TV-out doet niks meer, kaart kapot?

Pagina: 1
Acties:

• Chi3F
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-06-2023
Ik heb al een tijdje mijn tv aangesloten op m'n 9800 pro, deed het altijd prima.
Nou zette ik vandaag m'n tv aan om een filmpje via m'n pc te kijken, en ik had ineens geen beeld meer (tv -scherm bleef blauw, met de tekst 'geen video-signaal erop).

Niet zo mooi dus, gelijk allerlei dingen gecheckt waar het aan kon liggen. Aan de instellingen had ik niks gewijzigd, maar wel even mee geklooid -- ligt het niet aan.
Toen dus even een andere pc aan de tv gehangen, en ik kreeg gewoon beeld. Grote kans dat het aan de tv-out op m'n videokaart ligt dus!

Kan ik hem nu afschrijven en een nieuwe kopen, of zijn er nog dingen die ik gemist kan hebben?

PSN: Arienix

Verwijderd

Misschien wel je drivers door een of andere windows update of ietsn dergelijks.
Reinstalleer em eens een keer met nieuwere all in wonder drivers.

• Chi3F
Verwijderd schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 15:10:
Misschien wel je drivers door een of andere windows update of ietsn dergelijks.
Reinstalleer em eens een keer met nieuwere all in wonder drivers.
Hij werkte eergisteren nog, en ik weet zeker dat er geen update van windows is geweest tussendoor (auto updates staat uit), maar heb voor de zekerheid een oudere driver geinstalleerd, en daarna weer de nieuwe. Had geen enkel effect helaas... :'(

• Justawitte
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Chi3F schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 14:45: Aan de instellingen had ik niks gewijzigd, maar wel even mee geklooid -- ligt het niet aan.
Je hebt wel wat gedaan maar toch ook niet?

Probeer eens alles op default te zetten. En probeer anders eens je drivers van je computer te halen met een progje dat alles verwijdert en dan gewoon alles in 1x opnieuw erop zetten.

• Chi3F
justawitte schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 19:38:
[...]

Je hebt wel wat gedaan maar toch ook niet?

Probeer eens alles op default te zetten. En probeer anders eens je drivers van je computer te halen met een progje dat alles verwijdert en dan gewoon alles in 1x opnieuw erop zetten.
Sorry ik zeg het verkeerd, ik had voordat die tv-out ermee kapte niets gedaan met de instellingen ofzo, en toen hij niet meer werkte had ik er wat mee gerommeld om te kijken of er toch iets fout zat.

• Justawitte
  • Niet online
Chi3F schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 21:34:
[...]

Sorry ik zeg het verkeerd, ik had voordat die tv-out ermee kapte niets gedaan met de instellingen ofzo, en toen hij niet meer werkte had ik er wat mee gerommeld om te kijken of er toch iets fout zat.
Heb je voor de zekerheid ook je videokaart driver opnieuw geiinstalleerd? Ik heb wel vaker problemen gehad met dingen waarbij ik niks aan de instellingen heb veranderd, en ze het toch opeens niet meer deden. En een keer opnieuw installeren kan soms wel helpen.

• Chi3F
justawitte schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 00:15:
[...]

Heb je voor de zekerheid ook je videokaart driver opnieuw geiinstalleerd? Ik heb wel vaker problemen gehad met dingen waarbij ik niks aan de instellingen heb veranderd, en ze het toch opeens niet meer deden. En een keer opnieuw installeren kan soms wel helpen.
Zie m'n 2e post, ik had eerst een oudere driver geinstalleerd, en toen dat ook niet werkte weer de nieuwste, zonder resultaat. :)
Ik ben me maar alvast aan het orienteren op een nieuwe videokaart, weer een flinke aanslag op het budget... :P

• 9nevermind9
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-05 11:01
systeem herstel lijkt me wel te proberen

specs | Linux is like a Wigwam, no windows, no gates, only an apache inside!

• Justawitte
  • Niet online
Chi3F schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 00:35:
[...]

Zie m'n 2e post, ik had eerst een oudere driver geinstalleerd, en toen dat ook niet werkte weer de nieuwste, zonder resultaat. :)
Ik ben me maar alvast aan het orienteren op een nieuwe videokaart, weer een flinke aanslag op het budget... :P
Dat had ik niet gezien.
Verder kun je misschien ook een tvkaart of hoe dat ook heet kopen die ook een tvout heeft. Dan scheelt je een hele nieuwe kaart kopen.

• Mouze88
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 28-06 16:17
een oude videokaart van mij (geforce 2 ti) had precies hetzelfde probleem... videokaart werkte prima alleen de tv-out niet meer...

wel een beetje raar, maarja, shit happens :P

• Chi3F
9nevermind9 schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 00:48:
systeem herstel lijkt me wel te proberen
Net even gedaan, restore point genomen van een dag dat hij het zeker weten nog deed. Had geen effect helaas...
justawitte schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 01:45:
[...]

Dat had ik niet gezien.
Verder kun je misschien ook een tvkaart of hoe dat ook heet kopen die ook een tvout heeft. Dan scheelt je een hele nieuwe kaart kopen.
Mja het is opzich wel een mooi excuus om weer eens up te graden, ondanks dat ik het liever nog even had willen uitstellen. :)

Pagina: 1