meestal maar een paar dagen tot een week duren.

• Sijmen
Verwijderd schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 14:49:
[...]

De actie was tot en met 20 maart. Bij Dell hebben ze steeds verschillende acties, die meestal maar een paar dagen tot een week duren.
Jup, zag het. Jammer maar helaas.

Nog sterker, het is nu weer 'gewoon' 20%, maar da's tot 28 maart. Daarna is 'ie weer net zo duur, tenzij er een andere actie of een ander model komt natuurlijk.

Verwijderd

ik ben op dit moment aan het overwegen een andere monitor te kopen, ik denk aan een cinema scherm (1680 * 1050).
ik heb een macmini (geen intel) met een ATI Radeon 9200 kaart.
Ik heb gekeken in de system preferences en dan bij displays of deze resolutie ertussen staat.
dat is niet het geval. toen ik de macmini kocht werd mij verteld dat deze monitor wel op de macmini zou werken. weet iemand of dit inderdaad het geval is en dat de juiste resolutie er vanzelf als optie bij komt als de monitor op de mac wordt aangesloten?

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-02 20:56

Bezulba

Formerly known as Eendje

ja en ja

blup

Verwijderd

Nou ik ga toch wel mooi voor de 20 inch ACD als blijkt dat de dell 2407 (die nog uit moet komen) tegenvalt (wat uit de laatste berichten al zo schijnt te zijn), want ik vind hem gewoon te mooi om hem niet op m'n bureau te hebben willen staan :*) :P
En daarnaast zal ie ook nog es vet vet staan naast m'n g4 cube :)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2006 00:28 ]

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-02 11:29

alienfruit

the alien you never expected

Zijn er al alternatieven voor de ACD en het Dell scherm? Dell komt hier er niet meer in na hun BKR check de laatste keer.

• estorino
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-02 22:29
alienfruit schreef op zondag 30 april 2006 @ 02:58:
Zijn er al alternatieven voor de ACD en het Dell scherm? Dell komt hier er niet meer in na hun BKR check de laatste keer.
Je zou de Samsung 215tw eens kunnen bekijken: http://www.komplett.nl/k/ki.asp?sku=319694

https://www.strava.com/athletes/10490675

Pagina: 1