Toon posts:

Geen draadloze verbinding met Speedtouch 580 *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik probeer al een paar dagen draadloos verbinding te krijgen met een Speedtouch 580.
Ik heb al geprobeert om alle beveiligingen uit te schakelen en nog krijg ik geen verbinding.
Bij het scannen naar netwerken wordt hij ook helemaal niet gevonden. Heel af en toe heb ik even verbinding dit is dan maar voor 30sec en dan valt hij weer weg. Ook de afstand die ik tot de speedtouch heb is ruim acceptabel. Verbinding met een ander AP is zo gedaan het licht dus niet aan de kant van de Laptop. Ik heb voor de zekerheid ook nog met een andere wireless adapter geprobeert.

Even de specificaties:

Speedtouch 580 software versie 4.2.7.30

Notebook
Gigabyte gn-wmkg wireless pc card
Windows XP Professional

Op de speedtouch brand wel het lamje dat aangeeft dan het wireless gedeelte wel in bedrijf is. Heeft iemand enig idee wat het probleem kan zijn>

zichzach

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-03 14:31
De afstand tijdens het registereren van een netwerkkaart bij de router mag maar enkele meters zijn. Vaak gaat het een stuk beter als je het handmatig doet en via de web-interface het mac-adres van je wlan-kaart inklopt. Verder is de signaalsterkte bij deze router zeker niet de beste.

[ Voor 14% gewijzigd door Bart© op 01-02-2006 14:16 ]

• Eggy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 31-05-2023

Eggy

Goo goo g'joob

Lijkt me meer wat voor Network Troubleshooting

I&T > NT

SE-NSE | Sony Ericsson - News, Services, Entertainment

Ayofe Theme for Symbian S60

Verwijderd

Topicstarter
Bart_NL schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 14:12:
De afstand tijdens het registereren van een netwerkkaart bij de router mag maar enkele meters zijn. Vaak gaat het een stuk beter als je het handmatig doet en via de web-interface het mac-adres van je wlan-kaart inklopt. Verder is de signaalsterkte bij deze router zeker niet de beste.
Ik heb al geprobeert van nog geen meter afstand, ook dit heeft geen resultaat.

Kan er soms iets mis zijn met de antenne? Omdat ik heel af en toe toch even verbinding heb.

• pvdlaan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-02 13:14
bij ons op de zaak hebben we hetzelfde probleem

Als ik wlan wil beveiligen met wpa/spk beveiliging gooit ie elke keer de verbinding eruit ... :'(
We hebben 2 pc`s op de Speedtouch draadloos aangesloten.
1 met de usb adapter 120G en 1 met een usb adapter van sitecom.
Haal ik de beveiliging eraf dan gaat de verbinding iets langer mee,
maar uit eindelijk gooit ie hem er ook af.

Heeft iemand dit probleem ook ondervonden met deze router en zoja heb je het kunnen oplossen ...

Xbox One X | iPhone 12 | iPad Pro 11 | MacBook Air M1 | Sony HX50v | Sony HX400

Verwijderd

kickje.

Ik ben dus zelf sinds enkele dagen de gelukkige eigenaar van een Speedtouch 580 waarbij ik vergelijkbare problemen heb met de eerdere melder, vandaar het kickje.

Ik heb de volgende situatie thuis:

3 pc's en 2 laptops.

op 2 van de pc's en 1 van de laptops hebben we de speedtouch 121g wireless usb stick erbij gekocht van kpn. Dit zijn de pc's die tevens een perfecte verbinding hebben.

Nu zit in 1 van de laptops tevens een Netgear wireless card waarbij de verbinding weigert te werken. Ik heb geprobeerd via de standaard meegeleverde apparatuur van Netgear de verbinding tot stand te krijgen waarbij de verbinding zelf perfect gevonden wordt. Bij het invullen van de WPA key wordt vervolgens de verbinding tot stand gekomen (Meter geeft aan perfecte verbinding). Echt het probleem hierbij blijft dat er geen netwerkadres verkregen kan worden.

Vervolgens heb ik hierbij de standaard meegeleverde software van Netgear uitgeschakeld en ben ik met de wireless zero configuration van windows xp aan de slag gegaan waarbij wederom het netwerk perfect herkent wordt met een uitstekend signaal, maar wederom wordt geen netwerkadres verkregen.

Dit probleem is precies hetzelfde met de wireless pci card van pc3. Het netwerk wordt perfect herkent maar vervolgens bij het verkrijgen van het netwerkadres gaat het fout.

Ik heb de security volledig uitgeschakeld.
Ik heb aanstaan dat alle machines altijd zich mogen aanmelden op de speedtouch 580
Ik heb de mac adressen handmatig ingeklopt.
Ik heb zelf geprobeerd een ip binnen de range toe te wijzen aan de kaart met gateway etc.

Iemand die hiervoor nog een oplossing weet? Ik maak evenwel gebruik van de versie 4.2.7.*

---
EDIT
---
Een software update haalde ook niets uit, nieuwe speedtouch 716 opgestuurd gekregen en voila, probleem verholpen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2007 11:51 ]

Pagina: 1