Toon posts:

1600,- voor een krachtige alleskunner

Pagina: 1
Acties:
  • 270 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een systeem kopen of eventueel zelf bouwen met onderstaande parts
Het systeem wordt gebruikt voor zeer veel diverse (kantoor)zaken waarbij tevens van alles tegelijkertijd gestart is. Denk aan regulier email, word excel internet gebruik, maar ook live streaming quotes van de us beurzen en charting software, photoshop dvd branden etc noem maar op. Mijn huidige P4 3.4 Ghz systeem met 1 gb ram kan het af en toe niet bijhouden.

Ik heb onderstaande bij elkaar gezocht

AMD x2 4200+
Zalman cnps 9500
2 x 1gb ram ddr400 cas 2.5 (twinmos)
Asus 8n sli de luxe
videokaart, geen idee ik game nooit, ik gebruik wel 2 displays
cardreader
Hitachi T7k250 harddisk
Benq DW1640 dvd
sound (geintegreerd?)
speakers
keyboard/mouse
Monitor Samsung 930BF
Kast ?? werkleijk geen idee heb gekeken naar antec sonata maar vind dat glimmende niets, heb ook gekeken naar p180 maar vind zilver niets, heb gekeken naar cm stacker maar die lijkt me weer veel te groot. ik zoek een strakke kast (mat zwart) met voldoende mogelijkheden voor uitbreiding en goede koeling (zo stil mogelijk!)
Voeding,zoek een zo stil mogelijk voeding van minimaal 400W

Wie kan me helpen met advies vwb kast / voeding en videokaart ?

Het liefts zoek ik een shop waar ik dit allemaal kan bestellen en/of die dit voor me in elkaar kan zetten. ik kan echter geen enkele winkel vinden waar dat met bovenstaande parts kan. ik zoek ongetwijfeld niet goed genoeg. Wat zijn goede shops?

Dank,
Otto

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Als je met 2 displays werkt kun je het beste een videokaart kopen die zon resolutie ondersteund en dit ook kan aansturen. Ik denk dat een 6600GT wel volstaat.
Voor de voeding is een apart topic.
Goede shops kun je vinden in de Shopsurvey

Verwijderd

Topicstarter
dank voor je reply.
de shops survey had ik wel gevonden natuurlijk.
maar een shop die op een simpele wijze je een pc laat samenstellen met parts die ik wil, die heb ik nog niet gevonden

• RoD
  • Niet online

RoD

Het is aardig lastig om een winkel te vinden die je pc assembleert en ook nog precies alles heeft wat jij wil. Je zou ns bij Alternate kunnen kijken, daar kun je pc's op maat bestellen. Ik weet niet of ze alles hebben wat jij wil, maar je kunt het proberen.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-02 13:05

job

Als je twee monitoren (tft's) hebt met een dvi aansluiting zou ik er ook voor zorgen dat je videokaart twee dvi aansluitingen heeft. genoeg videokaarten die 1 d-sub en 1 dvi hebben.

[ Voor 4% gewijzigd door job op 01-02-2006 16:28 ]

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:22
Ik heb de laatste tijd zitten kijken naar shops die zowel veel artikelen te bieden hadden als die ook op voorraad hadden. SallandAutomatisering en Azerty Hardware kwamen daarbij het beste uit de bus.
Van de 14 artikelen die ik in m'n Pricewatch winkelmand had zitten had Azerty 10 artikelen (die andere 4 artikelen waren dingen zoals DVD-speler, muis, etc. dus dat was geen probleem) en Salland had zelfs 12 van de 14 artikelen (het enige wat ontbreekte was de DVD-speler en een muismat).

Beide winkels zijn vrij goedkoop, geven assemblatie als optie en hebben meer dan genoeg keus in hardware.

The devil is in the details.

• IloveMyHenB
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-02 11:41
4Launch.nl is ook erg goed in PC's op maat samenstellen. Heb daar zelf met een systeemeisen lijstje aangeklopt en kreeg toen een bijzonder concurrerende offerte. Maar inderdaad, de kans is groot dat ze niet precies elk merk hebben waar jij om vraagt. Het is dan aan jou de keus of je een ander merk accepteert, of het later zelf inbouwt.

"In het huidige tijdperk is verandering de enige constante." - H.M. Koningin Beatrix

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

www.yorcom.nl kan je misschien verder helpen!

Een mooie ruime grote kast heh: Misschien is de Cooler Master Centurion 5 wat voor je...

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Verwijderd

December schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 16:29:
Ik heb de laatste tijd zitten kijken naar shops die zowel veel artikelen te bieden hadden als die ook op voorraad hadden. SallandAutomatisering en Azerty Hardware kwamen daarbij het beste uit de bus.
Van de 14 artikelen die ik in m'n Pricewatch winkelmand had zitten had Azerty 10 artikelen (die andere 4 artikelen waren dingen zoals DVD-speler, muis, etc. dus dat was geen probleem) en Salland had zelfs 12 van de 14 artikelen (het enige wat ontbreekte was de DVD-speler en een muismat).

Beide winkels zijn vrij goedkoop, geven assemblatie als optie en hebben meer dan genoeg keus in hardware.
de ts moet dus ook even een winkelmandje maken en even checken.

• Gianni Rombios
  • Niet online
Ik ben ook aan het kijken naar een vergelijkbaar systeem. Ik zeg even wat raars: Kijk ook eens naar een Dell Dimension 9150. Vorige week was hij voor 1064 euro incl. verzendkosten. Deze week helaas ruim 100 euro duurder. Je gaat dan uit van de nieuwe Intel Dualcore D9xx ipv AMD X2.

Verwijderd

Topicstarter
grappig, had ik ook naar gekeken, maar ik weet eerlijk gezegd niet wat ik van dell in het algemeen en die intel dualcore moet denken

had dit verzameld:
Beschrijving

Dimension 9150 GOLD (D02913)
Datum & tijd: dinsdag 31 januari 2006 16:59

SYSTEEMCOMPONENTEN
Dimension 9150 GOLD (D02913) Aantal 1
Intel® Pentium® D 930 Dual Core Processor (3.00GHz, 800MHz fsb, 2x2MB cache), Legitieme Windows® XP Home Edition, SP2 Prijs per eenheid Excl. BTW € 1.138,00
Catalogusnummer: 2121
Module Beschrijving Details bekijken
Processor Intel® Pentium® D 930 Dual Core Processor (3.00GHz, 800MHz fsb, 2x2MB cache)
Microsoft besturingssysteem Legitieme Windows® XP Home Edition, SP2
Geheugen 2048MB Dual Channel DDR2 533MHz (4x512) Geheugen
Toetsenbord Logitech LX700 draadloos keyboard & Muis - US/Euro (QWERTY)
Monitor Dell 19" UltraSharp™ Flat Panel - in hoogte verstelbaar (1905FP)
Grafische Kaart 256MB ATI Radeon® X600 HyperMemory graphics card
Harde Schijf 250GB (7200rpm) Serial ATA Hard Drive with 8MB DataBurst™ cache
Overige opslagmedia Internal 13-in-1 Media Card Reader
Muis Muis reeds inbegrepen in draadloos toetsenbord
Modem Geen Modem
Optische drive 16x DVD+/-RW & 16x DVD Drives
Geluidskaart Integrated Sound Blaster Audigy ADVANCED HD Audi
Speakers Dell A215-stereoluidsprekers
Shipping Documents Documentation with European Power Cord
Gedis Bundle Reference 9150 Gold D02913
Microsoft Application Software Microsoft® Works 7.0
Standaard Services 1 Jaar Collect & Return service
Uitgebreide Garantie 1 Jaar Haal & Breng service
Antivirus Geen Abonnement
Dell Photo Album Corel® Photo Album™ SE Basic - 60 dagen PROEFABONNEMENT
Paint Shop Corel® Paint Shop™ Pro® Basic Edition - 60 dagen PROEFABONNEMENT
Order Information Dimension Order - Netherlands
Korting 100 euro's off
Dell System Media Kit No Resource CD
Dell Media Experience Dell Media Experience 3.1 Basic
Adobe Reader Adobe Reader 6.0 - Engels
Dell Internet Order Dell Internet Order.

TOTAAL Excl. BTW:€ 1.138,00

--------------------------------------------------------------------------------

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 17:13:
grappig, had ik ook naar gekeken, maar ik weet eerlijk gezegd niet wat ik van dell in het algemeen en die intel dualcore moet denken

had dit verzameld:
Beschrijving

SYSTEEMCOMPONENTEN
Intel® Pentium® D 930 Dual Core Processor (3.00GHz, 800MHz fsb, 2x2MB cache), Legitieme Windows® XP Home Edition, SP2 Prijs per eenheid Excl. BTW € 1.138,00
Processor Intel® Pentium® D 930 Dual Core Processor (3.00GHz, 800MHz fsb, 2x2MB cache)
Modem Geen Modem
Korting 100 euro's off

--------------------------------------------------------------------------------
Lijkt me niet dat dit systeem 1138 euro kost... Als ik namelijk zo kijk, is alleen de CPU dit al waard? :? Of is dit een kant-en-klaar systeem? 8)7

Kleine tip, neem een andere videokaart, de X600 is niet al te best (zeker voor gaming niet). Deze kaart 'snoept' namelijk van het werkgeheugen... :)

• RoD
  • Niet online

RoD

Volgens mij zijn de dual core's van Intel veel minder dan AMD op het moment. Ik denk dat je beter voor een AMD setup kan gaan. Overigens zou ik niet bij Dell bestellen, maar dat is een ander verhaal.

• DoubleJ
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-02-2025

DoubleJ

Een ninjja!

RoD schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 15:29:
Als je met 2 displays werkt kun je het beste een videokaart kopen die zon resolutie ondersteund en dit ook kan aansturen. Ik denk dat een 6600GT wel volstaat.
Voor de voeding is een apart topic.
Goede shops kun je vinden in de Shopsurvey
Dat is ook geen enkel probleem voor een 2ehands GF4 Ti 4200 hoor. Die worden ook nog best veel aangeboden geloof ik.. maar als je toch nieuw wilt zullen er ook nog wel goedkopere kaarten zijn die dit trekken... (weet zo gauw ff geen voorbeeld)

[ Voor 17% gewijzigd door DoubleJ op 01-02-2006 17:39 ]

Verwijderd

Betreft een webwinkel: Ik heb eergisteren bij komplett.nl besteld... en kreeg gister het geheel binnen keurig verpakt!!. Dit waren echter allemaal losse componenten. Daarvoor heb ik ook gekeken naar een pc op maat op hun site. Ik vond dat je best wel wat keuze hebt misschien is het de moeite waard?! ;)

• Lord_Nemesis
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-01 23:34

Lord_Nemesis

Wa oars?

Mocht je er nog niet uit zijn welke voeding je neemt, kijk dan eens naar de 480Watt Tagan.
Ik gebruik hem hier ook. Superstil, stabiel en meer dan zwaar genoeg voor jou systeem!

Verder zou ik gaan voor de eerdergenoemde AMD X2 ipv de in de Dell zittende Intel. Mocht je je afvragen waarom, zoek dan eens naar vergelijkende benchmarks tussen de intel en AMD dualcores.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery

• Fat Baba
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-02 00:50
hoe vaak moet het nog gezegt worden..............
8)7 asus + twinmos in vragen om problemen............ 8)7

• Gianni Rombios
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 17:13:
SYSTEEMCOMPONENTEN
Modem Geen Modem
Korting 100 euro's off

Bijna wat ik had bedacht, vorige week was die helaas ongeveer 100 euro goedkoper (met waardeloos inkjet printertje er nog bij). Zelf zou ik gezien het prijsverschil voor de D920 gaan - let dus wel op voor het zelfde geld als de D9xxx serie kun je per ongeluk een D8xxx serie kiezen.

Globaal prima keus met 2 kanttekeningen:
-grafische kaart is niet dual view en ook niet dvi (is jammer want de 1905FP is een mooie monitor), andere grafische kaarten zijn VEEL te veel duurder.
-garantie 1 jaar: zodra je in het tweede jaar een probleem krijgt zit je met bijv. een moederbord wat je voor 300 euro of meer door Dell moet laten vervangen.

Deze garantie kun je dus uitbreiden tot 3 jaar voor iets van 150 euro. Maar net of je het de gok waard vind.

Wat Intel t.o.v. AMD betreft hier kun je wel wat testjes over lezen. In principe ontloopt het elkaar niet echt veel. Het gaat mij zelf om audio (Cakewalk Sonar) en dan is Intel een wat veiliger keus. Als spelletjes niet echt aan de orde zijn wordt de Intel alleen maar interessanter.

Verwijderd

Topicstarter
heb eea aangepast en kan nu alles bij Salland vinden.
is deze configuratie ok? geen conflicterende zaken? ik heb eea gelezen over de maxtor harddisks in combinatie met het asus bord, is dta nog steeds het geval of kan eea zonder problemen.

en ook voor de videokaart ben ik er nog niet helemaal uit, wat moet ik nemen een ap of pci-e kaart en is zo'n 6600 gt geen overkill ?

wat betekent overigens 'boxed' bij een processoromschrijving? heeft dit simpelweg iets met de verpakking te maken (bulk) of anders?

Producten in winkelmand

Product Prijs Subtotaal

1GB x 2 (2GB) PC3200 DDR, CL2 (Corsair TWINX2048-3200C2PT) € 234,- € 234,-

AMD Athlon 64 X2 4200+ Manchester (S939, 2,2GHz, 2x512KB, Boxed) € 369,86 € 369,86

Arctic Cooling Freezer 64 Pro (Socket 939) € 17,- € 17,-

Asus A8N-SLI Premium, nForce4 SLI (Sound, LAN, SATA II, RAID, 1394) € 151,96 € 151,96

BenQ DW1655 16x (Dual-layer, LightScribe, Zwart) € 49,56 € 49,56

Cooler Master Centurion 5 CAC-T05 (ATX, Geen PSU, Zwart) € 50,91 € 50,91

LG 52x GCR-8523B € 14,41 € 14,41

Logitech Cordless Desktop LX 700 € 65,84 € 65,84

Logitech S200 (2.1, Zwart) € 17,14 € 17,14

Maxtor DiamondMax 10, 250GB (7200rpm, SATA II, 16MB, NCQ, RoHS) € 96,22 € 96,22

Samsung SyncMaster 930BF (19", 4ms g>g, D-sub/DVI-D) € 356,- € 356,-

Tagan TG480-U22, 480W (ATX, PCI-e) € 79,90 € 79,90

XFX GeForce 6600 GT 256MB DDR3 (AGP, 2x DVI, TV-out), PV-T43A-UD € 164,80 € 164,80

Totaal € 1667,60

• RoD
  • Niet online

RoD

Fat Baba schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 18:12:
Dat is lang niet altijd zo. Soms zie je compatibiliteitsproblemen, maar het is echt niet zo dat Twinmos en Asus een no go is.

@TS: Die Maxtors willen nog wel eens problemen geven, ook al zou het verholpen moeten zijn. Bovendien blijkt uit cijfers dat Maxtor meer RMA gevallen te verwerken krijgt, dus ik zou gewoon voor een ander merk gaan, vooral ook omdat de prijsverschillen niet zo groot zijn.

[ Voor 29% gewijzigd door RoD op 01-02-2006 21:56 ]

• Hahn
RoD schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 21:54:
[...]

Dat is lang niet altijd zo. Soms zie je compatibiliteitsproblemen, maar het is echt niet zo dat Twinmos en Asus een no go is.

@TS: Die Maxtors willen nog wel eens problemen geven, ook al zou het verholpen moeten zijn. Bovendien blijkt uit cijfers dat Maxtor meer RMA gevallen te verwerken krijgt, dus ik zou gewoon voor een ander merk gaan, vooral ook omdat de prijsverschillen niet zo groot zijn.
Bij Twinmos zeg je dat het geen no-go is om vervolgens bij Maxtor wél te zeggen dat het een no-go is.. ;)

Maar ik zou zelf ook geen Maxtor nemen, niet alleen vanwege dat probleempje met Asus moederborden, maar ook omdat Maxtor HD's nogal lawaaierig en heet kunnen zijn. Ik zou voor een Western Digital Caviar SE16 WD2500KS, 250GB (7200rpm, SATA II, 16MB) gaan, die is misschien €10 duurder dan die Maxtor.

• _avalanche_
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06-02 11:14
Ik denk dat je system zo goed in elkaar zet, alleen je videokaart moet pci-express zijn:

bijvoorbeeld deze: (allemaal dual dvi)
Club3D VGA ATI Radeon X800 RX 256 MB (deze is goedkoper dande 6600GT ook wel langzamer in games, maar heeft ook dual DVI) € 139,00

of deze nog goedkoper maar wel erg sloom, maar snel genoeg voor kantoortoepassingen
PowerColor VGA Radeon X1300 PRO 256 MB € 116,00

edit ze hebben die x1300 ook niet pro voor € 107,00, voor kantoortoepassingen nog steeds goed genoeg.

Misschien dat geld dan uitgeven aan de duurdere Hardeschijf

nog een edit: boxed wil zeggen met 2 jaar garantie (als je de bijgeleverde koeler gebruikt)
als je oem neemt zit er geen koeler bij. (boxed is met koeler, de zogenaamde boxed-cooler)

[ Voor 36% gewijzigd door _avalanche_ op 01-02-2006 22:33 ]

• RoD
  • Niet online

RoD

December schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 22:21:
[...]

Bij Twinmos zeg je dat het geen no-go is om vervolgens bij Maxtor wél te zeggen dat het een no-go is.. ;)
Ja, wat wil je daar precies mee zeggen? Het lijken me toch 2 verschillende dingen.

Overigens zou ik geen Twinmos nemen, al is het maar om problemen uit te sluiten.

Verwijderd

Topicstarter
om aal emogelijke problemen te voorkomen heb ik de maxtor laten vallen.
WD disk is € 3,74 duurder....
nu alleen nog een knappe vieokaart, AGP of PCI-e ?

• Hahn
RoD schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 22:31:
[...]

Ja, wat wil je daar precies mee zeggen? Het lijken me toch 2 verschillende dingen.

Overigens zou ik geen Twinmos nemen, al is het maar om problemen uit te sluiten.
Er zijn ook mensen met een Asus moederbord en een Maxtor Diamondmax 10 hardeschijf die geen problemen hebben, net zoals er mensen zijn met Asus moederbord en Twinmos geheugen zonder problemen. Dus zoveel verschilt het niet.
Verwijderd schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 22:33:
Het moederbord die je hebt gekozen kan alleen maar PCI-e aan, dus die keuze is snel gemaakt ;) Als je toch geen spellen gaat spelen zou ik een niet al te dure videokaart nemen, alleen even checken of de videokaart die je wel interessant lijkt 2 monitoren aan kan sturen (wat tegenwoordig heel vaak het geval is).

[ Voor 39% gewijzigd door Hahn op 01-02-2006 22:37 ]

• _avalanche_
Verwijderd schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 22:33:
PCI-e dus:
Ik denk dat je system zo goed in elkaar zet, alleen je videokaart moet pci-express zijn:

bijvoorbeeld deze: (allemaal dual dvi)
Club3D VGA ATI Radeon X800 RX 256 MB (deze is goedkoper dande 6600GT ook wel langzamer in games, maar heeft ook dual DVI) € 139,00

of deze nog goedkoper maar wel erg sloom, maar snel genoeg voor kantoortoepassingen
PowerColor VGA Radeon X1300 PRO 256 MB € 116,00

edit ze hebben die x1300 ook niet pro voor € 107,00, voor kantoortoepassingen nog steeds goed genoeg.

Misschien dat geld dan uitgeven aan de duurdere Hardeschijf

nog een edit: boxed wil zeggen met 2 jaar garantie (als je de bijgeleverde koeler gebruikt)
als je oem neemt zit er geen koeler bij. (boxed is met koeler, de zogenaamde boxed-cooler)
jij hebt nu een artic freezer 64 pro, die is wel beter en stiller dan de boxed cooler, waardoor de levensduur alleen maar verlengt wordt.

[ Voor 7% gewijzigd door _avalanche_ op 01-02-2006 22:35 ]

• Fat Baba
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-02 00:50
ik heb dit twinmos geheugen en deze plank gehad en no go _> ik kreeg veel crc error's in rar bestanden
ander (geil) gehuegen loste dit probleem op.

• RoD
  • Niet online

RoD

December schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 22:33:
[...]

Er zijn ook mensen met een Asus moederbord en een Maxtor Diamondmax 10 hardeschijf die geen problemen hebben, net zoals er mensen zijn met Asus moederbord en Twinmos geheugen zonder problemen. Dus zoveel verschilt het niet.
[...]
Dat is waar, maar van DM10 problemen hoor je toch wat meer dan TwinMos problemen. :) Bovendien heb ik er nog aan toegevoegd dat Maxtors veel meer RMA gevallen te verwerken krijgen. Heb er zelf ook al slechte ervaringen mee.
Ik zeg ook niet dat het een no go is, maar dat het "nog wel eens voorkomt" en icm de redenen die ik nog meer noemde zou ik geen Maxtor nemen.
Overigens ook geen TwinMos, ik wilde alleen benadrukken dat het niet een "no go" is. TwinMos staat namelijk gewoon op de QVL van Asus.
Maar zoals ik al zei, om zeker te zijn kun je het beste een ander merk nemen.

Verwijderd

Topicstarter
bedankt allemaal. ik denk dat ik er bijna helemaal uit ben. moet alleen nog een ei leggen over welke kast ik wil......

Verwijderd

Topicstarter
oh ja nog 1 ding als ik dit allemaal los bestel heb ik dan alle benodigde schroefjes, kabeltjes en weet ik wat om eea in elkaar te zetten?
mijn eerste baantje 25 jaar geleden was op een produktie td van een ict reseller, Ik schroefde toen de IBM XT en later de AT in elkaar.....Intel 8086 en 80286 processor....er is best wel wat verandert.....maar het zal wel lukken denk ik als ik de juiste materialen heb...

• _avalanche_
dat gaat idd wel lukken, meestal zitten er bij nieuwe kasten wel genoeg schroefjes. Anders ff langs de plaatselijke praxis ofzo, die hebben meestal hele rijen vol met bakken met schroefjes

• Miglow
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:12
Is het niet een idee om ipv een 52-speed cd-rom een dvd-rom te nemen, alleen cd-r kan je volgens mij niet zoveel mee, enige toegevoegde waarde is in mijn ogen dat je on-the-fly een cd kan kopieren.

Dan kan je hem net zo goed laten vervallen of dus een dvd-rom nemen. Die kosten maar iets van 20-25 euro en je kan er meer mee. Maar als ik heel eerlijk ben, als ik een nieuwe pc zou maken en in de pc's die ik laatst heb gemaakt heb ik dat al gedaan, zet ik er alleen een dvd-brander in, je kan er alles mee lezen en schrijven (ok, geen BR en HD-DVD, maar dat is ook nog niet op de markt)

• Gianni Rombios
  • Niet online
Wat Miglow zegt altijd gewoon 1 dvd-brander kiezen (die benq is prima) geen losse cdrom drive er meer bij doen.

Grafische kaart: in jouw geval zou ik de 6600 silencer kiezen, die is passief gekoeld (rond 100 euro).

Dell 9150: waarom is deze afgevallen? Let wel hier zit ook nog Windows XP bij in, het prijsvoordeel van die Dell is vrij groot!

Verwijderd

Topicstarter
dank
de dell aanbieding is nu weer anders, dat verandert om de paar dagen. eea komt nu ongeveer 50.- duurder uit. maar ik heb het laten vallen daar de AMD nog steeds rondjes draait om die Intel dualcore processoren. Bovendien biedt het asus bord en systeemkast m.i. meer mogelijkheden om eea up te graden (indien nodig) dan een standaard dell systeem.
Ik heb als MS partner de benodigde XP prof licenties dus dat heeft ook geen invloed op mijn beslissing
de meerprijs van mijn eigen samengestelde systeem tov de dell is zo'n 200,- (1138 + 89,- verzend + btw) maar mi niet te vergelijken in kwaliteit en performance.

Verwijderd

XFX heeft een 6600 niet-GT met 2 DVI uitgangen.

Verwijderd

Fat Baba schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 18:12:
Ik heb net dit besteld, zorgt dit dan voor problemen :S? :

ASUS A8N-E
Twinmos 1024MB DDR PC3200 CL 2.5 (2x 512 MB) Dual Channel Kit

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 16:52:
[...]

ASUS A8N-E
Lees de draad eens door ;)
In een van mn bovenstaande posts zei ik dat het lang niet altijd zo is dat het niet goed werkt, maar dat er wel eens mensen zijn die last hebben van compatibiliteitsproblemen. Dit zijn dus lang niet alle mensen met die combinatie. Overigens staat Twinmos gewoon op de QVL, wat aangeeft dat het goed zou moeten werken. Als het echt een no go was, had je daar veel meer over gehoord.
Misschien werkt het wel niet bij jou, maar dat is dus zo niet te zeggen. Denk persoonlijk van wel. Meestal hoor je alleen van de mensen bij wie het niet werkt, en van de mensen bij wie het wel werkt hoor je niks.

• Gianni Rombios
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 16:28:
dank
de dell aanbieding is nu weer anders, dat verandert om de paar dagen. eea komt nu ongeveer 50.- duurder uit. maar ik heb het laten vallen daar de AMD nog steeds rondjes draait om die Intel dualcore processoren. Bovendien biedt het asus bord en systeemkast m.i. meer mogelijkheden om eea up te graden (indien nodig) dan een standaard dell systeem.
Ik heb als MS partner de benodigde XP prof licenties dus dat heeft ook geen invloed op mijn beslissing
de meerprijs van mijn eigen samengestelde systeem tov de dell is zo'n 200,- (1138 + 89,- verzend + btw) maar mi niet te vergelijken in kwaliteit en performance.
Een voorbeeld van een redelijke test http://reviews.cnet.com/4520-10442_7-6389077-1.html?tag=lnav
Je kunt hier wel zeggen x2 4200+ = vrijwel exact D840 afgezien van gaming waar de amd echt sneller is. De D940 is wat sneller dan de D840 (dubbele cache). Rondjes dus niet echt... Maar goed upgraden is inderdaad een afrader bij een Dell. Als XP van geen belang is wordt het verschil kleiner. Verder moet je net een goeie aanbieding treffen bij Dell, het verschil is zomaar 200euro. Daar kun je meestal ook niet op gaan wachten natuurlijk...

Verwijderd

Topicstarter
uit de test: It wasn't even close.

After reading the round-by-round account of our dual-core desktop CPU prizefight, it should come as no shock that AMD's Athlon 64 X2 chips are the runaway victors here,

amd wint alle 7 ronden

lijkt me dat er wel degelijk verschil is...maar ok of je dit nou meteen merkt in het dagelijkse gebruik is een ander verhaal, peformance wordt daarnaast niet alleen door de processor bepaald. maar toch als je mag kiezen ga ik voor de snelste.....

zie voor een andere test http://www.gamepc.com/lab...ntent.asp?id=pd900&page=1

• tdn135
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 16:52:
[...]

ASUS A8N-E
Nee. Ik heb bijna hetzelfde alleen PC3500 en ik heb er geen problemen mee. CPU-Z leest bij mij wel de standaard timings verkeerd uit. Maar het mobo doet dat goed.

• Gianni Rombios
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 21:05:
uit de test: It wasn't even close.

After reading the round-by-round account of our dual-core desktop CPU prizefight, it should come as no shock that AMD's Athlon 64 X2 chips are the runaway victors here,

amd wint alle 7 ronden

lijkt me dat er wel degelijk verschil is...maar ok of je dit nou meteen merkt in het dagelijkse gebruik is een ander verhaal, peformance wordt daarnaast niet alleen door de processor bepaald. maar toch als je mag kiezen ga ik voor de snelste.....

zie voor een andere test http://www.gamepc.com/lab...ntent.asp?id=pd900&page=1
Maarreh... dan heb je niet goed gekeken: de intel is even snel (op gamen na) en een stuk goedkoper. Dit is ten tijde van de test HEEEEEL anders (intel veel duurder). Maar goed je keus is prima wat mij betreft hoor ;)

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

December schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 22:33:
[...]

[...]

Het moederbord die je hebt gekozen kan alleen maar PCI-e aan, dus die keuze is snel gemaakt ;) Als je toch geen spellen gaat spelen zou ik een niet al te dure videokaart nemen, alleen even checken of de videokaart die je wel interessant lijkt 2 monitoren aan kan sturen (wat tegenwoordig heel vaak het geval is).
jep zoek een budgetkaart met dual DVI dan kan je beide monitoren optimaal digitaal aansluiten :)

Bikemounts.nl opmaat gemaakte houders voor bikeradars, fietscomputers & tools. Perfect passend op JOUW fiets.

Pagina: 1