Toon posts:

[Safari] Website Trouw leidt tot 90% CPU gebruik

Pagina: 1
Acties:
  • 211 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
OS X 10.4.4, geen Safari extensies oid geïnstalleerd, gewoon een kale Safari 2.03. Als ik http://www.trouw.nl bezoek, dan schiet het CPU gebruik omhoog tot 80-90%, via Activity Monitor te bekijken. Het is dan ook te zien dat Safari verantwoordelijk is voor deze hoge CPU belasting. Na een tijdje kicken de fans van mijn PowerBook er dan ook lekker in. Onder Camino hetzelfde resultaat. Het uitschakelijken van JavaScript in beide browsers verhelpt het probleem.

Ik wil graag weten of iemand anders hier ook last van heeft of dat het een probleem is dat alleen maar mijn PowerBook betreft, zodat ik maatregelen kan nemen om het probleem eventueel te verhelpen. Bij voorbaat dank voor jullie reacties.

• Oxi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

Ik heb het ook. :/

Het zou best kunnen komen van dat irritante navigatieding dat meescrollt.

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-02 11:29

alienfruit

the alien you never expected

Ik heb hetzelfde probleem op de Talpa website het overdreven gebruik van Flash nekt mijn computer (ook Windows).

Verwijderd

Topicstarter
Ok, heb dus een mail naar Trouw gestuurd met daarin de probleemomschrijving en men heeft het doorgespeeld aan de technische dienst. Eens kijken wat dat gaat opleveren :).

• hlz
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 26-08-2025

hlz

Hier +- 60% belasting op een PB G4 1.5 ... normaal is 2 a 3 %.

• koornee
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-02 01:26

koornee

3!

Hmm, hier ook al 88%. Ik hab alleen deze GoT pagina open en die pagina van Trouw. Als ik trouw.nl in Opera (8.51) open heb gaat het cpu verbruik naar 54%, nog steeds veelste veel natuurlijk. Bij normaal surfen is het 5-10% cpu.

Dit allemaal op en PB 1.5 met 1gig geheugen.

Beauty is everywhere | Hold on, it's manual focus,... www.cornedeweert.nl

• rulus
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19-09-2025
even louter ter info, het ligt niet aan de site want hier op firefox + windows xp laadt ie normaal, geen processorverhoging waar te nemen

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-02 10:41

chem

Reist de wereld rond

Probeer het eens met JavaScript en/of plugins uitgeschakeld? Ik durf te wedden dat het aan die mee-scrollende balk ligt.

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• Sijmen
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-10-2025
rulus schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 20:33:
even louter ter info, het ligt niet aan de site want hier op firefox + windows xp laadt ie normaal, geen processorverhoging waar te nemen
Dan kan het nog heel goed aan de site liggen. Als deze vage for() wachtloopjes gebruikt...

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 14:03:
...geen Safari extensies oid geïnstalleerd.
Het uitschakelijken van JavaScript in beide browsers verhelpt het probleem.
Aangezien meer mensen met Apple computers er last van hebben onder verschillende browsers (Safari, Camino en Opera) en die ene Windows bak van hierboven niet, zal het wel een Apple platform specifiek probleem zijn > ik gok idd dat de website gewoon niet voor dit platform is geoptimaliseerd. Anyway, mail naar Trouw is gestuurd en het is daar in behandeling. Laten we hopen dat het iets oplevert.

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14-02 10:14

Mojo

The Power Within

Ik heb het ook met firefox onder windows XP. Als ik zit te scrollen schiet het CPU gebruik ook flink de lucht in.

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

• DutchAddick
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-01 05:40
Hier met Windows 2000 en IE hetzelfde.

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, ok, als de Window mensen ook eens een mail willen sturen. Dat helpt vast beter, aangezien Windows wat beter vertegenwoordigd zal zijn in de website bezoekers statistieken ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 11:29:
Hmm, ok, als de Window mensen ook eens een mail willen sturen. Dat helpt vast beter, aangezien Windows wat beter vertegenwoordigd zal zijn in de website bezoekers statistieken ;)
hoezo, tis hun probleem, dit soort dingen moeten ze zelf onderzoeken. vind het trouwens zwaar irritant dat ding wat een seconde na het scrollen weer je beeld inschiet.

Verwijderd

Hier hetzelfde op Safari tegen de 75 % CPU bij gewoon alleen de pagina open te hebben. Firefox rond de 30 %.
Het probleem met dat hoge CPU gebruik is trouwens Apple specifiek, bij de Talpa site zoals genoemd is het ook extreem.. en de fans van m'n iMac G5 beginnen meteen weer te loeien..
Op windows is het hooguit een paar procent cpu gebruik bij een site met veel flash, uitzonderingen daargelaten. Maar mijn Mac wordt bij veel van dit soort sites gewoon traag (zelfs met 1 GB RAM).. en gebruikt dan in totaal tegen de 100 % CPU gebruik.. In mijn ogen erg vreemd voor een computer die prentendeert goed met grafische content om te kunnen gaan.. Flash is namelijk helemaal de boosdoener...

• hlz
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 26-08-2025

hlz

Verwijderd schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 11:42:
In mijn ogen erg vreemd voor een computer die prentendeert goed met grafische content om te kunnen gaan.. Flash is namelijk helemaal de boosdoener...
Heb je wel Flash Player 8. Die is namelijk een stuk sneller dan zijn voorgangers. Of ie ook beter met je cpu omgaat heb ik niet getest.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, heb dan ook maar een feedback mail naar Apple gestuurd :). Je moet toch wat he ?

Verwijderd

Ja ik heb Flash 8 geinstalleerd...
Vind sowieso het CPU gebruik van de Mac vrij hoog.. bij zowat alles wat je doet, muziek luisteren, programma opstarten, in een Word document scrollen etc..
Op zich geen probleem, ware het niet dat mijn Rev. B iMac G5 2.0 Ghz het lawaai maakt van een 'stofzuiger' Het is soms een verademing om weer achter m'n Centroni laptop te zitten:rust! :)
Ik heb dit al eens aangekaart bij het apple centre, maar schijnt normaal te zijn. Ik heb het idee dat de 20 inch variant is stiler is. En in een winkel hoor je het niet zo, maar hier thuis hoor ik zelf met alleen muziek aan op een normaal niveau altijd zachtjes de fans blazen.. Extreem is het niet hoor, maar het is meer het type 'brom' Ja dat is de prijs die je betaald voor het compacte ontwerp denk ik..Normaal staat een computerkast vaak onder het bureau en nu voor je neus zeg maar..
Pagina: 1