Toon posts:

[JS] MouseOver wordt niet getriggerd bij Drag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een simple iets gemaakt waarmee mee plaatje naar een vakje (div) moet worden gesleept.

HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
<div>
    <div id="Choices">
        <div id="Choice1" class="Choice">
        </div>  
        <div id="Choice2" class="Choice">
        </div>  
        <div id="Choice3" class="Choice">
        </div>  
        <div style="clear: both;"></div>
    </div>

<div id="Question">
        [img]"c14.gif"[/img]<br>
        Title
    </div>
</div>

De image staat relatief gepositioneerd in de div#Question. De image wordt op de mouse move verplaatst door zijn left en top aan te passen. Dit werkt allemaal wel.
De bedoeling is dat de image in een van de .Choice divs terecht komt.

Nu wilde ik een mouseover event op de "choices" zetten. Zonder drag 'n drop werkt dit, maar zodra ik er met de image overheen sleept wordt de mouseover niet getriggerd. De mouse over van de Question div wordt wel getriggerd. Ik kan dit wel geloven dat dit gebeurt, de div Question is namelijk de parent van de image.

Hoe kan ik als ik een dom element aan het verslepen ben, een mouseover event triggeren van een niet parent element trigeren?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2006 14:44 ]

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Hmmm, het eerste wat me zo opvalt is:
code:
1
<div style="clear: both;"></div>

Dat wijst er op dat je de Choice div's met een float positioneert ofzo. Werkt het wel als je die float er af haalt?

Maar goed, da's maar een eerste gedachte...

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Verwijderd

Topicstarter
Ik laatde "choices" inderdaad floaten, om ze naast elkaar te krijgen. Met een javascriptje zorg ik dat ze de juistje breedte en margin krijgen.

Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
#Choices .Choice {
    border: 1px solid black;
    float: left;
}

Als ik de float eraf haal is het hetzelfde effect.

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online

orf

ondragover ?

Verwijderd

Topicstarter
Wat ik zo ervaar is de ondragover/enter alleen voor drag's vanuit "windows" en niet mijn eigen drag 'n drop.

Daarnaast werkt het alleen in Internet Explorer Het werkt dus wel (na nader onderzoek), maar dan moet het wel een "echte" drag zijn.
Ik kwam dit tegen:
http://www.anders.com/projects/javascript/drag-n-drop/

Hier maken ze gebruik van dataTransfer, maar ik kan daar niet echt veel over vinden.
Maar helaas werkt de "onDragStart" event niet op een reletief gepositioneerd plaatje.

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2006 18:10 ]