camcorder -> pc met een asus 9550

Pagina: 1
Acties:

• wishmaster1986
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16:10
nou ja ik wil dus mijn digi filmpjes op me pc gaan zetten maar ik denk dus dat ik zon tv kaart nodig heb. ik heb dus nu een aus 9550 maar daar zit volgens mij geen tv in ofzo op. dus dan heb ik toch zon tv kaart nodig?

ok dus als ik die wel nodig heb, welke moet ik dan hebben psies? het gaat me er eigenlijk alleen maar om, om dus die films op me camcorder met een beetje leuke kwaliteit op me pc te krijgen.

iemand enige tips qua kaarten ofzo? of kank me video kaart modden zodat wel kan opnemen?

oh btw het gaat om een samsung camcorder met uh av out en S-video out en zon sony memory stick maar die heb ik dus niet :( anders hoefde ik dit ook niet te vragen :9

[ Voor 15% gewijzigd door wishmaster1986 op 01-02-2006 17:25 ]

• Double J
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23-02 18:47
Hij heeft S-video en AV? Op een digitale camera?

Als je alleen S-video en AV hebt, neem bijvoorbeeld een pinnacle kaart, dit is maar een voorbeeld, er zijn zat andere merken.

Als je ook een firewire aansluiting hebt, neem dan een simpel firewire kaartje...Van Conceptronic of zoiets. Of misschien zo'n kaart zoals ik hierboven aangeef. Daar krijg je software bij (je kunt het zo duur maken als je zelf wilt).

*edit: wat ik ook nog ff wil zeggen: Je haalt een aantal dingen door elkaar. Een asus 9550 is een videokaart om videobeelden van je computer naar monitor of tv te sturen. Een TV kaart heeft een videoingang.
Verder kan ik het me niet voorstellen dat een digitale videocamera geen DV uitgang heeft.

[ Voor 28% gewijzigd door Double J op 01-02-2006 17:51 ]

• wishmaster1986
volgens mij heb je ook gelijk ja er zit ook zon DV ding op de camcorder :9

en ja ik weet dat een 9550 een videokaart is maar mischien was er 1 of andere mod ofzo dat ik ook video kan opnemen via me tulp uitgang op me kaart >:)

• Double J
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23-02 18:47
Als je ook DV hebt, dan kun je hem gewoon aansluiten op je firewire aansluiting van je computer. Heb je nog wel een software pakket nodig om de video te bewerken en te branden...

• wishmaster1986
ok, software zal ook wel gewoon een makkelijk capture programma voor zijn neem ik aan? liefst gratis en gewoon makkelijk, dat ik zeg maar gewoon me camcorder op afspeelstand zet en dat ie dan op me pc het naar avi opslaat zeg maar.

en dan nog iets...samsung leverd standaard niet zon kabeltje mee om hem aan de pc aan te sluiten :( waar kan ik die kopen en hoe duur zijn die krengen?

hmz ik heb al gevonden op alternate.nl maar uh dat maakt niet uit welke kabel? ja behalve dan met die 6 of 4 pins maar das logisch.

[ Voor 15% gewijzigd door wishmaster1986 op 01-02-2006 18:11 ]

Verwijderd

Je kan ook met windows movie maker je films via firewire opnemen op je pc zo doe ik het namelijk ook. Weet wel dat DV kwaliteit erg veel ruimte vreet. Half uurtje film is 6 gb dus je zal het ook ff moeten comprimeren maar dat kan met Nero.

• wishmaster1986
oh daar heb ik virtualdub voor :Y) komt goed..gooi er wel een XVID codec overheen ofzo

Verwijderd

wishmaster1986 schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 18:15:
oh daar heb ik virtualdub voor :Y) komt goed..gooi er wel een XVID codec overheen ofzo
Pas op dat je dat pas na het eventuele monteren doet he ;)

• wishmaster1986
uhm, why? :?

kan toch ook alles coderen en dan pas gaan monteren? of ben ik gek? :D

Verwijderd

wishmaster1986 schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 18:42:
uhm, why? :?

kan toch ook alles coderen en dan pas gaan monteren? of ben ik gek? :D
Als je niet zo geinteresseerd bent in beeldkwaliteit, dan kan dat ;)
Bovendien werken de meest gangbare montagepakketten niet met XviD of DivX materiaal, alleen met DV of MPEG1/2, maar ook MPEG is niet aan te raden.
Kortom, mensen die verstand hebben van videobewerking coderen pas als allerlaatste stap.

• wishmaster1986
aaaaah op die fiets, ben niet zon pro in dat soort dingen :) maar ok dan magk dus gelijk een nieuwe harddisk gaan kopen ;(

• powerflux
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 02-08 09:36

powerflux

Edit zich kapot@375fsb

Verwijderd schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 18:50:
[...]

Als je niet zo geinteresseerd bent in beeldkwaliteit, dan kan dat ;)
Bovendien werken de meest gangbare montagepakketten niet met XviD of DivX materiaal, alleen met DV of MPEG1/2, maar ook MPEG is niet aan te raden.
Kortom, mensen die verstand hebben van videobewerking coderen pas als allerlaatste stap.
fyi : virtual dub kan ook "direct stream copy" alles aan elkaar plakken zonder recoden.

if computergames really affect us, we would be running around in dark rooms and eating magic pills.

Verwijderd

powerflux schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 18:58:
[...]

fyi : virtual dub kan ook "direct stream copy" alles aan elkaar plakken zonder recoden.
Dat klopt, ik gebruikte dan ook de term 'gangbare montagepakketten' en daar valt virtualdub voor mij niet onder. Premiere, Vegas, Avid, FCP e.d. hebben veel meer mogelijkheden, al was het alleen maar eenvoudig titeltjes en overgangen maken, of muziekjes of commentaar eronder zetten.

• wishmaster1986
vegas das toch die van sony? die gebruik ik idd ook voor het monteren en dan met virtualdub een codec er over heen gooien.

volgens mij is dit nogal dom want in vegas zit toch ook zon soort functie om een codec er over heen te gooien in?

Verwijderd

wishmaster1986 schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 19:14:
vegas das toch die van sony? die gebruik ik idd ook voor het monteren en dan met virtualdub een codec er over heen gooien.

volgens mij is dit nogal dom want in vegas zit toch ook zon soort functie om een codec er over heen te gooien in?
In Vegas zul je waarschijnlijk standaard met MPEG2 kunnen coderen, dan kun je het dus op DVD zetten. Wellicht is er ook een XviD/DivX plugin.
Pagina: 1