Toon posts:

copy and rename

Pagina: 1
Acties:
  • 76 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Goedenmiddag,

Sinds kort run ik een race simulatie centrum in Almere (www.simworld.nl).

Voor de software die we gebruiken (rFactor en GTR) maak ik bij elke klant een nieuwe player file aan. Dit doe je door de naam van de map te veranderen in de rijdersnaam en tevens een bestandje (de .plr file) te veranderen naar deze zelfde naam.

Dit is nogal een tijdrovende taak. Ik ben dus op zoek naar een programma dat deze functie van mij kan overnemen. M.a.w. ik heb een default map, en met een druk op de knop en invoeren van een naam veranderd dit programma zowel de mapnaam alsook het .plr bestand in de map (extensie moet ongemoeid blijven) in deze naam.

Ik heb het web al afgezocht maar nog niets kunnen vinden. Kan iemand mij een tip geven welk programma ik hiervoor zou kunnen gebruiken?

Alvast bedankt.

Guido

• BRAINLESS01
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21-08 09:45
Linux of Windows?

Er van uitgaande dat je kunt programmeren, kun je in Linux makkelijk een perl scriptje maken dat dit doet en in Windows een .cmd bestandje dat exact hetzelfde doet. Kan me niet voorstellen dat iemand hier een echt programma voor geschreven heeft ...

Verwijderd

Topicstarter
Het betreft windows XP. Helaas ben ik een programeer Noob dus ondanks dat het wellicht simpel is, kan ik het zelf niet.

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:29

Outerspace

Admin General Chat
Volgens mij moet dit met Total Commander kunnen :)

Wauw, een sig!

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Waarom zou je dit niet met 2 regels in een batch-file op kunnen lossen? Zet gewoon de commando's die je momenteel gebruikt achter elkaar; en dan ben je klaar?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
Met Total commander krijg ik het niet gedaan. Kan ook geen addon vinden die het mogelijk zou moeten maken.

• Aphelion
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-07 19:19
Verwijderd schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 21:26:
Met Total commander krijg ik het niet gedaan. Kan ook geen addon vinden die het mogelijk zou moeten maken.
Een kleine app schrijven die dit voor je doet is geen probleem. uiteraard kom ik dan graag eens kijken in je simworld ;) (een Almere inwoner)

Feeling lonely and content at the same time, I believe, is a rare kind of happiness

Verwijderd

Topicstarter
Je bent nu meteen welkom :-)

• Aphelion
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-07 19:19
Overigens sprak ik eens een cafe-medewerker van Dooworld die dit idee had. Was jij dat niet toevallig :) ?

Feeling lonely and content at the same time, I believe, is a rare kind of happiness

Verwijderd

Topicstarter
Ne denk het niet. :-)

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 06-07 14:10
AutoIt :)
Gewoon een dialoogvenstertje maken, en daarna met die variabele de map kopiëren
http://www.autoitscript.com

[ Voor 3% gewijzigd door Alex) op 01-02-2006 21:38 . Reden: Foute URL ]

We are shaping the future

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, maar dat gaat boven mijn pet. Een volledig script dubbelklikken lukt me nog wel :-) Een script schrijven......

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-08 23:05

pasta

Ondertitel

Aphelion, Hangloose_dude, zouden jullie deze discussie via IRC/IM/Mail oid willen voortzetten? Dit is namelijk nogal off-topic hier. ;)

Hoe dan ook, zoals Spider.007 in "copy and rename" ook al zei, kan je niet gewoon even gauw iets via Batch-scripting in elkaar zetten? Iets als
code:
1
2
ren oude-folder nieuwe-folder
ren nieuwe-folder\oude-naam.plr nieuwe-folder\nieuwe-naam.plr

Met wat gebruik van variabelen kan je de oude-folder/naam en nieuwe-folder/naam ook nog wel aanpassen zodat je bijv. rename.bat naam1 naam2 krijgt. :)

Signature

Verwijderd

Topicstarter
Waar is deze vraag dan wel ontopic? Als ik mezelf goed nalees vraag of iemand weet welk programma ik hiervoor kan gebruiken. Ik heb namelijk absoluut niet de kennis om batchfiles enzovoorts te maken. Vandaar dat ik op zoek ben naar een oplossing in de vorm van een progje dat met wellicht een paar klikken dit voor mij kan regelen. Er van uitgaande dat dit bestaat.

Waarom is dat dan off topic in het software algemeen topic????!

• pasta

pasta

Ondertitel

offtopic:
Je vraag was niet offtopic, Aphelion's vraag of jij een cafe-medewerker ergens was, is offtopic ;)

Signature

Verwijderd

Topicstarter
Helaas heb ik op de vraag echter nog geen passend antwoord gekregen. Of wellicht wel maar past het niet in mijn vaardigheden :-(

• S7eph4n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18-01-2025

S7eph4n

Verbannen, door onwetendheid

Zou je de specifieke naam kunnen geven van de map en van de file?

Een BAT(ch) bestand is zo gemaakt

• pasta

pasta

Ondertitel

Met deze pagina en pasta in "copy and rename" zou je er moeten komen, daar staat het redelijk duidelijk in. ;)

Signature

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, Misschien dat ik het niet duidelijk heb uitgelegd.
Elke map die wordt gekopieerd moet een andere naam hebben (en dus ook de plr file).
Er zal dus als het waren een pop up moeten komen die roept " geef nieuwe naam in". Na ingave zou die die map en plr file dus 1 x moeten kopieren en dan hernoemen. En dan bij de volgende klant weer, en weer, en weer :-)
Ik heb me laten vertellen dat dat met een batch file niet kan.

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 06-07 14:10
Kan wel geloof ik... je maakt een standaardmap aan.
Vervolgens
XCOPY /E BasisMap [parameter nieuwe map]
CD [parameter nieuwe map]
REN basisfile.plr [parameter nieuwe map].plr

Alleen hoe je die parameter meegeeft aan een .cmd weet ik niet meer, %1 ofzo?

We are shaping the future

• pasta

pasta

Ondertitel

Verwijderd schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 15:39:
Sorry, Misschien dat ik het niet duidelijk heb uitgelegd.
Elke map die wordt gekopieerd moet een andere naam hebben (en dus ook de plr file).
Er zal dus als het waren een pop up moeten komen die roept " geef nieuwe naam in". Na ingave zou die die map en plr file dus 1 x moeten kopieren en dan hernoemen. En dan bij de volgende klant weer, en weer, en weer :-)
Ik heb me laten vertellen dat dat met een batch file niet kan.
Vandaar dat ik in m'n vorige bericht naar deze pagina wees. Door een batchscriptje aan te roepen, met parameters, kan je de naam al opgeven bij het starten van het script opgeven (bijv. blaat.bat woei, waarbij woei de naam wordt) zodat de oude map gerenamed wordt naar woei. ;) Het enige wat dan niet het geval is, is dat je geen popup krijgt voor de naam in te vullen. Dat valt overigens wel op te vangen met een choice of if-scriptje in je batch.

Met deze informatie zou je allang een juist script in elkaar geflanst kunnen hebben, zeker met alle hints en suggesties die er tot nu toe gegeven zijn. Ik som het nog een keertje op op een makkelijke manier. :P
code:
1
2
3
4
5
6
7
@echo off
echo Kopieer zut
rem %1 is nieuwe-dir-naam
rem %2 is nieuwe-file-naam
copy oude-locatie nieuwe-locatie
ren nieuwe-locatie %1
ren nieuwe-file-naam %2.plr

Dit roep je vervolgens aan met
hiprenamescriptshizzledinky.bat directorynaam usernaam

Als je er hierna nog niet uitkomt, wat me vreemd lijkt, gezien ik je zowat de oplossing gegeven heb ;), ga dan eerst eens op zoek naar programma's/methodes die dit kunnen, en verdiep je er eventueel in. Probeer ook wat zelf uit, het scriptje wat ik hier postte schreef ik binnen 2 tellen uit de losse pols, terwijl ik al jaren niet meer met batch gewerkt.

Hoe dan ook, als je er echt niet uitkomt, dan mag je van mij best een nieuw topic openen. Zorg dan wel voor een betere titel, en zorg ook dat je een concreet en duidelijk probleem hebt. Geef ook aan wat je allemaal zelf al geprobeerd had, laat bijv. wat voorbeelden zien.

Mocht je overigens besluiten om niet gebruik te maken van batch zoals ik het in mijn voorbeeld demonstreerde, dan hoort je topic meer in Programming & Webscripting. Let er wel op dat ze daar niet voor jou een stuk code gaan programmeren. Je zult zelf met een duidelijke opzet, incl. wat code die je al geschreven had, daar een nieuw topic moeten openen als je eruit komt.

Al met al zou ik je ook nog willen adviseren om Algemene gedragsregels (Netiquette) en Policy: Alle regels die op het forum gelden nog eens door te lezen, voornamelijk betreffende eigen inzet in je topic, en aandacht die je moet besteden om het probleem duidelijk te verwoorden. Dit is namelijk gewoon een scriptrequest, danwel dusdanig aan het handje houden dat ik eerlijk gezegd twijfel of GoT wel voor jou geschikt is. :)

Deze thread gaat iig dicht. :)

[ Voor 10% gewijzigd door pasta op 03-02-2006 16:12 ]

Signature

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.