Tokina 12-24 testrapport in Focus magazine

Pagina: 1
Acties:
  • 1.862 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• opicron
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-06-2025
Ik zag dat Tokina nu een Nederlandse importeur heeft. De site van de importeur is 'Tokina Service Europe'. Op deze site staan ook de dealers van deze lenzen.

Wat mij erg intresseerde op deze site, is het aanbod van testrapporten. Zoals Chip - FotoVideo en Popular Photography. De AT-X 12-24 komt echt zeer goed uit deze testen, lees zelf maar eens :P.

[ Voor 5% gewijzigd door opicron op 06-02-2006 11:34 ]

• opicron
Misschien geen goede reden om dit topic omhoog te schoppen, maar er is sinds vandaag(?) een nieuw testrapport beschikbaar. Namelijk een uit de Focus van februari 2006. Toch leuk om door te nemen..

[ Voor 5% gewijzigd door opicron op 06-02-2006 11:34 ]

• darkdesign
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Is er geen manier om die legaal op internet te krijgen, of moet ik nu de Focus gaan kopen?

• opicron
De testrapporten met daarin de Tokina recensies staan allemaal op de site in PDF formaat. Die kun je gewoon downloaden, de rest van het blad uiteraard niet ;).

[ Voor 74% gewijzigd door opicron op 06-02-2006 11:35 ]

Verwijderd

opicron schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 10:54:
De testrapporten met daarin de Tokina recensies staan allemaal op de site in PDF formaat. Die kun je gewoon downloaden, de rest van het blad uiteraard niet ;).

Cyah!
Ja, zeg maar gewoon deze http://www.tokinaservice....f/Focus_February_2006.pdf

En ik kan me volledig aansluiten bij de beoordeling. :)

Verwijderd

De reden waarom ik Focus niet meer koop wordt weer duidelijk in de laatste zin:

"De F4 aanvangsopening levert beperkingen op ten opzichte van de F2.8-modellen en zeker ten opzichte van de F1.4 vastbrandpunten: deze zijn zeker drie stops lichtsterker!"

NB alleen de 10-22 van Canon is een halve stop lichtsterker. Alle andere directe concurrenten beginnen eveneens bij 4.0. Daarnaast gaat de vergelijking met een F1.4 al helemaal niet op. Deze objectieven in extreem groothoek zijn uberhaupt niet scherp te krijgen, dus dit is weer een conclusie van lik mijn r**t. Tot slot is het enige waar het iedereen om gaat is hoe hij optisch presteert t.o.v. de directe concurrentie. Laat dit soort bladen daar nou eens geen uitspraak over doen (waarschijnlijk om in de toekomst nog steeds exemplaren te mogen ontvangen van de leverancier).

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:35
Verwijderd schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 14:56:

"De F4 aanvangsopening levert beperkingen op ten opzichte van de F2.8-modellen en zeker ten opzichte van de F1.4 vastbrandpunten: deze zijn zeker drie stops lichtsterker!"

NB alleen de 10-22 van Canon is een halve stop lichtsterker. Alle andere directe concurrenten beginnen eveneens bij 4.0. Daarnaast gaat de vergelijking met een F1.4 al helemaal niet op. Deze objectieven in extreem groothoek zijn uberhaupt niet scherp te krijgen, dus dit is weer een conclusie van lik mijn r**t. Tot slot is het enige waar het iedereen om gaat is hoe hij optisch presteert t.o.v. de directe concurrentie. Laat dit soort bladen daar nou eens geen uitspraak over doen (waarschijnlijk om in de toekomst nog steeds exemplaren te mogen ontvangen van de leverancier).
Hmja, buiten dit blunderend blad om is die 12-24 wel een heel goede lens, misschien mist hij 2 milimeter tov die 10-22, maar de prijs/prestatie is wel erg strak...

|>

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik vond hem vooral lekker degelijk overkomen toen ik hem 's in m'n handen heb gehad. En tsja, 2mm is best veel aan het uiterste van het groothoeksegment :)

En opicron, groeten onder iedere post is niet nodig, wij Tweakers doen elkaar permanent de groeten. Heb je toch de onbedwingbare behoefte om anderen onder al je posts de groeten te doen, dan is daarvoor de signature die je in je profiel in kan stellen.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 14:56:

Dat vond ik opzich ook apart, ik kon me zogauw geen 12-24 f/1.4 herinneren :+

• opicron
@Grrrene: Zeer smakelijk geformuleerd :P. Komt de layout en leesbaarheid idd ten goede.

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Verwijderd schreef op maandag 06 februari 2006 @ 11:18:
[...]

Dat vond ik opzich ook apart, ik kon me zogauw geen 12-24 f/1.4 herinneren :+
En ook geen 12mm vaste 1.4 lens zoals naar verwezen word.

Vind het maar een rare conclusie.
Pagina: 1