[XP pro]Keyboard probleem + harddisk traag.

Pagina: 1
Acties:

• lowen.f
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08-01-2019
Hoi :+

Ik heb hier een T41 (specs: 1.6 centrino, 40gb 5400rpm -> opgedeeld in 2 partities), 512mb, ) en laatst met behulp van IBM recovery cd's de boel opnieuw geinstalleerd. Hiervoor had ik een probleem dat windows opeens geen .exe bestanden meer opende en stom genoeg had er een nieuwe overheengegooit, want voor die error werkte alles echt perfect en snel!

anyways, na de reinstall stond de keyboard layout op Nederlands (dus bij shift+2 kreeg ik een "), erg irritant maar gewoon bij de taal instellingen de keyboard layout veranderd. Alleen om een vreemde reden blijft bij de inlog, de layout Nederlands! Zwaar irritant! Zeker omdat ik een @ in m'n wachtwoord had, ik kon toen dus ook niet meer inloggen! (wel grappig naderhand ;)) met behulp van een usb toetsenboard lukte het nog om alt + 64 een @ te krijgen (om vreemde reden wou hij dat niet doen).
Is het mogelijk om dit te veranderen?

Ook is mijn harde schijf erg traag geworden, vooral ook als ik bestanden van partitie naar partitie gooi dan doet hij daar erg moeilijk over. Nog een vb is de prullenbak, er stonden 3 kleine bestanden in, krijg je normaal niet zo'n prullenbakvenster met laadtijd te zien.. nu dus wel.
Ook zag ik vanmiddag opeens rundll32.exe 100% cpu innemen toen ik een aantal grote bestanden ging unrarren, ook dit ging erg traag.
Ik defragmenteer m'n schijf vaak en volgens de analyse is het ook niet nodig (Ik heb bijna een nette volledige blauwe balk met hier en daar wat groen en miniscule witte streepjes). Verder heb ik XP vrij goed geoptimaliseerd.

voor de format werkte de computer echt 100% snel en vloeiend, maar nu begin ik een hekel eraan te krijgen en dat terwijl ik hem pas 2 weken heb ;(

Nog een laatste iets: Ik zie erg vaak dingen dubbel :P niet omdat ik onder invloed ben (dan zie ik 3dubbel :+), maar bijvoorbeeld in het start menu zie ik 2x winrar staan en laatst zelfs in explorer met folder view aan, zag ik 2x 'mijn afbeeldingen' en 2x 'mijn muziek'. Alsof ik het van 2 users te zien kreeg, erg wazig allemaal...

Ik hoop dat er mensen zijn met ervaring/oplossing/etc! _/-\o_

ps: heb al zitten zoeken op tweakers/google e.d... misschien zoek ik wel erg fout maar heb geen mensen kunnen vinden met dezelfde problemen (of zonder het juiste antwoord)