[OS X/PB12"] Geluid links en rechts

Pagina: 1
Acties:

• Sijmen
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-10-2025
Hallo,

Ik heb een raar probleem met m'n PowerBook 12". Ik heb begrepen dat dit vaker voorkomt, maar heb er verder geen informatie over kunnen vinden.

Soms als ik muziek afspeel o.i.d. kom ik erachter dat het geluid een stuk naar links of rechts staat in de geluidsvoorkeuren. Dit heb ik in ieder geval niet zelf ingesteld, en ik ben de enige die de computer gebruik.

Plaatje om te laten zien wat ik bedoel:
Afbeeldingslocatie: http://img214.imageshack.us/img214/3839/afbeelding10bt.png

Weet iemand misschien hoe dit komt en wat ik eraan kan doen?

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Ik heb hetzelfde probleem, ook met een 12" PowerBook (1,33 GHz) onder Mac OS X 10.4.4. Hoe het komt zou ik niet weten, maar vermoed dat er ergens een bug in het OS zit. Tenzij alle mensen die dit probleem hebben een 12" PowerBook hebben.

Een tijdelijke oplossing is om de balans weer in het midden te zetten (joh :P). De laatste tijd heb ik er geen last van gehad, dus misschien is het met de laatste OS update opgelost...

[ Voor 2% gewijzigd door Daedalus op 01-02-2006 18:34 . Reden: spelfout ]

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• MortalPiso
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-02 13:26
Dat probleem heb ik ook een paar keer gehad. Maar dan met een 12" iBook (1,33 Ghz) onder OS X 10.4.3 . Sinds 10.4.4 heb ik het nog niet ondervonden.

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-02 10:41

chem

Reist de wereld rond

Het is een bekend probleem; als je een hoge CPU load combineert met je volume via de volumekeys op je tobo, dan kan je idd balansproblemen krijgen.

Oplossing? Geen, helaas.

http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=25466

[ Voor 14% gewijzigd door chem op 01-02-2006 20:05 ]

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• Sijmen
Wat eem vreemd idee, dat de CPU load en de geluidstoetsen blijkbaar iets met elkaar te maken hebben. Jammer dat er geen oplossing voor is, bedankt in ieder geval voor de verheldering.

• Peentje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-02 19:54

Peentje

MacOS/Windows/Linux don't care

* Peentje zet net zijn balans eens goed voor de 100.000ste keer ook 10.4.4.
Maar hebben jullie niet vaak dat als je soms de geluidstoetsen gebruikt er dan ook best veel vertraging tussen zit voordat hij daadwerkelijk weergeeft dat je het geluid harder cq zachter zet? (heb ik veel last van zal ook wel met cpu load te maken hebben weet het anders ook niet)

[ Voor 12% gewijzigd door Peentje op 02-02-2006 18:27 ]

• Sijmen
Peentje schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 18:26:
* Peentje zet net zijn balans eens goed voor de 100.000ste keer ook 10.4.4.
Maar hebben jullie niet vaak dat als je soms de geluidstoetsen gebruikt er dan ook best veel vertraging tussen zit voordat hij daadwerkelijk weergeeft dat je het geluid harder cq zachter zet? (heb ik veel last van zal ook wel met cpu load te maken hebben weet het anders ook niet)
Precies, heb ik ook. Zal wel iets met de CPU load zijn ja.

Is het mogelijk dit te reporten aan Apple of zo? Als veel mensen het doen merken ze het misschien :)

Verwijderd

Ik heb er ook al last van.... Op een powermac G4, dus het zal wel aan OS X liggen.

Hoop dat ze het snel patchen, want ik erger me er nu al aan >_>

edit: Ik heb Tiger 10.4.4. Met 10.3.9 heb ik volgens mij hier geen last van gehad...

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2006 22:13 ]

Verwijderd

heb dit een paar keer gehad, wat bij mij hielp :P was het geluid van het harder en zachter zetten (dat irri bloepje) uitzetten :)

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Hey verrek, dit heb ik ook wel eens. Altijd gedacht dat het aan mij lag, dat er een shortkey was die ik niet kende ofzo :)

Kan die balansregeling niet gewoon helemaal uitgeschakeld worden? Ik heb 'm toch nooit nodig :)

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

• Peentje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-02 19:54

Peentje

MacOS/Windows/Linux don't care

misschien in de terminal ofzo
Pagina: 1