Voetbal is de belangrijkste bijzaak in het leven.
Verwijderd
Dat was mijn slot-cooler
Hoezo goede airflow????Op zondag 21 januari 2001 22:55 schreef eXistence het volgende:
Hij zorgt zeker voor een goede airflow (42cfm) en zijn ook nog stil...
Dat was mijn slot-cooler
Hij zuigt toch de warme lucht uit je case en blasst die er aan de achterkant uit??? Als ie in een PCI of een ISA-slot moet haalt ie toch de koele lucht onderin je kast eruit?????
Verwijderd
BTW, dat PCI slot gebruik je toch niet, omdat ie z'n IRQ deelt met je AGP
Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD
Verwijderd
Dat vroeg ik mij ook af (toen ik nog een TNT2 had)... dus heb ik het fannetje toen maar omgedraaidOp dinsdag 14 mei 2002 19:24 schreef Maria_von_Trapp het volgende:
Kwam dit ouwe topic tegen, en stuitte op iets wat ik me al een tijd afvraag: Als je dat ding onder je GF zet, dan staat 'ie dus recht tegenover je GPU fan (die onder de kaart hangt). Je fan blaast op je GPU, je cooler zuigt lucht onder de kaart vandaan. Zorgt die slot cooler er dan niet voor dat je GPU absoluut geen lucht meer krijgt omdat dat ding alle lucht van je kleine GPU fannetje wegzuigt?
Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done
dat is idd de beste oplossing als je een slotcooler gebruiktOp dinsdag 14 mei 2002 19:30 schreef Demoniac het volgende:
[..]
Dat vroeg ik mij ook af (toen ik nog een TNT2 had)... dus heb ik het fannetje toen maar omgedraaid
(als je een slotcooler onder een TNT2 hebt zitten heb je eigenlijk geen fan meer nodig op de GPU)
Verwijderd
Van de slotcooler of van de TNT2? Wat zou het meeste effect hebben? (cooler blaast meer kouwe lucht naar GPU fan of GPU fan krijgt helemaal geen lucht doordat alles weggezogen wordt?)Op dinsdag 14 mei 2002 19:30 schreef Demoniac het volgende:
[..]
Dat vroeg ik mij ook af (toen ik nog een TNT2 had)... dus heb ik het fannetje toen maar omgedraaid
Het lijkt me wel handig, maar hij zuigt wel lucht weg aan de onderkant, dat is wat minder. In combinatie met een videokaart lijkt hij met wel handig. Je moet natuurlijk wel even kijken of je intake en outtake qua lucht ongeveer even groot zijn. Anders koelt het brak en maakt het meer herrie
Verwijderd
Het lijkt me inderdaad ook bijzonder handig, het feit dat er dan een outtake onderin zit neem ik voor lief. Maar ik zie nog steeds het idee van de fans die elkaars lucht aan het wegzuigen zijn niet zitten. Als je die slotcooler nou omdraait? Extra intake onderin, en koele lucht tegen je GPU fan...Op dinsdag 14 mei 2002 20:13 schreef brouwerpower het volgende:
Ik zit er ook aan de denken om zo'n fan te kopen.
Het lijkt me wel handig, maar hij zuigt wel lucht weg aan de onderkant, dat is wat minder. In combinatie met een videokaart lijkt hij met wel handig. Je moet natuurlijk wel even kijken of je intake en outtake qua lucht ongeveer even groot zijn. Anders koelt het brak en maakt het meer herrie
Verwijderd
Dan wordt je Airflow niet aangetast en verwijder je meteen een van de grootste warmtebronnen uit je PC..
zeker wel...Helpt een slot cooler?
ik heb er ook 1 alleen die heeft het net begeven
nu kreeg ik gelijk allemaal rare verschijnselen in 3d spellen (heb mijn vid. kaart overclocked) --> hij hing direct onder mijn videokaart; gewoon standaard naar buiten blaazend
dus het werkt echt wel...
At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.
dat met warme dagen je nog wel eens een vastloper wou krijgen (er zat dus geen fan op)
dus mocht je een tnt2 willen coolen doe je het best aan een nieuw heatsinkje+fannetje.
Verwijderd
zón ding staat op de zijkant... gewoon een 8x8 cooler hoorOp maandag 22 januari 2001 14:19 schreef daNpy het volgende:
en tis maar een minicoolertje (of heel veel) als tie door 1cm moet blazen!! of kost dat 5 PCI sloten??
Verwijderd
Dat is dus het probleem, het gaat niet om een TNT2 met een el cheapo fannetje dat toch niks doet, maar om een overgeclockte Hercules 3D Prophet III ti 200, die een erg goeie GPU cooler heeft. Naar buiten blazen = geen lucht meer voor de mooie GPU fan...Op woensdag 15 mei 2002 01:16 schreef AtomicShockwave het volgende:
dus mocht je een tnt2 willen coolen doe je het best aan een nieuw heatsinkje+fannetje.
heb weer een klein beetje geld
En ik ben nu heel erg happy want mijn heatsink werd eerst errug heet (is ook al eraf gevallen omdat de lijm te vloeibaar werd van de hitte), en nu word mijn heatsink lauw (niet koud maar zeer zeker niet warm).
Vanuit mijn ervaring is het dus een echte aanrader.
Verwijderd
Conclusie : Leuk maar niet echt handig je kan beter de wand van je kast voorzien van een koeler en die koele lucht over je videokaart en je processor laten blazen
Verwijderd
Ik heb een R9600PRO, en ik wil zo'n ding kopen, en dat komt dan onder men Radeon, blaast koude lucht van vanachter de pc binnen, en blaast dan met zen ventilator koude lucht op de koeler van de GPU.
Nu, dat zou wel handig zijn als je passieve koeling hebt, maar bij mij staat er al een koelertje op. Gaat dit dan veel effect geven?? Of is het zinloos?
Men GPu moet kouder, dus het systeem is koude lucht binnen langs vanachter, fannetje blaast die koude lucht op ventilator GPU.
Gaat dit goed werken??
Maar meestal blaast een slotkoeler de kast uit ipv. van in. Als ie eruit blaast heeft het vrij weinig zin...
Verwijderd
de slot cooler blaast uit het slot, en zuigt in de kast
de GPU cooler blaast in de kast en zuigt uit de kaart
wat is dan het probleem? je zuigt zo de warme lucht van je GPU meteen uit de kast, dat is allemaal voordelig.
Verwijderd
GPU koeler blaast koude lucht op de GPU. En slot cooler waar ik het over heb, zuigt lucht binne in de kast, en blaast die op de GPU-koeler
Verwijderd
Niet andersom!!
Nouwja, heb hem dan toch maar niet gekocht
[ Voor 24% gewijzigd door Henk op 04-12-2003 18:37 ]
Verwijderd
Maar heb het toch maar niet gekocht. Ga gewoon een nieuwe GPU-koeler kopen
zoiets bedoel je?