Toon posts:

AVI FourCC Code Changer (XviD > DivX): werkt het echt?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.323 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een gigantische lading XviD's die ik om moet zetten naar DivX om ze op mijn Sony NS53P af te kunnen spelen. Dit wilde ik op een Mac G5 doen (zie dit topic), maar dat lukt niet... (Het leek me beter mijn volgende vraag in een nieuw topic te openen omdat dit niets meer met de Mac heeft te maken.)

Nu wil ik alles over gaan zetten naar m'n pc (pfffffff...) omdat je daarop het programma AVI FourCC Code Changer kan gebruiken. Dat programma vond ik via dit topic.

Nu staat er op de site van AVI FourCC Code Changer het volgende:
Changing the FourCC code is only useful if you are using a slightly modified codec of a currently encoded file, a codec which shares the same compression algorithms.
Nu twijfel ik of dit allemaal echt wel gaat werken... Is de verandering van XviD naar DivX inderdaad iets wat valt onder de noemer 'slightly modified' valt...? Ik wil eigenlijk niet alles compleet opnieuw coderen want dan verlies je zeker weten (nog meer) kwaliteit.

Dus vandaar voor de zekerheid deze vraag: werkt AVI FourCC Code Changer ECHT goed? Wordt dan niet alles opnieuw gedecodeerd? Is het inderdaad een wijziging die zo gepiept is? En is het simpel te doen?

Ik heb niet zo'n zin om alles te verhuizen (via dvd's en zo) om er dan achter te komen dat het alsnog niet werkt...

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18-08 22:57

Gerco

Professional Newbie

Het programma is gratis en cds zijn niet duur (in het geval van rws kost het je zelfs niets), dus waarom probeer je het niet gewoon?

Mijn DivX speler (naamloos kruidvat ding) speelt overigens XviD prima af, terwijl er alleen DivX op de voorkant staat. Ik ga er daarom maar vanuit dat de files technisch (bijna) hetzelfde zijn en alleen de implementatie van de codec anders is.

vziw is de FourCC code alleen maar een code die aangeeft welke codec er bij de gecodeerde data hoort. Als je die code verandert, veranderd de data dus niet. Het is een manier om de speler te vertellen welke codec hij nodig heeft. Als je DivX speler dus alleen dingen wil afspelen met de DIVX FourCC code, moet je de XVID code in DIVX veranderen en dan zou het kunnen werken. De data is bij beide codecs "gewoon" mpeg4.

[ Voor 36% gewijzigd door Gerco op 01-02-2006 14:07 ]

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

Verwijderd

Topicstarter
Okay, nou, dan ga ik gewoon bestand op cd3 branden en kijken of m'n speler die XviD pikt! En als dat niet het geval is kopieer ik dat bestand naar m'n pc, gebruik FourCC Code Changer en probeer het daarna nog eens.

Pffffffff... ik zag me al tig dvd's branden terwijl ik het natuurlijk ook eerst ff met 1 bestand kan uitproberen... |:( Dat ik dat zelf niet kan verzinnen...! 8)7

• pinojo123
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15-08 19:11
Ik gebruik het programma voor m'n sony 785 DVD speler en het werkt wel.
Je moet in de codec changer divx invullen, save en klaar het duurt een paar seconden.
Alleen ondersteund mijn sony geen srt subtitles. :(
En ik heb het ook al eens gezien dat hij hapert.
Nadeel vind ik ook dat ik de avi daarna niet meer kan omzetten met DVD2SVCD in avi mode.
Ik krijg dan fout meldingen.
Ik zou het eerst even probern met een copietje van een avi.
succes

Verwijderd

Topicstarter
Klinkt goed! Ik ga het dus zeker proberen! :)
pinojo123 schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 16:31:
Alleen ondersteund mijn sony geen srt subtitles. :(
Heb je al eens naar een firmware update gezocht? Mijn speler kon ook geen srt subtitles aan (toen ik 'm afgelopen maandag spliksplinternieuw uit de doos haalde!) Maar ik heb 'm vervolgens meteen geupdate en nu kan 'ie alle soorten subtitles aan! :)

• pinojo123
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15-08 19:11
Helaas kan mijn Sony DVP-LS785V niet geupdated worden. :(
Maar ik moet wel zeggen dat ik zeer tevreden ben over deze speler.

Verwijderd

Topicstarter
Even ter info: ik heb me dus nergens druk over gemaakt. Ik stopte de dvd met XviD in m'n speler en HOPLA alsof er niets aan de hand was werd alles netjes afgespeeld! :) Maar ja, ik weet in ieder geval wat ik moet doen in toekomstsituaties die moeilijker verlopen. ;)
Pagina: 1