Crap, heb altijd te weinig ruimte in de topic titel 
Anyway, ik heb zo'n simpel probleem en ik krijg het gewoon niet opgelost.
Situatie: Windows 2003 SBS server met Exchange 2003
Clients: laptops met Windows XP SP2 en Outlook 2003
Intern maken ze uiteraard verbinding via LAN, maar thuis bellen ze in via VPN.
Werkt allemaal prima, maar ze moeten thuis dus eerst een VPN verbinding opbouwen via een icoon op het bureaublad, alvorens Outlook op te starten.
Dit moet simpeler kunnen, toch?
Outlook moet zelf kunnen zien of de Exchange server bereikbaar is, zo niet: dan automatisch verbinding maken via de VPN verbinding, en daarna pas doorstarten met outlook 2003.
Dus op de clients: configuratiescherm -> email -> profielen... (etc) -> eigenschappen van Exchange server -> Meer instellingen...
Daar kan je instellen:
Bij tabblad Algemeen kan je dus gaan prullen met die "automatisch" of "handmatige" verbinding vaststellen. Het maakt niet uit wat ik kies, maar Outlook 2003 wil gewoon NIET inbellen als ik hem opstart!
Ik krijg direct de melding dat de Exchange server niet beschikbaar is. Logisch, want hij moet eerst inbellen met VPN. Als ik klik op "off line werken" gaat hij ook niet inbellen, maakt niet uit wat ik doe bij tabblad algemeen.
Zo simpel, maar het wil niet werken.
Enig idee?
Anyway, ik heb zo'n simpel probleem en ik krijg het gewoon niet opgelost.
Situatie: Windows 2003 SBS server met Exchange 2003
Clients: laptops met Windows XP SP2 en Outlook 2003
Intern maken ze uiteraard verbinding via LAN, maar thuis bellen ze in via VPN.
Werkt allemaal prima, maar ze moeten thuis dus eerst een VPN verbinding opbouwen via een icoon op het bureaublad, alvorens Outlook op te starten.
Dit moet simpeler kunnen, toch?
Outlook moet zelf kunnen zien of de Exchange server bereikbaar is, zo niet: dan automatisch verbinding maken via de VPN verbinding, en daarna pas doorstarten met outlook 2003.
Dus op de clients: configuratiescherm -> email -> profielen... (etc) -> eigenschappen van Exchange server -> Meer instellingen...
Daar kan je instellen:
Oke, je zou zeggen dat mijn instellingen bij het tabblad Verbinding wel goed zouden moeten staan. Je kan niet veel fout doen op die pagina.Tabblad Algemeen:
Tijdens het starten: Verbinding automatisch vaststellen OF handmatig instellen.
Tabblad Verbinding:
Deze instelling gebruiken wanneer er verbinding wordt gemaakt met de Exchange-server bij off line werken:
Dus ik kies: Telefoonlijn gebruiken -> VPN verbinding uit het pull down menu kiezen.
Bij tabblad Algemeen kan je dus gaan prullen met die "automatisch" of "handmatige" verbinding vaststellen. Het maakt niet uit wat ik kies, maar Outlook 2003 wil gewoon NIET inbellen als ik hem opstart!
Ik krijg direct de melding dat de Exchange server niet beschikbaar is. Logisch, want hij moet eerst inbellen met VPN. Als ik klik op "off line werken" gaat hij ook niet inbellen, maakt niet uit wat ik doe bij tabblad algemeen.
Zo simpel, maar het wil niet werken.
Enig idee?