Toon posts:

Mooie overgang

Pagina: 1
Acties:
  • 1.621 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
He hallo forummers,

Ik vraag me af of het makkelijk is en/of er programma's voor zijn, om de overgang van nummers (van een muziek cd) mooi vloeiend te laten lopen..
Ik heb nogal wat geRipte cd's,en ook veel album waarvan de nummers in elkaar overlopen (dat het hele album dus klinkt als 1 groot nummer) maar hoe krijg ik het vloeiend?...

Mvg MP

Verwijderd

Met Itunes en Winamp kun je crossfading aanzetten. Of dit ook bij Windows Media Player kan weet ik niet. Ik weet niet of je dat bedoelt.
Verwijderd schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 15:11:
...Ik heb nogal wat geRipte cd's,en ook veel album waarvan de nummers in elkaar overlopen (dat het hele album dus klinkt als 1 groot nummer) maar hoe krijg ik het vloeiend?...
Je kunt dan de crossfading uitzetten en als je dan de nummers afspeelt op normaal dan moet het als het ware (in de programma's die ik aanhaalde) gewoon als 1 nummer klinken

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2006 15:16 ]

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Je wilt de nummers dus gapless laten spelen. Er zijn programma'tjes die de stilte aan het eind van een liedje weghalen, daar zou je ns naar kunnen zoeken. Verder moeten de nummers dus direct achter elkaar doorgespeeld worden. Ik weet niet welke muziekspelers dit kunnen, maar dat moet ook wel op te zoeken zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door RoD op 01-02-2006 15:15 ]

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Crossfading inderdaad, bij Winamp kan je instellen hoeveel seconden voordat een nummer is afgelopen het volgende nummer moet opkomen.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Verwijderd

Topicstarter
He,

Ja dat wist ik,maar dat is niet helemaal wattik bedoel..Ik bedoel,dat je met sommige cd's een nummer hebt,en dan het einde van bij Nummer 1,loopt door naar Nummer 2..wat ik dus nu heb datter een heeele kleine ''pauze'' tussenzit,dus je hoort em niet doorlopen maar je hoort : '' ||||||||..|||||||'' (de streepjes is het geluid, en de puntjes is de rust :P )

Het liefst hebbik een programma die het veranderd,gewoon de mp3 veranderd,ipv alleen als het word afgespeeld weg word gehaald..

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2006 15:18 ]

• RoD
  • Niet online

RoD

Dat is dus gapless afspelen wat je wilt, zie mijn post :)
Edit: Ik heb even gezocht, en met Foobar kun je gapless afspelen. Quoteje:
Ik heb begrepen dat alle track info, onder andere de id3v2 tags in de database wordt geladen, waardoor bestanden veel sneller geladen kunnen worden tijdens het spelen. Onder andere hierdoor is het mogelijk gapless af te spelen.

[ Voor 74% gewijzigd door RoD op 01-02-2006 15:18 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 15:16:
He,

Ja dat wist ik,maar dat is niet helemaal wattik bedoel..Ik bedoel,dat je met sommige cd's een nummer hebt,en dan het einde van bij Nummer 1,loopt door naar Nummer 2..wat ik dus nu heb datter een heeele kleine ''pauze'' tussenzit,dus je hoort em niet doorlopen maar je hoort : '' ||||||||..|||||||'' (de streepjes is het geluid, en de puntjes is de rust :P )
Mag ik weten welk programma je nu gebruikt?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2006 15:18 ]

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:12

DataGhost

iPL dev

Foobar2000 is een player die gapless playback ondersteunt, heb m zelf ook :)
verder zal het wat lastiger zijn voor elkaar te krijgen op een mp3-speler (draagbaar) omdat die dat meestal niet ondersteunen.

offtopic:
grrrrrrr RoD

trouwens, winamp ondersteunt het niet of niet goed, foobar haalt ook echt het laatste beetje stilte aan het eind van een mp3tje weg (deze stilte is inherent aan het mp3-formaat, doe je weinig aan helaas). Dit doet ie enkel bij het afspelen trouwens

[ Voor 38% gewijzigd door DataGhost op 01-02-2006 15:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja klopt RoD...

Ik gebruik nieuwste versie van Winamp,maar het is puur de mp3 waar het um inzit,ik heb bijv ook albums in .MPC voormaat,die zijn dan wel goed geript,die lopen perfect over ...maaarja tis allemaal gedownload spul (8> :Y)

• RoD
  • Niet online

RoD

Er is op dit moment inderdaad geen enkele speler die perfect gapless ondersteund. Er was een speler van Rio die dit kon, maar die zijn failliet gegaan.
Verwijderd schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 15:19:
Ja klopt RoD...

Ik gebruik nieuwste versie van Winamp,maar het is puur de mp3 waar het um inzit,ik heb bijv ook albums in .MPC voormaat,die zijn dan wel goed geript,die lopen perfect over ...maaarja tis allemaal gedownload spul (8> :Y)
Kan er misschien ook aan liggen dat bij mp3 lastiger gapless te krijgen is dan een ander formaat, wellicht door de ID3 tag. Je zou dus Foobar eens kunnen proberen.

[ Voor 64% gewijzigd door RoD op 01-02-2006 15:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek ook geen mp3-speler die dat kan,ik willet gewoon op mijn pc bewerken zodat als ik ut op cd zou zetten,dattie dan gewoon lekker vloeiend overgaat (de nummers)

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 15:21:
Ik zoek ook geen mp3-speler die dat kan,ik willet gewoon op mijn pc bewerken zodat als ik ut op cd zou zetten,dattie dan gewoon lekker vloeiend overgaat (de nummers)
Waarom brand je dan niet gewoon de originele CD, en niet vanaf de pc?

Verwijderd

Topicstarter
Nou omdat ik het allemaal gedownload heb,ik heb die orginele cd's niet anders had ik die wel goed op de pc gezet ;)
Verwijderd schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 15:22:
[...]

Waarom brand je dan niet gewoon de originele CD, en niet vanaf de pc?

• rulus
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19-09-2025
iTunes kan ook gapless afspelen. Crossfading aanzetten en instellen op 0 sec.

Misschien werkt dit truckje ook wel in Winamp etc.

Verwijderd

Topicstarter
Foobar2000 werkt trouwens perfect!!

Maar isser niet zoon programma,die die pauzes ff wegknipt ofso?

• RoD
  • Niet online

RoD

Volgens mij heb je de volgende opties.
1. Foobar gebruiken, die de mp3's op een speciale manier afspeelt waardoor ze gapless afgespeeld kunnen worden.
2. Je muziekbestanden in een ander formaat downloaden/rippen. Bijvoorbeeld .ogg. Ik heb gelezen dat die gapless afgespeeld kunnen worden.
Verwijderd schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 15:24:
Foobar2000 werkt trouwens perfect!!

Maar isser niet zoon programma,die die pauzes ff wegknipt ofso?
Zoals ik al zei in mn post, die zijn er. Ik zou zo echter niet weten hoe die heten. Je kunt het beste eerst zelf even met Google zoeken.

[ Voor 40% gewijzigd door RoD op 01-02-2006 15:26 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 15:23:
Nou omdat ik het allemaal gedownload heb,ik heb die orginele cd's niet anders had ik die wel goed op de pc gezet ;)

[...]
Je kunt met de meeste brandprogramma's de tijd instellen die hij van een MP3 op een cd moet zetten. Dus bijvoorbeeld de eerste 3 seconden niet en de laatste 2 ook niet. Ook kun je instellen dat hij 0 seconden tussen de liedjes pauze aanbrengt.

Verwijderd

Topicstarter
Maar de pauze zit in de mp3 zelf,bijv een nummer duurt 3:49 min.,maar eigenlijk duurtie 3:48,5. Heel weinig verschil,maar net genoeg voor niet een mooie overloop,en een gigantisch kutte TIK :(

Ik ga op google zoeken naar een programma die het weg kan halen,mensen ik waardeer dit enorm,super relxt dit!!!

Bedankttt.... _/-\o_

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2006 15:29 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 15:28:
Maar de pauze zit in de mp3 zelf,bijv een nummer duurt 3:49 min.,maar eigenlijk duurtie 3:48,5. Heel weinig verschil,maar net genoeg voor niet een mooie overloop,en een gigantisch kutte TIK :(
Naar mijn weten kun je er dan niks aan doen, je kunt proberen om hem tog net dat ene halve seconde korter te maken met een programma misgien is ie dan wel goed. Maar anders heb je gewoon een verkeerde MP3 denk ik.
Verwijderd schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 15:28:
...ik waardeer dit enorm,super relxt dit!!!

Bedankttt.... _/-\o_
Geen dank, graag gedaan!

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2006 15:31 ]

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 15:30:
[...]

Naar mijn weten kun je er dan niks aan doen, je kunt proberen om hem tog net dat ene halve seconde korter te maken met een programma misgien is ie dan wel goed. Maar anders heb je gewoon een verkeerde MP3 denk ik.
Dat kan wel hoor. Gewoon een stukje van de mp3 afknippen.

Verwijderd

RoD schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 15:58:
[...]

Dat kan wel hoor. Gewoon een stukje van de mp3 afknippen.
Niet dat ik wil discusiieren over zo'n gevalletje :P Tmoet er tog ff uit :+
Verwijderd schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 15:30:

Naar mijn weten kun je er dan niks aan doen, je kunt proberen om hem tog net dat ene halve seconde korter te maken met een programma misgien is ie dan wel goed ...

• RoD
  • Niet online

RoD

Ok, totaal verkeerd gelezen, sorry :X

• Adion
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-02 10:13
Dat kan dus helaas niet, en is eigen aan het mp3 formaat.
In mp3 is elke 'blok' data een vast aantal samples geloof ik. Als de lengte van je liedje niet exact deelbaar is door de lengte van zo'n blok dan heb je dus op 't einde een stilte (ik geloof gemiddeld rond de 20 ms, inderdaad net lang genoeg om de onderbreking te horen)
Formaten zoals ogg zijn hier beter op voorzien en kunnen de lengte tot op een sample nauwkeurig specifieren.

Dus enkel een programma dat speciaal zoekt naar die laatste milliseconden stilte kan ervoor zorgen dat deze niet afgespeeld worden en de mp3 perfect overloopt.

VirtualDJ 2026 - Fast Image Resizer - Instagram

Verwijderd

Topicstarter
Adion schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 16:30:
Dat kan dus helaas niet, en is eigen aan het mp3 formaat.
In mp3 is elke 'blok' data een vast aantal samples geloof ik. Als de lengte van je liedje niet exact deelbaar is door de lengte van zo'n blok dan heb je dus op 't einde een stilte (ik geloof gemiddeld rond de 20 ms, inderdaad net lang genoeg om de onderbreking te horen)
Formaten zoals ogg zijn hier beter op voorzien en kunnen de lengte tot op een sample nauwkeurig specifieren.

Dus enkel een programma dat speciaal zoekt naar die laatste milliseconden stilte kan ervoor zorgen dat deze niet afgespeeld worden en de mp3 perfect overloopt.
Ik heb al menig keren geprobeerd in Cubase te knippen,maar volges mij moet dat wel lukken,maar het lukt niet echt zegmaar :Y) 8)7 ... Maarja..

Het is toch sowieso ook achterlijk,dat als je iets ript dattie paar milliseconden stilter erachter/ervoor gooit,ik bedoel kommop waar gaat dat nou over }:O

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2006 17:44 ]

• RoD
  • Niet online

RoD

Misschien een andere oplossing: Je mp3's converteren naar wav'jes, en daar in gaan knippen. Ik weet in ieder geval zeker dat je bij wav heel precies kan knippen. Ik kan het zelfs op mn mp3speler :P

Verwijderd

Topicstarter
RoD schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 17:46:
Misschien een andere oplossing: Je mp3's converteren naar wav'jes, en daar in gaan knippen. Ik weet in ieder geval zeker dat je bij wav heel precies kan knippen. Ik kan het zelfs op mn mp3speler :P
Haha,lol :P...nee maar waarom kan zoon simpel en klein progje als foobar 2000 het helemaal wegLATEN,en waarom niet permanent wegDOEN

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2006 17:49 ]

Verwijderd

Ik snap niet dat het met cubase niet lukt :? Je kunt met cubase gewoon de wave bekijken, ver inzoomen dan zie je exact waar het liedje eindigt. Of je kan meteen een hele mixdown maken van alle liedjes. Als je cubase hebt is dat wel de beste (misschien niet de makkelijkste) mogelijkheid ;)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 18:19:
Ik snap niet dat het met cubase niet lukt :? Je kunt met cubase gewoon de wave bekijken, ver inzoomen dan zie je exact waar het liedje eindigt. Of je kan meteen een hele mixdown maken van alle liedjes. Als je cubase hebt is dat wel de beste (misschien niet de makkelijkste) mogelijkheid ;)
Je moet zo verrrrrdomde precies zijn,ookal staatie volluit ingezoomed,je hoort heel gauw die click van de overgang tóch wel..maarja,ik geef het niet op!
Ik hou van muziek,maar ik heb geen geld ,dus ik ''tune'' aan dit probleem totdat ik een ons weeg (ik weeg nogal wat :P :Y) )

Verwijderd

Adion schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 16:30:
Dit is niet waar.. wij verkopen een zakelijke oplossing die dit wel doet.. en daarnaast ook nog crossfades doet op basis van de overgang in kwestie (dus custom per overgang, niet 1 instelling voor alle overgangen).

Daar heeft TS weinig aan, maar ontkracht wel je stelling,

• Slogra
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Als je je mp3s met (een nieuwe versie) van lame encode dan zal er een tag geschreven worden die er voor zorgt dat de mp3 precies de goede lengte zal hebben. Foobar2000 is een speler die deze tag kan lezen.

Een andere manier is alle stilte aan het begin en eind van een nummer weghalen, wat meen ik kan met bepaalde Winamp plugins.

Mijn iriver mp3 speler met Rockbox speelt mp3s ook gapless. Rockbox werkt sinds kort ook op ipods (helaas, want ik haat ipods :r ).

• pinojo123
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17-02 17:17
Het programma Burrrn kan gapless branden met de meeste branders.
Als je de volledige versie van foobar 2000_0.8.3_special download kan je daarmee ook volledig gapless branden.( selecteer tracks rechter muisklik Write audio cd)
Foobar gebruikt volgens mij wel de burning engine van nero.
Foobar gaf bij mij de perfecte gapless CD.
Burrrn deed het bij mijn brander niet gapless.
Beide freeware
succes

[ Voor 3% gewijzigd door pinojo123 op 01-02-2006 21:48 ]

• DeeJayV
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
rip de complete cd als 1 wav file met EAC, en codeer m vervolgens met lame
laat er bij het rippen ook een .cue file bijmaken, dan kun je m perfect branden zonder tussenpauses.
de .cue file is ook prima af te spelen met foobar

• foton
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-02-2017
Cubase gebruiken om wave bestanden te editten? Hmmm.....
Cubase is bedoeld als sequencer, niet als wave editor.
Ok, je kan wave bestanden een beetje editen, maar niet uitgebreid.

Als ik jou was zou ik Wavelab gebruiken, ook van Steinberg.
Met deze editor kun je alle mp3tjes achter elkaar zetten (soms een beetje over "elkaar heen leggen" om zo die "tik"/leegte te vermijden).
Op het punt waar het nieuwe nummer begint plaatje je een track mark om aan te geven dat daar het nieuwe nummer begint.
En dan vanuit Wavelab direct op cd branden, zonder tikken/leegtes tussen de nummers.

Verwijderd

Topicstarter
Thanks dude's 8)
Pagina: 1