Toon posts:

.TS Trailer branden op DVD

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een tijdje geleden een .ts trailer gedownload zodat ik de HDTV kwaliteit op me tv kon testen.
Alleen heb ik geen idee hoe ik het moet branden, heb al een beetje op internet gezocht, alleen daat zegt iedereen dat je het moet converteren naar MPEG2 alleen wil ik juist de HDTV kwaliteit behouden, iemand enig idee hoe dit moet? Alvast bedankt...

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
.TS is sowieso al MPEG2, alleen je DVD speler gaat het niet slikken omdat:
a. het verkeerde profiel wordt gebruikt
b. de resolutie te hoog is

Verwijderd

Topicstarter
ah dus als ik het converteer zou het niks uit moeten maken op de kwaliteit?

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:27

JvS

Ik heb hem zelf ook

En als je het op een normale tv gaat testen, heeft het al helemaal geen zin, omdat dvd resolutie daarmee het max haalbare is

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Oftewel, koop een ATI kaart met HDTV kabels en sluit die aan op je net gekochte plasmascherm ;)

• Sideshowbobbie
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-11-2025
Of sluit je pc aan op je LCD/plasma tv via dvi
Gaan converteren heeft natuurlijk geen zin, want dan is het geen HD meer

[ Voor 3% gewijzigd door Sideshowbobbie op 01-02-2006 15:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het is ook een HDready scherm dus hij kan t wel aan, en aansluiten via de pc gaat nie echt lukken, te grote afstand :)
Heb wel een HDTV Ati kaart trouwens, maarja heb ik ook niet veel aan dan..
Vreemd dat zoiets niet te branden is dan, maar iig bedankt voor de hulp...

• milenko79
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-11-2023
Branden kan wel, maar je dvd speler is er om dvd's af te spelen, niet om hdtv content af te spelen, daar heb je in dit geval je pc voor.

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 16:04:
Het is ook een HDready scherm dus hij kan t wel aan, en aansluiten via de pc gaat nie echt lukken, te grote afstand :)
Heb wel een HDTV Ati kaart trouwens, maarja heb ik ook niet veel aan dan..
Vreemd dat zoiets niet te branden is dan, maar iig bedankt voor de hulp...
Het is wel te branden hoor, alleen voordat je dvd speler dat pakt moet je het omzetten naar gangbaar dvd formaat waarmee je de resolutie weer behoorlijk verlaagt. Je dvd speler heeft gewoon niet de rekenkracht om HDTV te weergeven.
Ik weet niet hoe groot de afstand is, maar component mag volgens mij best lang zijn. Wil je DVI over lang afstand gebruiken heb je volgens mij wel een erg dure kabel nodig. :)

• milenko79
als je het bestand gewoon op dvd brand krijg je het zelfde effect als dat je een word bestand op een dvd zou branden en die in je dvd speler stopt, helemaal niet dus, want je dvd speler is niet gemaakt om office applicaties uit te voeren, en ook niet om hd content af te spelen.

• RuBBerenRoBBie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-02 20:05

RuBBerenRoBBie

Ben niet gek, ben vliegtuig...

Ik heb zelf een .ts bestandje van inhd tuneup gedownload. Deze kan ik gebruiken om mijn samsung le26m51b in te stellen.
Helaas kan ik wanneer ik mijn tv op de pc aansluit vele kleuren niet instellen.
Heeft het nog zin wanneer ik dit bestandje converteer naar een door de dvd speler ondersteund formaat en dan de kleuren instel? Of heeft dit dan door het eventuele kwaliteitsverlies van de kleuren door het converteren geen zin meer?

Ik denk vraag het hier maar zonder een nieuw topic te openen...

• milenko79
hoe heb je je computer op je tv aangelsoten, met de dsub kabel??, dan zijn inderdaad een aantal opties niet beschikbaar. dat heeft niks met het ts bestandje te maken maar met de aansluting op de tv.

kijk eens in het grote samsung lcd topic (vrij bovenaan in het audio video en hifi forum), hier ben ik, en nog wat anderen bezig om de tv zo goed mogelijk aan de praat te krijgen. (ga straks met hdmi proberen, dan kun je als het goed is wel alles instellen)

Verwijderd

HDTV afspelen gaat alleen via DVI (hdmi), Dsub of component. In de toekomst moet natuurlijk bluray of hddvd de dvdspeler gaan vervangen, die wel HDTV kan afspelen.

converteren en afspelen op de dvdspeler is een beetje nutteloos, want dan ziet het er hetzelfde uit als dvd.

Het is het trouwens wel waard om hdtv even te bekijken als je een hdready scherm hebt, het ziet er echt super mooi uit.
Pagina: 1