Toon posts:

excel grafiek

Pagina: 1
Acties:
  • 244 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb in excel een grafiek gemaakt waarvan de brongegevens in 40 onder elkaar staande cell staat. Elke cel heeft een functie voor het bereken van zijn waarde maar als de waarde niet kan berekend worden, omdat de gegevens er niet zijn, staat er "- €" Als ik nu naar de grafiek zie geeft hij alles goed weer tot op het moment van de "- €" hier daalt de grafiek ineens naar nul terwijl dat ik wil dat hij stopt bij het vorige bedrag. Dus:

100 €
+10 110 €
+20 130 €
          - €
         - €
          - €

Ik wil dus dat hij enkel de punten tekend waarvan de waarde niet gelijk is aan "- €" maar ik wil wel de 6rijen geselecteerd hebben als brongegeven.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2006 13:38 ]

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:48

The Eagle

I wear my sunglasses at night

als je verder niks toe te voegen hebt mag dat in een TR

[ Voor 66% gewijzigd door Lustucru op 01-02-2006 14:52 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:41

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Je mishandelt zo ook de optie grafiek maken omdat je niet bij elke x een y opgeeft. Als je niet wil dat je dit 'ziet' in je lijn, dan zou je een kolom grafiek kunnen maken.

[ Voor 5% gewijzigd door superduper op 01-02-2006 14:03 ]

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Dit kan met vba dmv de eigenschap displayblanksas van hetchartobject. Die kent drie mogelijke waarden: xlInterpolated, xlNotPlotted, xlZero
Stap 1:
Zorg ervoor datde formule als er geen waarden beschikbaar zijn #nb als resultaat geeft:
Visual Basic:
1
als(waarde;waarde;nb())

Stap 2
Selecteer de grafiek, ga naar het venster direct (CTRL+G) en tik:
code:
1
ActiveChart.DisplayBlanksAs = xlInterpolated

(of xlNonPlotted, maar dan onderbreekt je lijn)

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt door gewoon die functie nb() in te voeren was het al opgelost.
Om nog te reageren op een vorige post: ik had wel bij elke y waarde een x waarde.