Beste mensen.
Wat wil ik:
Ik wil een string downloaden als een .txt file. Als ik bv op een button klik wil ik een download venser krijgen en de .txt bestand opslaan.
Wat doet de code nu:
Ik krijg de txt bestand in mijn webbrowser te zien zonder dat ik een download venster krijg.
Ik dacht dat het zo goed was, maar blijkbaar niet
Wat wil ik:
Ik wil een string downloaden als een .txt file. Als ik bv op een button klik wil ik een download venser krijgen en de .txt bestand opslaan.
Wat doet de code nu:
Ik krijg de txt bestand in mijn webbrowser te zien zonder dat ik een download venster krijg.
C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
| private void Button_Click(object sender, System.EventArgs e) { //Deze sting wil ik downloaden als een .txt string stringData = "Download mij"; byte[] byteData = new byte[stringData.Length]; // Vul byteData met de stringData IEnumerator lijstChars = stringData.GetEnumerator(); int t = 0; while(lijstChars.MoveNext()) { byteData[t] = Convert.ToByte(lijstChars.Current); t++; } //Response.ContentType = "application/octet-stream"; Response.ContentType = "application/x-download"; Response.AddHeader("Content-Disposition", "filename=bestand.txt"); Response.OutputStream.Write(byteData,0,byteData.Length); Response.End(); } |
Ik dacht dat het zo goed was, maar blijkbaar niet
[ Voor 4% gewijzigd door MoNo79 op 01-02-2006 13:16 ]