Terw_Da, je geeft letterlijk zelf aan: "dat ding daarna er weer heel snel uitgegooid omdat het ding gewoon niet lekker werkte zoals ik gewend was van een pc.".
Tja, sorry, maar dat komt toch wel een beetje over alsof je drie maanden hebt willen doen alsof je OSX systeem een windows-systeem was... en nee, dat is het niet, het concept is behoorlijk anders..
Dat is niet enkele 'het ziet er iets anders uit', maar de besturing volgt ook andere principes...
het ligt altijd zeer aan de persoon of iemand kan 'wennen' aan die andere werkwijze .. en als dat lukt denk ik dat OSX juist enorm veel voordelen biedt ... vanuit usability aspect zit het zeer logisch en consequent in elkaar ....
kleind dingen als waarschuwingsvensters die niet een applicatie of zelfs je gehele werkvenster 'kapen'... logische alerts (dus niet altijd 'OK' en 'Cancel' bij alle meldingen maar bv bij saven een knop 'Save' en 'Don't Save' onder de melding) ...
dat lijken kleine details maar juist die details kunnen een systeem prettig maken, als iemand ook bereid is te wennen eraan ...
heel persoonlijk gezien, ik denk dat veel mensen veelal teveel kijken naar enkel de aanschafsprijs en daarop baseren dat een Mac duur zou zijn ...
Nav. een aantal mensen in mijn omgeving heb ik het idee dat een windows-achime initieel ook goedkoper kan zijn in de aanschaf, maar daarna veelal extra kosten komen, problemen (virussen, spyware), terwijl juist de mac, als een persoon eraan kan wennen, er toe kan leiden dat de persoon er met veel plezier en zonder problemen alles mee kan doen ...
Dat doet niet iedereen, ik ken ook mensen die spijt kregen van hun mac, net als Terw_Dan, omdat ze gewoonweg niet konden wennen en altijd terug bleven vergelijken met 'windows dit, en windows dat', er PC-programma's op wilden draaien ....
De garantie dat het bevalt kan niemand geven, maar ik zie het zelf eigenlijk gewoon als wat extra geld uitgeven aan je meubels, en deze niet bij de discounter kopen... dat geeft ook een veel prettiger gevoel, veelal ziet het er beter uit in je woonkamer (dat speelt ook gewoon mee, je 'gevoel' bij een apparaat, zeker een laptop moet gewoon zeer lekker werken in je omgeving, mobiel en draagbaar)
en is veelal duurzamer.
Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen