Toon posts:

DVD speler: flets beeld in RGB modus (Sony SN53P)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een nieuwe dvd-speler gekocht, de Sony NS53P. Tijdens het instellen kwam ik erachter dat ik voor de video uit de RGB modus kon kiezen: het beeld werd meteen een stuk smoother/strakker! Op 'video' had je overal van die schaduwen en oplichtende randen (heel duidelijk bij teksten en in tekenfilms!): met RGB zag het er veel beter uit.

Alleen... het beeld is wel grijzig en vlak...

Ik heb (voor zover ik weer) een 'gewone' standaard SCART-kabel er tussen zitten: een andere aansluiting heeft m'n tv niet (JVC AV-24W breedbeeld). Ik kan op de dvd-speler wel het beeld wat opleuken (meer contrast, meer kleur) maar dan nog blijft het wat doffig en ook minder scherp dan als ik 'video' instel. Maar ja, dan zie je alles zowat dubbel...

Zou het kunnen zijn dat een betere SCART-kabel beter resultaat geeft? RGB is toch de mooiste optie en zou toch een prachtig beeld moeten opleveren? Zo ja, waar moet ik dan op letten? Of moet RGB met elke willekeurige SCART-kabel een mooi resultaat geven? (Kan het gebrek aan frisheid.helderheid sowieso wel aan een kabel liggen?)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2006 14:18 ]

• Willem2
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-02 14:28

Willem2

Ω is futile

Op mijn Sony TV heeft de Scart 1 ingang 2 standen; de eerste stand is vrij grijzig beeld, als ik dan nog een keer op Scart1 druk komen er 3 vierkantjes in het symbooltje om aan te geven dat hij nu met RGB werkt en wordt zwart echt zwart. Misschien heeft jou JVC TV dat ook?

Anders even opletten dat je scartkabel goede bedrading heeft (dus dat RGB ook echt is aangesloten, pin 7, 11 en 15) en dat pin 8 tussen de 2 en 3V krijgt aangeboden (sommige TV's schakelen dan pas naar RGB nl).

en nee, ik houd niet van voetbal... :)

Verwijderd

Topicstarter
Hm, tja, maar hoe kan je dat zien aan zo'n kabel...? :?

Verwijderd

Topicstarter
Ehm... iemand mss nog iets nuttigs toe te voegen...? ;)

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-02 08:33

MeNTaL_TO

The future is not set

Verwijderd schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 21:11:
Ehm... iemand mss nog iets nuttigs toe te voegen...? ;)
Heb je zoals eerder aangegeven, al een andere scart ingang geprobeerd?

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• Willem2
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-02 14:28

Willem2

Ω is futile

Verwijderd schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 16:45:
Hm, tja, maar hoe kan je dat zien aan zo'n kabel...? :?
open maken of doormeten...

en nee, ik houd niet van voetbal... :)

Verwijderd

Topicstarter
MeNTaL_TO schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 21:20:Heb je zoals eerder aangegeven, al een andere scart ingang geprobeerd?
Ik heb drie SCART-aansluitingen op m'n tv maar er is er maar eentje geschikt voor RGB. En daar zit 'ie dus in. (Ik zie trouwens niet waar dat was aangegeven...?)
Hm, lekker is dat. ;) Dat gaat mij dus niet lukken...! Misschien dat ik toch maar een nieuwe kabel moet kopen...
Waar moet ik dan op letten? Staat die infp over pin 7, 11 en 15 op de verpakking? En dat pin 8 2 - 3V krijgt, staat dat er ook op?
Zou welk balen zijn als het beeld dan alsnog hetzelfde is natuurlijk: heel goedkoop zal zo'n kabel niet zijn. wel?
Pagina: 1