Toon posts:

Ati 9600 mobile Radeon werkt niet altijd!!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey mensen,

Ik zit met mijn handen in het haar, vorige week counterstrike source gekocht (zelfs officieël) en geïnstalleerd!!
In mijn laptop zit een Ati 9600 mobile radeon!!
Nou krijg ik de foutmelding dat mijn videodrivers out of date zijn!!
Als ik de nieuwste drivers installeer van Ati dan blijft hij mij uit het spel kicken.
Het gekke is dat ik wel gewoon Need for Speed Most Wanted kan blijven spelen met deze kaart!!

Iemand enig idee hoe dit kan??

Als vast bedankt!!

• lammert
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-06 08:45
Probeer eens met een programma als DriverCleaner je radeon drivers te uninstallen. Vaak (altijd eigenlijk) blijft er na een update of hardware-switch nog oude meuk staan. Met DriverCleaner verwijder je dit definitief. Programma is freeware

linkje

- download en installeer drivercleaner
- uninstall je oude drivers (via device manager ofzo)
- draai DriverCleaner
- start opnieuw op
- installeer de nieuwste Catalyst drivers

Verwijderd

Topicstarter
Het kan aan mij liggen hoor, maar als ik de nieuwe catalyst wil installeren geeft ie aan dat ik dat niet kan!!
De catalyst voor een gewone ati kaart is alleemaal rond 34 mb en voor een mobility is het maar 0,93mb zal er dan een fout zitten op de ati site????

• lammert
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-06 08:45
Gast... heb je admin rights?

Zo ja, knikker dan je oude drivers eraf (met drivercleaner dus!). Download en installeer de nieuwe linkje

Maak je geen zorgen over het formaat van de download... installeer het gewoon ff goed allemaal en laat dan weten of het gelukt is.

• Marck21
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14-11-2011
Download anders alleen de display driver en niet het hele Catalyst Control Center en probeer het daarmee.

Btw: voor CCC moet ook .NET onder XP SP2 geinstalleerd zijn. Heb je dat ook gedaan?

Asus A7V880 | AthlonXP 2500+ | Sapphire 9800 PRO | 2x256MB Kingston HyperX & 2x512MB Twinmos SpeedPremium | 80 GB SATA | 160 + 80 GB IDE

Verwijderd

Topicstarter
Marck21 schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 12:54:
Download anders alleen de display driver en niet het hele Catalyst Control Center en probeer het daarmee.

Btw: voor CCC moet ook .NET onder XP SP2 geinstalleerd zijn. Heb je dat ook gedaan?
Welke .net, bedoel je het framenetwork, ja die heb ik ook geïnstalleerd, maar denk gewoon dat als ik het wil spelen een nieuwe computer moet aanschaffen!!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Denk het niet, er is overduidelijk wat mis. Heb je nou al geprobeerd alleen de display driver te downloaden? Het lijkt er erg sterk op dat er gewoon iets mis is met de driver, dus die zou je moeten proberen te deinstalleren. Desnoods dus met Drivercleaner zoals hier gezegd wordt.

Verwijderd

Topicstarter
kan het er ook aanliggen, dat ik altijd mijn laptop op de status heb staan van draagbaar/laptop ipv bijvoorbeeld altijd aan?

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-07 10:20

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Verwijderd schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 15:39:
Het kan aan mij liggen hoor, maar als ik de nieuwe catalyst wil installeren geeft ie aan dat ik dat niet kan!!
De catalyst voor een gewone ati kaart is alleemaal rond 34 mb en voor een mobility is het maar 0,93mb zal er dan een fout zitten op de ati site????
Dat die zo klein zijn komt doordat het een controleprogrammaatje is wat alleen maar kijkt of jij de mobility drivers wel kunt installeren, daarna worden de drivers automatisch gedownload. :)
En achter elke zin hoeven niet perse twee uitroeptekens te staan. ;)

Tesla Model Y RWD (2024) ▪︎ Daikin Altherma 3 6kW (300L SWW) ▪︎ 20x AIKO NeoStar 2S+ 465Wp ▪︎ Sigenergy SigenStor EC 10+10 (12kW + Gateway HomePro TP)

Verwijderd

Topicstarter
Het werkt nog steeds niet, is er dan niemand die hetzelfde probleem heeft gehad en het wel opgelost heeft gekregen.
Ik denk maar dat ik het spel weer ga verkopen!!

Verwijderd

Kijk es wat dieper in de startup commands van Counterstrike... en of je een Trigger kan vinden om deze check te bypassen :)

Verwijderd

Topicstarter
Maar heeft dat wel nut dan, want als ik alleen zorg dat hij niet aangeeft dat ik moet upgraden dan gooit hij hem er toch nog steeds uit?

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Heb je al de Omega drivers geprobeerd?

Toch maar weer proberen dan, ikzelf heb ook een 9600 mobile in mijn Dell zitten en die werkt perfect met de omega drivers...

[ Voor 63% gewijzigd door Vorkie op 28-03-2006 18:35 ]

Verwijderd

Topicstarter
Vorkie schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 18:29:
Heb je al de Omega drivers geprobeerd?
Euhm dat lukte me toen niet helemaal geloof ik!!

Verwijderd

Sorry voor deze kick, maar ik wil niet helemaal een nieuw topic erover openen. Ik heb nu een Acer 1350 laptop met daarin een Radeon 9600 maar deze krijg ik niet goed aan de praat. De gewone ATI drivers geven een INF error en de mobility driver check zegt dat het niet geinstalleerd kan worden op mijn computer. Omega drivers werken wel maar dan krijg ik soms raar beeld (rare kleuren die er niet horen te zijn) of helemaal zwart beeld. Verder heb ik nog Patje Mobility Modding (http://www.driverheaven.net/patje/) geprobeerd maar dan krijg ik bij alles wat fullscreen wil of 3D ofzo helemaal zwart beeld en wil daar ook niet uit.

Het enige wat goed werkt zijn drivers die ik gedownload heb van de Acer website ('9700.zip') maar deze zijn erg oud. Als ik Half-Life 2 wil startten zegt 'ie dat ook. Maar als het dan nog werkte... alle Half-Life 2 spellen (DoD: Source, CS: Source) geven een zwart beeld of bevriezen het systeem.

Iemand nog suggesties? :)
Pagina: 1