Als er geen Religie's zouden zijn, dan waren we allemaal gewoon mensen geweest
2e mogelijkheid. Geheugencheck misschien heb je brak PC100 geheugen wat gewoon niet hoger wil dan 100.
3e mogelijkheid. Geheugencheck2 kijk welke castimings je geheugen heeft, Cas2 of Cas3. Soms wil PC100 wel op Cas2 op 100 Mhz. maar beslist niet hoger, misschien op cas3 wel 100Mhz+.
Al deze functies vind je (of niet) in je bios.
Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.
Check deze url ff. Daar staat dat de Voltage dus Autodetect is, en niet kan worden aangepast
http://www.aopen.nl/tech/jumper/ax6bc/default.htm
Maar ik zal zo ff gaan checken in het BIOS . . .
Ik heb hem nu op 412 lopen (fsb = 103). Het werkt dus. Wat ik in al die tijd vergeten was
Grtn MVBXL
Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.
Die Proc zit verpakt in zo'n zwart iNTEL behuizinkje. Kun je die zomaar openmaken? Ik zal anders morgen eens proberen op de zaak. Daar heb ik een PII266 "In The Box" liggen in dezelfde behuizing als mijn PII400. Als dat makkelijk gaat, dan zal ik eens gaan kijken naar een beter koeling idd.Op zondag 21 januari 2001 23:14 schreef Majestic het volgende:
52 graden ? sjezus wat een heethoofd. Haal die Intel cooler eraf en zet er een ander op als het moet.
Maar als er iemand is die hier ervaring mee heeft, dan hoor ik het graag
DJ
Verwijderd
Mijn tweede computer zit een Asus P2B en een PII 400 in. Het loopt op 4x112Mhz. Het is erg belangrijk of je PCIkaarten de hogere busclock wel aankunnen. (je moet trouwens wel het voltage ietsje verhogen)Op maandag 22 januari 2001 00:15 schreef DJ het volgende:
[..]
Die Proc zit verpakt in zo'n zwart iNTEL behuizinkje. Kun je die zomaar openmaken? Ik zal anders morgen eens proberen op de zaak. Daar heb ik een PII266 "In The Box" liggen in dezelfde behuizing als mijn PII400. Als dat makkelijk gaat, dan zal ik eens gaan kijken naar een beter koeling idd.
Maar als er iemand is die hier ervaring mee heeft, dan hoor ik het graag
DJ
De Intelcooler losmaken is een kwestie van voorzichtig slopen. gewoon de koeler laagje voor laagje openbreken en dan een andere koeler op zetten. je kan natuurlijk ook een flinke kastkoeler voor je cpukoeler plaatsen, das minder werk en erg effectief.
Mijn boxed P2-333@412 doet de helft daarvan op een Asus P2B, zonder extra fans! En dat al 2.5 lang! (ja, tijd voor upgrade, I know!)
Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD
DJ
Verwijderd
DJ
ik heb hem intussen al op 448MHz lopen. Hij geeft nog steeds 52 graden aan, dus ik denk dat de temp sensor van de AX6BC niet helemaal jofel is