Dag mede Tweakers,
De onderstaande PC hangt af en toe, de muis beweegt dan ook niet meer(total freeze).
Configuratie:
AMD XP 2500+
A7V400-MX (onboard VIA graphics)
Dane Elec 512 PC2700
Maxtor Diamondmax 9 120GB
Chieftec kast met Chieftec 300 Watt
NEC ND3500A Dual layer fikker
Floppy Drive
HP 2210 (ALL in ONE)
USB ISDN modem (die eigenlijk op win 2000 drivers draait)
Bekeken oorzaken:
- Drivers ISDN USB zijn voor Win2000 (zonder vebinding hing de pc ook, apparaat wel verbonden)
- Geheugen is één keer getest met CTramtest (niet een hele avond gewoon 1x alles) en resultaat was geen enkel keer hangen en 0 fouten.
Wat ik me afvraag of een total freeze kan liggen aan andere softwarematige problemen zoals:
- Bios versie met een of andere bug = updaten (risicovol met een pc die hangt)
- Oude drivers
Of is het eerder hardware probleem:
- Voedig geeft te weinig/ te veel volts
- Incompatible geheugen
- Of er is gewoon iets anders naar de maan (CPU/moederbord)
En nu vragen jullie af, waarom vraagt die Sharkys dit. Nou zeer eenvoudig, ik wil eerst kijken naar het meest voor de hand liggende, dan pas naar oorzaken die bijna nooit voorkomen.
Alvast bedankt..
De onderstaande PC hangt af en toe, de muis beweegt dan ook niet meer(total freeze).
Configuratie:
AMD XP 2500+
A7V400-MX (onboard VIA graphics)
Dane Elec 512 PC2700
Maxtor Diamondmax 9 120GB
Chieftec kast met Chieftec 300 Watt
NEC ND3500A Dual layer fikker
Floppy Drive
HP 2210 (ALL in ONE)
USB ISDN modem (die eigenlijk op win 2000 drivers draait)
Bekeken oorzaken:
- Drivers ISDN USB zijn voor Win2000 (zonder vebinding hing de pc ook, apparaat wel verbonden)
- Geheugen is één keer getest met CTramtest (niet een hele avond gewoon 1x alles) en resultaat was geen enkel keer hangen en 0 fouten.
Wat ik me afvraag of een total freeze kan liggen aan andere softwarematige problemen zoals:
- Bios versie met een of andere bug = updaten (risicovol met een pc die hangt)
- Oude drivers
Of is het eerder hardware probleem:
- Voedig geeft te weinig/ te veel volts
- Incompatible geheugen
- Of er is gewoon iets anders naar de maan (CPU/moederbord)
En nu vragen jullie af, waarom vraagt die Sharkys dit. Nou zeer eenvoudig, ik wil eerst kijken naar het meest voor de hand liggende, dan pas naar oorzaken die bijna nooit voorkomen.
Alvast bedankt..