[XP] Heb geen volledige administrator rechten.

Pagina: 1
Acties:
  • 127 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-12-2025

frankknopers

Goud is geen geld

Topicstarter
Ik zit al een tijdje met het probleem dat ik niet overal op mijn PC alle administrator rechten heb. Dit uit zich onder andere als ik het volgende wil doen:
  • Start -> Uitvoeren: gpedit.msc geeft een error bij het openen.
    Kan het groepsbeleidsobject op deze computer niet openen. Wellicht hebt u niet de juiste rechten.
  • Configuratiescherm: Gebruikersaccounts openen lukt niet
    In een korte flits (paar millisec) zie ik het venster voor gebruiksaccounts, maar deze gaat dan ook gelijk weer weg.
  • Het aanpassen van het beveiligingsniveau voor Internet Explorer mag niet lager dan 'Normaal'
    Als ik de meter naar 'Laag' sleep en ik laat de muis dan los dan komt er een error.
Nu heb ik al gekekn in de FAQ van dit subforum maar daar kon ik deze specifieke problemen over administrator rechten niet vinden. Een search op GoT leverde veel resultaten op, maar weinig daarvan waren nuttig. Een topic dat vrij goed overeenkwam met mijn probleem was deze. Hierin wordt gezegd dat ik 2 dingen kan invoeren in 'Uitvoeren', dit haalde echter niks uit.

Ik heb gekeken in 'Computerbeheer' naar alle accounts en tot welke groep ze behoren.
Nu zie ik daar de volgende gebruikers staan:
  • Administrator
  • ASPNET
  • Beheerder (Frank)
  • Gast (Uitgeschakeld)
Ik behoor volgens de gegevens tot zowel de Administrators als de Beheerders. Ik heb mijzelf toen maar verwijderd uit de Beheerders, maar dat heeft niks uitgehaald.

Het vreemde is nu dat als ik via Start -> Afmelden uitlog, dat ik me dan ook kan aanmelden (met pass) als Administrator (in zo'n kaal venster). Dan kom ik in een hele kille XP omgeving die me doet denken aan een verse XP install. Vanuit dit account heb ik wel alle rechten en werken ale dingen wel die op mijn account fout gaan.

Vraag is dus: Hoe krijg ik weer de controle over mijn eigen PC met mijn account 'Frank'. :)

Ik draai Windows XP Professional SP2 + alle updates

[ Voor 11% gewijzigd door frankknopers op 01-02-2006 15:28 ]

Goud is geen geld

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:34
Profiel weggooien?
Frank opnieuw lid maken administrators?
Frank weggooien en opnieuw aanmaken en dan profiel weer kopieren van je oude account.

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-12-2025

frankknopers

Goud is geen geld

Topicstarter
Kan dit zonder dat ik bestanden of persoonlijke gegevens verlies? (Mijn Documenten bijv..)
Frank opnieuw lid maken administrators?
Hoe doe ik dit? Ik ben hier niet zo bekend mee.. :P
Frank weggooien en opnieuw aanmaken en dan profiel weer kopieren van je oude account.
Dit klinkt wel creepy, mezellf weggooien. :D

[ Voor 7% gewijzigd door frankknopers op 01-02-2006 15:29 ]

Goud is geen geld

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:34
Frank_Knopers schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 15:26:
[...]

Kan dit zonder dat ik bestanden of persoonlijke gegevens verlies? (Mijn Documenten bijv..)
Ja, dus veilig stellen, gaat voornamelijk om NTuser.dat hoewel ik eerlijk gezegd niet verwacht dat dit het probleem is.
[...]
Hoe doe ik dit? Ik ben hier niet zo bekend mee.. :P
Heb je XP home of pro?
[...]

Dit klinkt wel creepy, mezellf weggooien. :D
Anders even een nieuwe user aanmaken (kopietje Frank) en kijken of je daar ook last van hebt.