Hallo,
Ik overweeg om in de (nabije) toekomst een 20" Cinema Display te kopen, maar ik twijfel een beetje.
Dit is de huidige situatie:
Mijn PowerBook 12" is mijn primaire computer. Thuis sluit ik deze aan op mijn 19" CRT monitor, die nogal aan het degenereren is. Deze monitor gebruik ik op een resolutie van 1280x1024.
Problemen:
Ik overweeg om in de (nabije) toekomst een 20" Cinema Display te kopen, maar ik twijfel een beetje.
Dit is de huidige situatie:
Mijn PowerBook 12" is mijn primaire computer. Thuis sluit ik deze aan op mijn 19" CRT monitor, die nogal aan het degenereren is. Deze monitor gebruik ik op een resolutie van 1280x1024.
Problemen:
- Ik zou graag dual monitor willen gebruiken met de PB aan de ene kant en het scherm aan de andere kant. Dit is alleen erg lastig vanwege het verschil in pixeldichtheid, schermtype, en helderheid.
- De CRT monitor staat op het punt het loodje te leggen geloof ik.
- Ik mis vaak toch een beetje schermruimte.
- Het beeldscherm is aan de hoge kant, wat toch vervelend kijkt.
- De resolutie is niet een hele grote verbetering, het aantal extra pixels is misschien wat weinig.
- Er zijn andere alternatieven voor dit scherm, denk vooral aan die Dell FPW schermen. De reacties zijn nogal gemixed, wat denken jullie?
- Ik speel nog wel eens een spelletje op zijn tijd. Hoe gaat gamen op dit breedbeeldscherm?