Toon posts:

geen toegang tot internet

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
In een netwerk van windows 2000 server en win 98 clients.
Wil ik toegang tot internet voor een bepaalde groep beperken.
Alle users die zijn aangemaakt, krijgen na het inloggen hun bureaublad van de server.
Ik wil dus dat een bepaalde groep geen internet explorer op hun bureaublad krijgt.
Heb zelf al met grouppolicy geprobeerd maar dit is tot nu toe niet gelukt.

Verwijderd

Als je het icoontje van IE verbergt is het nog niet moeilijk om op internet te komen. IE blijft ja nog geïnstalleerd. Misschien moet je wat proberen met policy's van proxy servers.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:23

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Zie koenijn. De enige manier om dit te doen is het gebruik van een proxy af te dwingen en vervolgens de proxy te laten balen welke users wat wel en niet mogen.

Tijd voor een nieuwe sig..

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23:39
Polecy... Winlog met script.. script zorgt ervoor dat Internet niet berijkbaar is...

Daarnaast denk ik dat je beter XP clients kan gaan neerzetten tevens.. beheer op Win98 is behoorlijk arbeids intensief.. XP kan veel meer vanaf server bassed worden geregeld...

[ Voor 52% gewijzigd door To_Tall op 01-02-2006 12:28 ]

A Soldiers manual and a pair of boots.

• Dennisch
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-01-2022
Een proxy server is je oplossing. Daar ken je aan gebruikers rechten toekennen als het gaat om internettoegang.

AMD Athlon X2 6000+ AM2, MSI K9N SLI Platunim, XFX GTX 260 xXx 896mb, 4 GB DDR2 800, 2 TB HDD

Verwijderd

Mja, dit vind ik echt te mager. Je legt zelfs niet eens uit wát je dan precies met group policies gedaan hebt en wát daarbij precies niet werkte. Bovendien krijg ik niet echt het idee dat je hier zelf hard over aan het nadenken bent en dat verwachten wij hier duidelijk wel.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.