Toon posts:

aan adres in outlook met exchange account

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Momenteel zit ik met een probleem.
Een user met een eigen exchange box en e-mail adres (user@alias.nl) moet ook mail ophalen van een tweede e-mail adres (info@alias.nl). Ik heb dus een SMTP adres in AD bij E-mail adresses toegevoegd en ook deze mail komt nu netjes in deze box binnen.
Echter staat er bij een e-mail verstuurd naar 'info@alias.nl' het Aan:user@alias.nl adres.
Nu is voor deze persoon moeilijk te zien aan welk e-mail adres deze nu gericht was.

Heb het forum er al op nagezocht maar vind voornamelijk alleen problemen met het afzenderadres.
Google hetzelfde en kb microsoft idem.

Iemand een idee hoe dit op te lossen?

• heyer
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-02 12:20
Laat maar niet goed gelezen.....

[ Voor 94% gewijzigd door heyer op 01-02-2006 11:57 ]

Verwijderd

Topicstarter
heyer schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 11:53:
Je kan aangeven wat het standaard adres is, deze staat nu ws. op info@alias.nl.
Als je de user@alias.nl aanklikt en deze als standaard maakt met de knop (set as primary) onder het adressenvenster is die vanaf dan het reply adres (deze is dan vet gedrukt).
Dit is nu al het geval. user@alias.nl staat als primary en is nu ook het afzender adres. Hij staat dan ook vetgedrukt. Bedankt voor het reageren.

Misschien is bovenstaand een beetje onduidelijk.
Het probleem is kortom dat alle mail die binnenkomt user@alias.nl als AAN adres heeft.
Nu is voor deze persoon niet duidelijk aan welk e-mail adres (user@ of info@) deze mail gericht was.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2006 12:00 ]

• heyer
Volgens mij kan je dan beter een distribution group aanmaken met het info@alias.nl adres.
Daarna de user lid maken van deze groep.

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik nu net even naar zitten kijken, volgens mij gaat dat niet werken..

• heyer
Want? Wat gaat er niet goed?

Wij hebben een dist group "alle medewerkers" Als hier een mail naar is gestuurd zie ik in het "aanveld" de naam van de group en iedereen in die group krijgt de mail

Verwijderd

Topicstarter
heyer schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 12:24:
Want? Wat gaat er niet goed?

Wij hebben een dist group "alle medewerkers" Als hier een mail naar is gestuurd zie ik in het "aanveld" de naam van de group en iedereen in die group krijgt de mail
Omdat deze medewerker ook al in een andere groep zit en intern ook mailbaar moet blijven in diezelfde groep.
Of ik begrijp je verkeerd?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 12:29:
[...]

Omdat deze medewerker ook al in een andere groep zit en intern ook mailbaar moet blijven in diezelfde groep.
Of ik begrijp je verkeerd?
PS. Dit gaat om ontvangen mail he.
De mailtjes in de inbox hebben allemaal hetzelfde AAN adres.
Dus deze medewerker weer niet of dit aan haarzelf of aan het info adres is gericht.

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18-02 20:50
Mailbox op server laten staan.. en gebruiker rechten geven op mailbox

Simpeler kan haast niet ....... dit doe je door haar delegated te maken... settings van mailbox.
je hebt vervolgens 2 mailboxen in je outook staan... alles word nu netjes gesorteerd...
anders zou je met rules moeten gaan werken ook mogelijk... maar mocht de gebruiker perongeluk in de rules zitten te meuken dan hebbie weer aapie aan de telefoon..

[ Voor 73% gewijzigd door To_Tall op 01-02-2006 12:48 ]

A Soldiers manual and a pair of boots.

Verwijderd

Topicstarter
To_Tall schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 12:44:

Simpeler kan haast niet ....... dit doe je door haar delegated te maken... settings van mailbox.
je hebt vervolgens 2 mailboxen in je outook staan... alles word nu netjes gesorteerd...
anders zou je met rules moeten gaan werken ook mogelijk... maar mocht de gebruiker perongeluk in de rules zitten te meuken dan hebbie weer aapie aan de telefoon..
Sorry ik vat het niet helemaal. Zij heeft 1 mailbox van user@alias.nl. Nu heb ik het info adres bij haar in de AD toegevoegd. Deze mail komt nu ook binnen, maar op een zelfde AAN adres:user@domein.nl

• heyer
Iemand kan wel lid zijn van meerdere (distribution) groups en ook van die verschillende groups mail binnen krijgen...

Als je de group de naam "info" geeft met adres info@alias.nl en daarna de user er aan toevoegd krijgt hij/zij mail binnen met in het AAN veld de naam van de group (info) als er gemaild is naar het adres info@alias.nl.

Als er mail binnenkomt die aan user@alias.nl gestuurd is zie je in het AAN veld de naam van de user.

• To_Tall
Verwijderd schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 13:01:
[...]

Sorry ik vat het niet helemaal. Zij heeft 1 mailbox van user@alias.nl. Nu heb ik het info adres bij haar in de AD toegevoegd. Deze mail komt nu ook binnen, maar op een zelfde AAN adres:user@domein.nl
Mailbox aanmaken voor info!!! vervolgens geef je haar rechten op die mailbox. dan krijg je dus het volgende

mailbox user@alias.nl = gebruiker
Mailbox info@alias.ni = extra mailbox met eigenaar rechten voor de gebruiker.

jammer dat de FTP port hier dicht is en geen image kan uploaden.. denk dat plaatje meer zecht dan alle leters bij elkaar

[ Voor 11% gewijzigd door To_Tall op 01-02-2006 13:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Distribution Group gemaakt (global) met als e-mail adres info@domein.nl .
Nu heb ik een test mail gestuurd naar dit adres maar als hij binnenkomt staat er vooralsnog bij : To:user@domein.nl

Om de een of andere reden gaat dit toch nog niet goed..
Of moet dit een local domein group worden ipv global?

bedankt voor het meedenken

Verwijderd

Topicstarter
To_Tall schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 13:30:
[...]

Mailbox aanmaken voor info!!! vervolgens geef je haar rechten op die mailbox. dan krijg je dus het volgende

mailbox user@alias.nl = gebruiker
Mailbox info@alias.ni = extra mailbox met eigenaar rechten voor de gebruiker.

jammer dat de FTP port hier dicht is en geen image kan uploaden.. denk dat plaatje meer zecht dan alle leters bij elkaar
Kan je me geen plaatje mailen? of gaat dat ook over die poort?
Bij Exchange sytem manager bij Mailboxes kan ik geen mailbox aanmaken hoor, of moet ik een info account aanmaken eerst? Je gedachte is goed en volgens mij moet ik het zo doen ja, alleen hoe.. :P

• Eggy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 31-05-2023

Eggy

Goo goo g'joob

I&T > OFF

SE-NSE | Sony Ericsson - News, Services, Entertainment

Ayofe Theme for Symbian S60

• To_Tall
Je kan toch im EMC een e-mail account toevoegen?? wat wij hier hebben is een Beheer mailbox. beheerder@domain.com hierin geef je de rechten van diverse medewerkers.. deze zet je op owner en zorgt dat ze delegated is.. zodat ze ook kan verzenden via die mailbox..

gebruiker heeft hij eigen persenal folders maar krijgt er ook een mail box bij voor info.... dit kan alemaal via de AD

Verwijderd

To_Tall geeft de correcte oplossing.
Je maakt 2 mailboxen aan, 1 voor elk adres. Je maakt de gebruiker hier eigenaar van. Je voegt deze 2e mailbox toe in outlook. De gebruiker heeft dan 2 mailboxen staan in outlook en kan dus heel gemakkelijk zien waar het mailtje aan gericht is. :)
To_Tall schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 12:44:

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 14:22:
To_Tall geeft de correcte oplossing.
Je maakt 2 mailboxen aan, 1 voor elk adres. Je maakt de gebruiker hier eigenaar van. Je voegt deze 2e mailbox toe in outlook. De gebruiker heeft dan 2 mailboxen staan in outlook en kan dus heel gemakkelijk zien waar het mailtje aan gericht is. :)

[...]
ik zal wel heel stom zijn, hoe maak ik een 2e mailbox voor de info mail aan?
mbv een nieuw "info" account?

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:44
Verwijderd schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 14:47:
[...]
ik zal wel heel stom zijn, hoe maak ik een 2e mailbox voor de info mail aan?
mbv een nieuw "info" account?
Ja, dan krijg je automatisch een nieuwe mailbox die je kan gebruiken.

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

al met al gaat dit vooral over exchange --> SA.

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:07

pistole

Frutter

uhm
vergeet niet dat het aanmaken van een extra mailbox (=user) ook een licentie kost. Als je via een distributiegroep werkt dan heb je daar geen "last" van.

Ik frut, dus ik epibreer

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan maar 1 exchange account instellen in outlook (2003).
E-mail accounts --> Add E-mail Account --> microsoft Exchange account --> dan die melding...

Ik heb een info user aangemaakt + mailbox

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:07

pistole

Frutter

in je Exchange account scherm more settings -> advanced -> additional mailboxes (of iets dergelijks)
Afbeeldingslocatie: http://www.kiekeboe.cc/~pistole/exchange_account.PNG

[ Voor 42% gewijzigd door pistole op 01-02-2006 15:23 ]

Ik frut, dus ik epibreer

Verwijderd

Topicstarter
pistole schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 15:17:
uhm
vergeet niet dat het aanmaken van een extra mailbox (=user) ook een licentie kost. Als je via een distributiegroep werkt dan heb je daar geen "last" van.
ik heb nu een distributie groep aangemaakt (moet deze global, domain local of universal worden?) Hier het e-mail adres info@domein.nl voor ingezet. Daar heb ik bij Members die User bij gezet.. ik ga kijken of deze nu wel goed aankomt met goede geadresseerde!

Verwijderd

Topicstarter
pistole schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 15:21:
in je Exchange account scherm more settings -> advanced -> additional mailboxes (of iets dergelijks)
[afbeelding]
Hey het leek te lukken, op die manier krijg ik netjes een Folderlijst van de Info mailbox.
Verder heb ik de mailbox rights ingesteld dat deze user deze mag openen.

Wil ik deze lijst openen komt er dit te staan:

This error usually appears if the OST or PST file you are using is:
Unavailable
Protected with file permissions
On a share on a server and the network is down
Corrupt
To correct this problem, store the OST or PST file on the local computer.
You may also want to run the scanost.exe and scanpst.exe tools to verify file integrity.
More information about this error message online.

Weet jij wat hier mee te doen?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2006 16:36 ]

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:44
Heb je wel rechten op de mailbox?
Pagina: 1