Wanadoo Livebox

Pagina: 1
Acties:
  • 407 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 167310

Topicstarter
Hey mensen ik heb een vraagje.

Ik wil sindskort een webserver installeren maar ik heb een wanadoo livebox, en die werkt niet egt mee ik heb al behoorlijk wat rondgeneuzd op het internet, maar het werkt niet, je moet je poort 21 opengooien, of redirecten enso, bla bla..ik snap er nix van

weten jullie mischien een oplossing:$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:30
Anoniem: 167310 schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 13:09:
Hey mensen ik heb een vraagje.

Ik wil sindskort een webserver installeren maar ik heb een wanadoo livebox, en die werkt niet egt mee ik heb al behoorlijk wat rondgeneuzd op het internet, maar het werkt niet, je moet je poort 21 opengooien, of redirecten enso, bla bla..ik snap er nix van

weten jullie mischien een oplossing:$
Standaard draait een webserver (http) op poort 80. poort 21 is ftp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
GH45T schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 13:10:
[...]

Standaard draait een webserver (http) op poort 80. poort 21 is ftp.
ohja sorry was poort 80 bedoeld ja...nee ik was ff in de war met een ftp server die is poort 21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peedy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-11-2024
Ga naar je Livebox, ga naar Firewall, klik op Toevoegen en voer bij naam 'http' oid in, bij Toegang geactiveerd 'Ja', protocol 'TCP', Van poort: '80', tot poort '80', Lokaal IP-adres het ip van de pc die de webserver draait. Klaar is kees!

Welkom op GoT trouwens :) FAQ's al doorgelezen? Veel vragen kan je ook al vinden mbv de Search, deze waarschijnlijk ook wel, maar ok :)

[ Voor 32% gewijzigd door Peedy op 01-02-2006 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-04 17:53

DeMoN

Pastafari

pEeDy16 schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 13:17:
Ga naar je Livebox, ga naar Firewall, klik op Toevoegen en voer bij naam 'http' oid in, bij Toegang geactiveerd 'Ja', protocol 'TCP', Van poort: '80', tot poort '80', Lokaal IP-adres het ip van de pc die de webserver draait. Klaar is kees!
Idd, maar TS, lees eerst dit eens door:
Het Grote Poortmappingsverhaal
Aangezien je het niet schijnt te snappen.

Als je een webserver gaat opzetten moet je zeker eerst wel de basis doorhebben.
Aangezien je bij het portmappen al tegen de grens loopt qua kennis vraag ik me af of je verder uberhaupt wel hebt nagedacht over dingen zoals veiligheid e.d. die ook een rol gaan spelen.

Doe anders eerst eens wat kennis op d.m.v. een interne testomgeving.

[ Voor 10% gewijzigd door DeMoN op 01-02-2006 13:20 ]

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ik gebruik wampserver oftenminste heb ik vroeger gebruikt toen ik geen router had...toen werkte het wel goed..maar nu ik een router heb...en dus...elk pc een LAN ip heeft, ff verdwaald ben..

met wamp server was het als volgt degene die de server wou bereiken hoefde alleen mijn ip in te voeren bijv. http://12.954.34.789, en hij/zij zag een hele directory waarvan hij/zij muziek kon downloaden die ik dus op me comp had staan, dat wil ik dus nu ook

alleen ik heb nog nietzoveel verstand van routers, ikheb zefl een wanadoo livebox, en ik ben een beetje aan het neuzen maar, kom er niet uit, ik weet wel wat portmapping enso inhoud en redirect ensovoorts....

:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Je weet dat het online aanbieden van jouw muziek illegaal is? Tenzij je natuurlijk praat over copyrightfree muziek.... Maar dat betwijfel ik.

Als iemand jouw IP weet kan eigenlijk heel de wereld erop. Niet echt heel slim in mijn ogen....

[ Voor 26% gewijzigd door Sander op 01-02-2006 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14-05 16:46

Valor

yummie spam

Hier staat hoe je makkelijk port kan mappen gewoon de stappen volgen en je mapped de boel binnen 3 minuten

[rml]LinuX-TUX in "[ Wanadoo] ADSL Family+Telefonie ervaring..."[/rml]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ikbensander schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 13:45:
Je weet dat het online aanbieden van jouw muziek illegaal is? Tenzij je natuurlijk praat over copyrightfree muziek.... Maar dat betwijfel ik.

Als iemand jouw IP weet kan eigenlijk heel de wereld erop. Niet echt heel slim in mijn ogen....
ik weet et:p..maar..het is ff tijdelijk bedoeld...niet om te share ofzo..maar voor mijn vriendin;)..ff 1 paar albums late downloade:p....en daarna gaat et weer offline..set ik wel een site erop ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35417

Het Grote Poortmappingsverhaal

Neem die eens goed door.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.