Wat voor router of switch voor deze situatie? *

Pagina: 1
Acties:
  • 116 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Marty__Mouse
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 05-01 17:10

Marty__Mouse

If not, dan toch!

Topicstarter
Hallo,

Ik heb nu mijn 2 pc met elkaar verbonden met een crossed UTP cable.. Dit werkt perfect maar aangezien internet op pc1 binnenkomt moet deze ook aan staan op het moment dat ik van internet gebruik wil maken op pc2.

Nu wil ik graag het volgende:

Ik wil op beide pc's internet hebben zonder dat pc1 of pc2 aan moet staan om internet door te geven via het netwerk..
Maar ik wil het netwerk tussen de pc wel behouden, m.a.w. ik wil wel bestanden tussen de pc kunnen blijven overzenden. (overigens heb ik nu 2 gigabit lankaarten in de pc's en heb dus nu een full-crossed UTP kabel tussen de 2 pc's)

Nu kan ik dit denk ik erg makkelijk ondervangen met een gigabitrouter.. (maar houd ik dan wel het (gigabit-)netwerk tussen de 2 pc's?)

Maar ik wil ook graag een netwerkhardeschijf aansluiten (dus een externe HD met een UTP aansluiting i.p.v. USB) zodat ik vanaf beide pc's die hd kan benaderen en er bestanden op kan zetten en afhalen.

Maar als ik dus ook die externe netwerk HD er tussen wil hebben, heb ik dan een switch/hub nodig?
Of kan dit ook met alleen een router?

Ik heb google en dit forum afgezocht, maar heb helaas geen bevredigend antwoord kunnen vinden..

Ik zal kijken of ik even een plaatje kan maken zodat ik kan laten zien wat ik bedoel, hopelijk is het tot zover duidelijk genoeg.

Er zijn hier ongetwijfeld mensen die weten wat ik bedoel en belangrijker die weten wat ik nodig heb..

Een van de eisen is namelijk ook dat het netwerk tussen de 2 PC's wel gigabit blijft, want daarvoor heb ik ooit de gigabit netwerkkaartjes gekocht :D

En de kabels, ik neem aan dat tussen de 2 pc's en de router/switch 2x een straight cable komt?
Maar wat gaat er dan naar de netwerk hd? en van de router/switch naar de modem, blijft dit een crossedcable, zoals het nu ook is (van modem naar pc1)

EDIT:

nou ik ben ff aan het painten geweest, hoop dat het zo een beetje m'n vraag visualiseert..

Afbeeldingslocatie: http://img85.imageshack.us/img85/927/netwerkmarty4bm.jpg

Alvast hartelijk dank voor het meedenken.

[ Voor 13% gewijzigd door Marty__Mouse op 01-02-2006 14:56 ]

When you are standing on the edge of a cliff, a step forward is not progress...

• Dirk Diggler
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-03 13:34
Een 10/100/1000 Router gaat volstaan.

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:27
bestaat er een router dan die een 1000mbps switch intern heeft?

anders: router kopen en die aan je chello modem hangen, utp van router naar aparte 1000mbps switch en vanuit de 1000mbps switch 3 kabels laten lopen (pc1, pc2, externe schijf)

zo hou je de 1000mbps tussen beide pc's

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

• Marty__Mouse

Marty__Mouse

If not, dan toch!

Topicstarter
Dat zou mooi (en voordeliger) zijn!!

Dus ik kan dan de 2 pc's en de netwerk HD alledrie direct aansluiten met de router en de router op zijn beurt weer met de modem?

En moet ik dan voor zowel de 2 pc's als de netwerk HD een straight cable gebruiken?
En dan de router weer met een crossedcable naar de modem?

EDIT:

Ik weet dat er gigabit routers zijn, maar is dat voldoende, of moet de router nog ergens anders aan voldoen.. Want ik wil idd. wel m'n gigabit netwerk tussen de 2 pc's houden.. ;)

[ Voor 25% gewijzigd door Marty__Mouse op 01-02-2006 15:23 ]

• Spivvi
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 01-03 22:58
Er zijn wel routers die zelf gewoon cross omzetten naar straight, moet je ff opletten als je een router koopt en anders moet je idd alles ff vervangen door straight.

edit: en let ff op dat je een router koopt met minimaal 3 uitgangen :).

[ Voor 19% gewijzigd door Spivvi op 01-02-2006 15:24 ]

Verwijderd

Ik denk niet dat je een router voor een lage prijs kan vinden met gigabitswitchpoorten.

Waarschijnlijk kom je uit op een losse router en dan een losse gigabitswitch. En dan zowel de router, als de pc's en de HDD met je switch verbinden.

Is je externe HDD wel 1000mb? Anders haal je daar maar 100mb mee.

• Spivvi
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 01-03 22:58
pricewatch: Asus RX3141 (4x 1000Mbps, 1x 100Mbps)

Die zou bijvoorbeeld goed werken, kan alleen ff zo snel niet vinden of die cross cables ondersteunt, maar kabels kosten sowieso niet zoveel.

• Marty__Mouse

Marty__Mouse

If not, dan toch!

Topicstarter
Door de reply van N_Blue raak ik een beetje in de war..

Als ik een gigabit router aanschaf zoals bijv. in de reply van Spivvi genoemd wordt, dan kan ik daar toch gewoon de pc's en de netwerk HD op aansluiten?

De netwerk HD komt pas in een later stadium, maar als ik nu spullen aanschaf moet het natuurlijk wel compatible zijn.. Dus dan moet ik tegen die tijd idd. op zoek naar een externe HD voor een gigabit netwerk.. Maar al zou dat maar 100mb/s zijn vind ik dat nog minder erg dan dat het Gigabit netwerk niet meer werkt tussen de pc's..

Of de router crossed cables ondersteunt maakt niet zoveel uit, ik heb op m'n werk een netwerk tang tot m'n beschikking dus dan knijp ik er gewoon nieuwe connectors op om de kabel straight te maken.

(Ik haal het liefst geen nieuwe kabel, want de huidige kabel ligt helemaal mooi weggewerkt achter de plint in de woonkamer. Op de plaats waar de router komt te staan haal ik de kabel achter het de plint weg en zet er nieuwe connectors op.. Dus moet er sowieso nieuwe op knijpen)

Verwijderd

Marty__Mouse schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 15:56:
Door de reply van N_Blue raak ik een beetje in de war..

Als ik een gigabit router aanschaf zoals bijv. in de reply van Spivvi genoemd wordt, dan kan ik daar toch gewoon de pc's en de netwerk HD op aansluiten?

De netwerk HD komt pas in een later stadium, maar als ik nu spullen aanschaf moet het natuurlijk wel compatible zijn.. Dus dan moet ik tegen die tijd idd. op zoek naar een externe HD voor een gigabit netwerk.. Maar al zou dat maar 100mb/s zijn vind ik dat nog minder erg dan dat het Gigabit netwerk niet meer werkt tussen de pc's..

Of de router crossed cables ondersteunt maakt niet zoveel uit, ik heb op m'n werk een netwerk tang tot m'n beschikking dus dan knijp ik er gewoon nieuwe connectors op om de kabel straight te maken.

(Ik haal het liefst geen nieuwe kabel, want de huidige kabel ligt helemaal mooi weggewerkt achter de plint in de woonkamer. Op de plaats waar de router komt te staan haal ik de kabel achter het de plint weg en zet er nieuwe connectors op.. Dus moet er sowieso nieuwe op knijpen)
Die Asus router die Spiwi bedoeld kun je gebruiken, zitten genoeg switch poorten op. Wat beterft die kabel mocht die router geen cross ondersteunen, maak je er gewoon een nieuwe connector aan (mits je de volgorde weet). Maar een beetje zonde als je externe hdd niet 1000mbit is, dan kan je hem wel op een gigabitpoort aansluiten alleen je haalt dan maar 100mbit ipv 1000mbit.

• Opdreef
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17:51
N-blue bedoelt dat een netwerk schijf wel eens de bottleneck zou kunnen zijn... of heb ik dat fout?

Verwijderd

doesburg schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 16:05:
N-blue bedoelt dat een netwerk schijf wel eens de bottleneck zou kunnen zijn... of heb ik dat fout?
ben je zo dom of doe je als of?

Verwijderd

Nee, die schijf heeft daar niks mee te maken. Die schijf moet je als extra zien die druk je in 1 van de switchpoorten op de router. Vanaf de pc's kun je dan de hdd bereiken als je het goed aansluit.

• lammert
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-04 13:38
Hou er rekening mee dat de meeste (goedkopere) netwerkHDD's nog niet eens 100MBit halen, laat staan 1000MBit. Transferrates van 3 a 4 megabyte/s zijn heel normaal.

Niet om je te ontmoedigen, maar om teleurstelling te voorkomen... ;)

Verwijderd

Je weet volgens mij helemaal niet wat je zegt, dat blijkt ook wel uit andere topics "pc expres kapot maken". Ziek!!!

Ga je ergens anders vervelen!!!

• Unneoetech
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-04 20:49
Verwijderd schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 15:27:
Ik denk niet dat je een router voor een lage prijs kan vinden met gigabitswitchpoorten.

Waarschijnlijk kom je uit op een losse router en dan een losse gigabitswitch. En dan zowel de router, als de pc's en de HDD met je switch verbinden.

Is je externe HDD wel 1000mb? Anders haal je daar maar 100mb mee.
Sorry dat ik even dit topic gebruik om een vraag te stellen die niet echt toepasbaar is op het probleem van de TS.
Als je bovenstaand 'schema' aansluit kun je dan wel nog het wlan van de router gebruiken mits deze dit kan natuurlijk?

• Opdreef
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17:51
Verwijderd schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 16:21:
[...]

Je weet volgens mij helemaal niet wat je zegt, dat blijkt ook wel uit andere topics "pc expres kapot maken". Ziek!!!

Dank

• allard_070
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-04 10:40
Ja. Een router is (kort gezegd) niks anders dan een switch met routerings functie, ofwel: stel dat de kabel modem van chello een routerings functie heeft, dan heeft de TS genoeg aan een switch, maar met een router zou het ook kunnen werken; heeft de modem van chello geen routerings functie, dan zal hij een router moeten gebruiken.

Ik weet niks van de prijzen af, maar stel dat een niet-gigabit-router veel goedkoper is dan een gigabit router, dan zou de ts kunnen overwegen om een niet-gigabit-router met een gigabit-switch erachter te zetten, omdat dat wellicht goedkoper is.

In dit verhaal kan een switch natuurlijk vervangen worden door hub, maar de (voor en) nadelen moet je daarvan zelf maar even opzoeken(tip FAQ of Wikipedia).

@2* hierboven:
Ja

Offtopic:
Verwijderd schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 16:21:
[...]

Een beetje respect mag wel...

[ Voor 18% gewijzigd door allard_070 op 01-02-2006 16:56 ]

Verwijderd

Een modem van Chello heeft totaal geen router-functies en kom je ook niet in. Een router is nodig om het netwerk van Chello met je lokale netwerk te koppelen

Ja als je een switch bij de router gebruikt werkt de WLAN ook nog gewoon.

Wat betreft Doesburg:
Hij maakt alleen maar domme opmerkingen, ga maar eens kijken op andere forums. Vandaar mijn opmerking.

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2006 17:56 ]

Verwijderd

:>

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2006 17:53 ]

• Marty__Mouse

Marty__Mouse

If not, dan toch!

Topicstarter
Bedankt voor jullie antwoorden tot nu toe..

Ik ben net ff bij de pc zaak geweest om ff te informeren naar een router met gigabitswitchpoorten (?) Zoals Spivvi in z'n link aangaf..

Volgens de pc-zaak bestond een dergelijke router niet... Ik heb die verkoper fijn in de waan gelaten.. Daar heb je dus ook nix aan, hij wilde me dus een losse router en een gigabit switch aansmeren, maar aangezien dat samen op ruim € 150,- uitkomt is dat natuurlijk veel duurder dan alleen een gigabit router..

Hij had overigens wel een handig netwerkkastje wat ik direct op de router aan zou kunnen sluiten, mijn (gewone) externe HD wordt dan met de USB aan dat kastje aangesloten.. Dat kastje zou wel gigabit ondersteunen (sorry ik weet de precieze naam niet, vandaar... "kastje" is niet minnachtend bedoeld ;) )

Dus dan zou ik alsnog de volle snelheid van de USB kunnen gebruiken want die werkelijke 20-25 MB/s die m'n externe HD haalt is dan ongeveer net zo snel als m'n netwerk zou ondersteunen..

Als ik het tenminste goed heb.

Maar als ik goed begrijp moet dus in eerste instantie (die netwerk HD volgt later) een gigabit router kopen met min. 3 poorten (voor 2 pc's en straks HD) en dan moet ik de connectors knijpen op straight. Het zou natuurlijk wel kunnen dat de router ook crossed ondersteund maar ik moet toch de netwerk kabel delen omdat de router ong. in het midden tussen de 2 pc's in komt te staan. Dus ik moet er sowieso nieuwe connectoren aan knijpen..

Ik heb nog een vraagje over het knijpen zelf maar die stel ik wel in m'n eerdere topic, want dat is nu hierbij ff niet van belang.

Thnx!

Verwijderd

gewoon een router halen
een switch die verdeelt de snelheid over het aantal pc's dus als je 250 kb/s lijn hebt met internet en je gaat met beide pc's downlaoden dan stuurt ie 125kb/s naar de ene pc en 125kb/s naar de andere
en een router die geeft de een 250 en de andere ook.

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:32
Ik leg altijd een straight kabel neer, wil je dan later een cross kabel, dan doe je aan 1 kant gewoon een stukje van 30 cm met cross. Dan heb je een crosskabel, mocht je later weer straight nodig hebben, haal je dat blokje gewoon weg, zo kan het ook andersom.
Maar een gigbit router is het slimst, zoals in de link hierboven staat :)

• Fat Baba
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15-04 15:25
dude een gigabit switch is niet duur......

een sweex met 8 poorten kost:
pricewatch: Sweex Gigabit Switch LA210040 (8 ports)
nog een leuk routertje: (linksys)

pricewatch: Linksys BEFSR41 (4x 100Mbps)

kost je ca 70 euro.........

en dit allemaal gevonden in de pricewatch
maar vraag me af wat voor dataverkeer je hebt tussen die twee pc's dat gigabit rendabel is

[ Voor 17% gewijzigd door Fat Baba op 01-02-2006 19:36 ]

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Verwijderd schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 19:25:
gewoon een router halen
een switch die verdeelt de snelheid over het aantal pc's dus als je 250 kb/s lijn hebt met internet en je gaat met beide pc's downlaoden dan stuurt ie 125kb/s naar de ene pc en 125kb/s naar de andere
en een router die geeft de een 250 en de andere ook.
Nou, nee! :> Als je een 2mbit lijntje hebt, wordt die 2mbit nog steeds verdeeld tussen de 2 pc hoor :P Niet ineens dat je dan 4mbit in totaal hebt. ;)

Goedkoop bellen via VoIP

• willy1986
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Waarvoor heb jij Gigabit netwerk nodig? :)

hier thuis alles op 100 Mbit:
ADSL router (multi pc);
poort 1 > Switch > pc1, pc 2 en pc3(fileserver)
poort 2 > Pc 4
poort 3 > Pc 5
poort 4 > -

Zoals Lammert ook al zei: een netwerk hdd haalt echt geen 100 mb per seconden.

Over het knijpen van kabels : check www.google.nl en de FAQ

Kopieer eens een groot bestand van pc1 naar pc2 en check dan via windows taakbeheer > Netwerk de kopieer snelheid... Graag een screenshot. :) Ik ben erg benieuwd of dit echt zoveel sneller is.

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:32
MensionXL schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 19:34:
[...]

Nou, nee! :> Als je een 2mbit lijntje hebt, wordt die 2mbit nog steeds verdeeld tussen de 2 pc hoor :P Niet ineens dat je dan 4mbit in totaal hebt. ;)
Dat zou wel mooi wezen, heb je 2x een 8mbit lijntje.
Kan je in totaal met 1,7 mb/s downloaden van newsleecher. Dan had iedereen een router staan 8)

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

ID-College schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 19:38:
[...]

Dat zou wel mooi wezen, heb je 2x een 8mbit lijntje.
Kan je in totaal met 1,7 mb/s downloaden van newsleecher. Dan had iedereen een router staan 8)
Dan zou ik hier 100mbit halen :z (wanadoo family 20mbit)
4pctjes hier + ps2... ben ik online mee gekomen... :Y)

Maar da even terzijde... :P Als je oude pctjes hebt staan, haal je die 1000mbit nog niet... 500mhz komt hier niet boven de 8MB/s uit... terwijl mn 1,8Ghz makkelijk 11 MB/s haalt met mn Linksys switch (100mbit)... Ik weet niet wat de situatie bij jou is...

[ Voor 4% gewijzigd door MensionXL op 01-02-2006 19:45 ]

Goedkoop bellen via VoIP

• Marty__Mouse

Marty__Mouse

If not, dan toch!

Topicstarter
Een gigabit netwerk is zeker wel rendabel...

Ik haalde met m'n 100Mbit netwerk gemiddeld zo'n 10-12MB/s bij zowel heen als terug van PC1 naar PC 2.

Nu haal ik met het 1000Mbit netwerk gemiddelden tussen de 26-30MB/s met pieken tot 35MB/s

PC1:

AMD Athlon 64 3200+ (socket 939)
1 GB dual channel
1X SATA 300GB cache 16MB (Maxtor)
1X IDE (PATA) 120GB cache 2MB (IBM)
1X IDE (PATA) 40GB cache 2MB (Maxtor)

PC2:
AMD Athlon XP 2100+ (socket A)
768 MB (1x 256MB & 1x 512MB)
2 X IDE (PATA) 160GB cache 2MB (Samsung & WD)

De externe HD (USB 2.0) haalt een gemiddelde van zo'n 24-28MB/s, maar ja....

Ik meet deze snelheden met DU meter, ik zal straks ff een screentje maken..

De reden dat ik voor GIgabit heb gekozen is simpel, ik heb erg veel data verkeer tussen de pc's.
Op pc 2 staat win XP MCE, hiermee neem ik vrij veel films e.d. op. (hiep hoi UPC digital :D )
Deze films zet ik om naar AVI's omdat ze dan minder ruimte in beslag nemen..
Maar het omzetten doe ik met PC1 omdat deze sneller kan converteren..
Na het converteren zet ik de films weer op PC2.

De "p2p" films komen op PC1 binnen en die zet ik ook weer op PC2..

Dus omdat ik aardig wat dataverkeer heb tussen de pc's (naast internet wat nu nog via PC1 gaat) heb ik gekozen om een gigabit netwerk aan te leggen (ook omdat een gigabit netwerkkaartje maar een kleine € 15,- kost tegenover € 7,5 voor een 100Mbit).
Als ik nu een film van 4,7GB van de ene naar de andere pc stuur duurt het gemiddeld nog maar half zo lang..

Een tijdwinst waarvoor ik die extra euro's wel wil betalen.. Tot op zekere hoogte dan, wel zo goedkoop mogelijk, ik blijf natuurlijk nederlander ;)

// ON TOPIC:

Maar ik ga dus idd. op zoek naar een gigabit router die in de link eerder is aangegeven...

En ik haal er ook meteen 2 switches bij dan kan ik m'n internet verbinding quadrateren,, 8)7
Haha, het was me al duidelijk dat met 2 extra poorten je niet 2x de volledige internetsnelheid krijgt..

Bedankt voor de hulp zover :D

[ Voor 8% gewijzigd door Marty__Mouse op 01-02-2006 23:13 ]

• willy1986
  • Niet online
*die prestaties vallen mij zeer tegen... had echt veeel hoger verwacht!
Ik raad je aan je kabels eens te controleren.
Als ik hier zooit kopieer over netwerk standaar 30 mb minimaal.. pieken naar 50/60 Mb..

• Marty__Mouse

Marty__Mouse

If not, dan toch!

Topicstarter
willy1986 schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 23:15:
Als ik hier zooit kopieer over netwerk standaar 30 mb minimaal.. pieken naar 50/60 Mb..
Oh.. ok, ik vind het nog wel meevallen.. zeker als ik de gemiddelden van vrienden om me heen bekijk met een GB-netwerk.. Die zitten allemaal zo'n beetje rond die snelheid..

Maar er zit natuurlijk wel verschil in kleine en grotere bestanden. Bij het verplaatsen van een hele reeks foto's o.i.d. met dus veel kleine bestanden loopt bij mij de snelheid ook wel op.. Maar pieken tot 50/60MB (dus Bytes, geen bits) red ik niet.. Hooguit een keer perongeluk 40MB/s

Maar ik ben benieuwd hoe jouw configuratie eruit ziet dan, met zulke snelheden..?

Gebruik je Raptors of andere hoog toeren hd's o.i.d.?

Hier een screentje van DU meter bij het uploaden van een 1,7GB film van PC2 -> PC1

Afbeeldingslocatie: http://img352.imageshack.us/img352/1002/transferdumetergigabitnetwerk9.jpg

Dan haal ik met het gigabitnetwerk toch zeker een 2,5x zo hoge snelheid t.o.v. 100Mbit..

En dat vind ik toch prettig.. :)

Verwijderd

Dit is een zeer goede nog betaalbare GIGA router,ik gebruik hem niet voor games,je kunt hem ook gewoon zonder antenne krijgen(DGL-4100)

http://www.dlink.be/?go=g...f/YEIAd333KPgL0cVte/Zaw==

• Marty__Mouse

Marty__Mouse

If not, dan toch!

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 04:17:
Dit is een zeer goede nog betaalbare GIGA router,ik gebruik hem niet voor games,je kunt hem ook gewoon zonder antenne krijgen(DGL-4100)

http://www.dlink.be/?go=g...f/YEIAd333KPgL0cVte/Zaw==
Ik heb de link ff gevolgd, maar is het nu een router die tevens draadloos ondersteund? Naast de mogelijkheid om internet, de 2 pc's en de externe HD met een UTP kabel aan te sluiten zou je dus ook nog een wireless verbinding aanleggen..

Nou heb ik dat niet nodig, ik wil geen draadloos netwerk.. Dus dat is voor mij een overbodige functie..

Dus zonder die optie zal ie wel goedkoper zijn..

EDIT:
http://www.dlink.be/?go=j...wnfKifhMVvfvdZ4G0Htq49T4=

Ik denk dat ik dan deze moet hebben, de 4100 i.p.v. de 4300 ;)

/EDIT

Maar ik heb nog ff de tijd, kan hem helaas nog niet deze maand halen ben ik net achter..
M'n auto moest voor de APK en er zat voor ong. € 500,- aan "onvoorziene" werkzaamheden aan.. ;(

Dus ik spaar ff een maandje verder, kan ik nog ff rondkijken waar ik de gigabitrouter het beste kan kopen ;)

Het vraagje over het knijpen van connectoren die ik in m'n eerdere reply noemde is inmiddels opgelost..
Maatje van me had ook voor het eerst kabels geknepen maar had helemaal geen verbinding meer in z'n netwerk..
Bleek het stekkertje verkeerd te houden t.o.v. het schema.. Dus had alle aders precies verkeerd om }:O

Ook alweer op gelost...

[ Voor 9% gewijzigd door Marty__Mouse op 02-02-2006 14:08 ]

• Sosabowski
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-04 11:49

Sosabowski

nerd

FAQ - Network Troubleshooting
Dan moet het knijpen wel goed gaan.

offtopic:
Misschien een idee om een ftpservertje op te zetten op een van de twee pc's op die manier kan je de snelheid van het onderling kopieren nog wel wat omhoog schoeven.

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

willy1986 schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 23:15:
De meeste HD's (PATA) komen niet boven de 40/50 MB's uit ;) ... Dus een nette snelheid wel in principe...

Goedkoop bellen via VoIP

• willy1986
  • Niet online
MensionXL schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 22:04:
[...]

De meeste HD's (PATA) komen niet boven de 40/50 MB's uit ;) ... Dus een nette snelheid wel in principe...
8)7 *Fout gedacht...
ik dacht in % .. dus 50 % van 100Mb is 50 mb/s :P maar dat is dus niet zoo..
Mijn DL is iig lager dan 34,97 mB/sec ;)

[ Voor 5% gewijzigd door willy1986 op 03-02-2006 01:45 ]

Pagina: 1