Toon posts:

providex en php/apache samen op 1 server en 1 ip

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
probleemstelling:

- wat: 2 webservers op 1 server
- waarom: combinatie van PHP/Mysql scripting en Providex binnen 1 website

Oplossing 1: 2 ip adressen op server en b.v. werken met iframes

www.mijnsite.nl (php/mysql) wijst naar ip1, apache luistert op poort 80 naar ip 1
provi.mijnsite.nl wijst naar ip2, providex webserver luister op poort 80 naar ip2

Graag nadeel hiervan is dat meerdere ip adressen nodig zijn en dat ik ook andere problemen voorzie verder in de ontwikkeling.

Oplossing 2: reverse proxy onder Apache?

lijkt me ingewikkeld, heb de documentatie bekeken en schrik er enigzins van. Weet ook niet of dit de beste oplossing is.

Oplossing 3: een eenvoudiger/betere oplossing?

Weet niet of deze bestaat, heeft iemand een goed idee in de richting?

• Obliterator
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-02 16:34
Virtual Host van Apache?
De ene site heeft dan een andere DocumentRoot dan de andere. De keuze wordt dan op basis van de opgegeven URL gedaan.

Ik had even niet goed gelezen. Maar apache moet requests die niet voor hem bedoeld zijn ook kunnen rerouten dacht ik.

[ Voor 102% gewijzigd door Obliterator op 01-02-2006 16:20 ]

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-02 23:22

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Dat kan apache ook, en dat is precies wat er met oplossing 2 wordt bedoeld ;)

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Verwijderd

Topicstarter
Ja, maar volgens mij doet virtual host toch wat anders..? Daarmee kun je toch verschillende websites hosten onder 1 ip adres, maar allemaal onder Apache als webserver. Het probleem is niet dat ik verschillende websites moet hosten, maar dat ik 1 website door 2 servers moet laten afhandelingen. Een gedeelte php en een gedeelte business basic (providex.) Providex heeft z'n eigen webserver. Het probleem is dat ik niet weet hoe ik het zo instel dat een gedeelte door de ene webserver en het resterende door de andere webserver gedaan kan worden.. Ik weet niet of er zoiets bestaat als: .html en .php door Apache en de rest automatisch doorsturen naar de Providex webserver.

• DJ Buzzz
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-02 20:12
Mij lijkt een reverse proxy hiervoor toch zeker geen moeilijke oplossing. Wat is er precies eng aan het volgende?

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
ProxyRequests Off

<Proxy *>
Order deny,allow
Allow from all
</Proxy>

ProxyPass /foo http://foo.example.com/bar
ProxyPassReverse /foo http://foo.example.com/bar

Voor meer informatie zou ik eens kijken op http://httpd.apache.org/docs/2.0/mod/mod_proxy.html en dan o.a. de delen over de ProxyPass directive.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:54

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Verwijderd schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 16:12:
Oplossing 1: 2 ip adressen op server en b.v. werken met iframes

www.mijnsite.nl (php/mysql) wijst naar ip1, apache luistert op poort 80 naar ip 1
provi.mijnsite.nl wijst naar ip2, providex webserver luister op poort 80 naar ip2

Graag nadeel hiervan is dat meerdere ip adressen nodig zijn en dat ik ook andere problemen voorzie verder in de ontwikkeling.

Oplossing 2: reverse proxy onder Apache?

lijkt me ingewikkeld, heb de documentatie bekeken en schrik er enigzins van. Weet ook niet of dit de beste oplossing is.

Oplossing 3: een eenvoudiger/betere oplossing?

Weet niet of deze bestaat, heeft iemand een goed idee in de richting?
En zo werkt het hier dus niet.
Je hebt het zelf al over 2 prima oplossingen, welke beide precies voor deze situatie bedoeld zijn. Vervolgens reageer je : "die handleiding is wel beetje moeilijk. HELP"

Tijd voor een nieuwe sig..

Verwijderd

Topicstarter
Het ging me er vooral om of dat er mogelijk een gemakkelijk/nog betere oplossing hiervoor is en dat ik het mezelf niet onnodige last maak. Uit de reacties maak ik op dat de 2e oplossing de beste is en ik zal me dan ook verder verdiepen in de implementatie daarvan.
Allemaal bedankt voor jullie feedback.
Pagina: 1