Toon posts:

teletext op casema digitale tv

Pagina: 1
Acties:
  • 497 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Vraagje. als ik casema digitale televisie zou nemen. is er dan ook snel teletext bij? ik bedoel dus dat je de pagina direct krijgt als je het nummer intoetst. heb overal gezocht, maar kon dit nergens terug vinden.

Verwijderd

En wat zegt de klantenservice???

• TheRookie
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

Met de samsung decoder in elk geval niet

Verwijderd

Topicstarter
bedankt in ieder geval voor het antwoord. en boland. heb je wel eens een klantenservice gebeld van casema????????? vast niet

Verwijderd

Die zeggen helemaal niets het eerste uur.

Verwijderd

Topicstarter
is er iemand die misschien deze informatie heeft over de andere decoders?

Verwijderd

Umh wij hebben hier ook Digitale TV van Casema met een Samsung decoder maar Teletext is niet echt langzaam ofzo, maar gelijk een pagina te voorschijn toveren zit er niet in 8)7

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2006 13:46 ]

Verwijderd

Topicstarter
maar de beeld kwaliteit is wel echt een stuk beter. ook op een 70cm breedbeeld philips. CRT?

• LaborGardens
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:23
Beeldkwaliteit is heel goed op een breedbeeld Philips. Alleen teletekst oproepen blijft tricky en vaak langzamer dan bij een analoog signaal, hier met een Panasonic decoder.

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-02 13:26
Heeft dat teletekst gedoe niet iets met je TV te maken? Ik heb dan geen digitale TV maar mensen die net als ik analoog tv kijken met een nieuwe TV hebben ook snellere teletekst dan ik.

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-02 00:22

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Ikzelf heb de panasonic (@home) en daar wordt het teletext signaal vanuit de decoder op de ouderwetse wijze naar de tv gestuurt. De snelheid van de teletekst is dan dus gelijk aan analoog en dus afhankelijk van de caching mogelijkheden van je televisie.

Wat ik wel heb gemerkt is dat mijn televisie het wat slecht trok wanneer ik van zender wisselde op de decoder. De televisie blijft het immers als 1 kanaal zien.

Er zijn ook decoders die zelf de teletekst schermen renderen. Geen idee hoe het daarbij zit.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Verwijderd

Topicstarter
klinkt allemaal toch vrij goed. denk dat ik snel over ga stappen. zijn er nog dingen die ik echt moet weten wat betreft digitale tv van casema??? uiteraard ook als er nog andere receivers zijn die met kent wat teletext betreft.

ik wil het ook graag weten omdat mijn signaal op de analoge lijn niet al te best is. op sommige netten erg goed, maar op iets van 5 netten erg slecht. veronica, box, discovery national en animal planet. als ik nu dat slechte signaal heb (echt bijna bekijkbaar) zou dit dan beter moeten zijn alsik digitaal ga kijken?

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2006 15:12 . Reden: extra vragen :D ]

Verwijderd

Topicstarter
nog een klein vraagje. is het wel de moeite waard om over te stappen? ik bedoel dus de prijs prestatie verhouding? en zijn de storingen er een beetje uit?

• Ding
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-02 20:35

Ding

Boii

Verwijderd schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 14:12:
klinkt allemaal toch vrij goed. denk dat ik snel over ga stappen. zijn er nog dingen die ik echt moet weten wat betreft digitale tv van casema??? uiteraard ook als er nog andere receivers zijn die met kent wat teletext betreft.

ik wil het ook graag weten omdat mijn signaal op de analoge lijn niet al te best is. op sommige netten erg goed, maar op iets van 5 netten erg slecht. veronica, box, discovery national en animal planet. als ik nu dat slechte signaal heb (echt bijna bekijkbaar) zou dit dan beter moeten zijn alsik digitaal ga kijken?
Ik heb om dezelfde reden Digitale TV van Casema aangeschaft, maar als ik eerlijk ben kijk nog steeds analoog. Een beetje beeldruis vind ik minder irritant dan de digitale "freezes" die ik nu op de "zwakke" kanalen heb.

Alles is bespreekbaar. Dat betekent NIET dat je alles mag zeggen!

Verwijderd

Topicstarter
het is bij mij ok geen beetje beeldruis. maar zo erg dat het teletekst gedeelte helemaal niert werkt op die kanalen. maar voor de rest vind je de beeld kwaliteit ook niet beter dan het analoge signaal op de zenders die wel goed zijn???

• Ding
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-02 20:35

Ding

Boii

Verwijderd schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 16:30:
het is bij mij ok geen beetje beeldruis. maar zo erg dat het teletekst gedeelte helemaal niert werkt op die kanalen. maar voor de rest vind je de beeld kwaliteit ook niet beter dan het analoge signaal op de zenders die wel goed zijn???
Eerlijk is eerlijk, als het goed werkt is de beeldkwaliteit een stuk beter dan analoog.
Maar ja, de kleinste storing lijkt tot gevolg te hebben dat het geluid doorloopt, maar het beeld even stil staat. Of erger, dat je een klik hoort en even niets ziet of hoort.
Op mijn "slechte" kanalen is dit dus voortdurend aan de hand.

Als ik jou zo hoor, krijg jij dezelfde ellende....
Maar goed, het is niet zo duur om uit te proberen toch?

Alles is bespreekbaar. Dat betekent NIET dat je alles mag zeggen!

Verwijderd

Topicstarter
precies is iets van 100 euro toch? zou zeker de moeite waard zijn. vind het erg jammer dat ik die kanalen niet kan zien. misschien dat er nog meer mensen ervsringen hebben met teletekst of eventueel die ruiskanalen

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09:34

sphere

Debian abuser

Ding schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 16:24:Ik heb om dezelfde reden Digitale TV van Casema aangeschaft, maar als ik eerlijk ben kijk nog steeds analoog. Een beetje beeldruis vind ik minder irritant dan de digitale "freezes" die ik nu op de "zwakke" kanalen heb.
Voor die freezes zou ik even mijn kabel wisselen met een fatsoenlijke kabel, zoals een hirschmann ofzo, en de boel rechtstreeks aansluiten. Als je handig bent kan je natuurlijk ook een mooi stuk coax halen en metalen pluggen eraan knopen.

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

• Scyth
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-03-2024

Scyth

Fat finger, three beer

Misschien ietwat offtopic, maar wij hebben Digitale televisie van @Home via een receiver van Nokia. Wél teletekst, maar kijk liever teletext via gewoon analoge kabel. Digitale teletext is zó scherp op onze Sony, dat 't onprettig wordt om naar te kijken. Zoiets als iets te vaak "Sharpen Image" doen in een fotobewerkingsprogramma.

Dell Studio XPS 16
Project: BavBierSub 1.0 BavBierSub 2.0

Verwijderd

Topicstarter
is het dan mogelijk als je de samsung aangesloten hebt via de scart. om dan alsnog via je gewone afstandsbediening teletekst analoog te krijgen? of is het alleen mogelijk via de receiver dan?

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-02 20:26
ja dat kan, als je tenminste je kabel erop aansluit
denk ff na dan

PSN: djmurcielago

Verwijderd

Topicstarter
en we hebben weer een winnaar voor de meest vriendelijke opmerking.

maar het gaat dus niet als je het alleen via scart laat lopen. je moet dus ook echt een kabel naar binnen hebben lopen?

• Joker
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Joker

Op mijn TV kan ik gewoon teletekst kijken op de AV1 ingang, waar de Samsung decoder op zit. M'n TV buffert bijna alle pagina's. Omdat het kanalen wisselen niet meer via de TV gaat, maar via de decoder, blijven 'oude' pagina's wel in het geheugen staan. Bijv. als ik schakel van TV 1 naar RTL 5, dan blijft een deel van de TV 1 pagina's zichtbaar tussen de RTL 5 pagina's. Ik schakel daarom soms naar analoog om TT te kijken.

De Samsung decoder heeft zelf ook teletekst, maar die is omslachtig en lelijk. Ik gebruik de TT functie van de TV.

De kwaliteit van digitale TV (Casema) is over het algemeen iets beter dan analoog, al moet ik zeggen dat mijn analoge ontvangst ook al goed is. Sommige zenders zijn slechter, bijvoorbeeld National Geographic. Ook de Canal+ kanalen vielen mij wat tegen (blokkerig, slecht contrast). EPG vind ik erg handig; jammer dat er maar twee dagen EPG gegevens worden doorgegeven bij Casema.

-edit-
Om analoog TV (of TT) te kijken, moet je de antennekabel doorlussen naar de TV. Net zoals bij een video- of DVD-recorder. De Samsung voert dus niet het analoge antennesignaal door de Scart.

[ Voor 12% gewijzigd door Joker op 02-02-2006 14:26 ]

Verwijderd

Topicstarter
joker bedankt voor je duidelijke reactie.

de reden waarom ik over zou willen stappen zou zijn omdat ik zo ongelofelijk slecht beeld heb op een aantal zenders. de meeste zijn wel goed. heb al ge fine tuned als een gek, maar dat helpt niet. zelfs beter kabel profigold ertussen gezet. geen verbetering. dacht dat het misschien bij digitaal dan beter zou zijn. national is erg slecht, box, veronica, discovery en animal planet. vandaar
Pagina: 1