Ik heb een gigantische lading XviD's die ik om moet zetten naar DivX om ze op mijn Sony NS53P af te kunnen spelen. Dit wilde ik op een Mac G5 doen (zie dit topic), maar dat lukt niet... (Het leek me beter mijn volgende vraag in een nieuw topic te openen omdat dit niets meer met de Mac heeft te maken.)
Nu wil ik alles over gaan zetten naar m'n pc (pfffffff...) omdat je daarop het programma AVI FourCC Code Changer kan gebruiken. Dat programma vond ik via dit topic.
Nu staat er op de site van AVI FourCC Code Changer het volgende:
Dus vandaar voor de zekerheid deze vraag: werkt AVI FourCC Code Changer ECHT goed? Wordt dan niet alles opnieuw gedecodeerd? Is het inderdaad een wijziging die zo gepiept is? En is het simpel te doen?
Ik heb niet zo'n zin om alles te verhuizen (via dvd's en zo) om er dan achter te komen dat het alsnog niet werkt...
Nu wil ik alles over gaan zetten naar m'n pc (pfffffff...) omdat je daarop het programma AVI FourCC Code Changer kan gebruiken. Dat programma vond ik via dit topic.
Nu staat er op de site van AVI FourCC Code Changer het volgende:
Nu twijfel ik of dit allemaal echt wel gaat werken... Is de verandering van XviD naar DivX inderdaad iets wat valt onder de noemer 'slightly modified' valt...? Ik wil eigenlijk niet alles compleet opnieuw coderen want dan verlies je zeker weten (nog meer) kwaliteit.Changing the FourCC code is only useful if you are using a slightly modified codec of a currently encoded file, a codec which shares the same compression algorithms.
Dus vandaar voor de zekerheid deze vraag: werkt AVI FourCC Code Changer ECHT goed? Wordt dan niet alles opnieuw gedecodeerd? Is het inderdaad een wijziging die zo gepiept is? En is het simpel te doen?
Ik heb niet zo'n zin om alles te verhuizen (via dvd's en zo) om er dan achter te komen dat het alsnog niet werkt...