wazig beeld

Pagina: 1
Acties:

• kingco
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-05-2022
Ik heb sinds 1,5 maand een nieuwe computer. Ik ben alleen niet tevreden over het beeld. Ik heb een sony e220 en een asus 7100 mx2. In 2d vind ik het beeld wazig. Op sommige stukken van het scherm is het erger dan op sommige andere. Ligt dit nou aan mijn monitor of aan de videokaart. Ik kan mij niet voorstellen dat het aan de monitor ligt. Hij was samen met de liyama 17" als beste getest. Volgens mijn winkelier ligt het aan de videokaart. Hij zegt dat de geforce 2mx niet zo sterk zijn in het 2d gedeelte. Ik kan dan eventueel de kaart omruilen. Ikzelf zit dan te twijfelen tussen een matrox G450 (want de G400MAX schijnt niet meer leverbaar te zijn) of een Ati Radeon 32 MB. Wie kan mij antwoord en advies geven?

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Sleep bij de buren ff een andere monitor mee, test em daarmee. Dan zie je het vanzelf.

• afterburn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-08 13:52

afterburn

No more...

G400MAX is gewoon nog leverbaar hoor.

Ik zou je monitor eens bekijken op een andere PC met een andere VGA kaart, bv bij een kennis ofzo. Weet je gelijk zeker waar het aan ligt. Mijn Iiyama was ook wazig toen ik em kocht, maar hij is netjes door Iiyama opnieuw afgesteld. Kennelijk was degene die hem in de fabriek afgesteld had niet helemaal wakker.. >:)

Als je een Radeon wilt, hou er dan rekening mee dat ATi op het moment helaas nog geen fatsoenlijke drivers heeft voor Windows 2000.

Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs

• kingco
Ik heb mijn oude 15" op de nieuwe pc aangesloten en het blijft bagger. Mijn nieuwe monitor op de oude pc aangesloten en scherp beeld (2 mb videokaartje!!!!!!)
Dus ik ga er maar van uit dat het mijn videokaart is waar ik niet tevreden over ben. Maar welke moet ik nemen??
Matrox G400 MAX
Matrox G450
Ati Radeon 32mb

• vassago
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:02
Gewoon de videokaart omruilen die is waarsschijnlijk defect. De winkelier geeft dit zelf al toe.

• kingco
Maar heeft niemand met een Geforce 2mx onscherp beeld. Ik hoor of lees altijd wel andere verhalen op dit forum van mensen die ook niet tevreden zijn over de beeldkwaliteit van een geforce 2mx (met name in 2d)

• kingco
helemaal niemand?

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14:04
Ok, mijn asus gf2 mx is niet super in 2d, maar het beeld is nou ook weer niet om te huilen hoor. Er hangt overigens een 19" iiyama aan. Probeer anders die radeon eens. De matrox is niet vooruit te branden in 3d.

Verwijderd

gewoon omruilen voor de zelfde kaart.
Geen matrox nemen, want die wordt straks minder goed ondersteund dan nvidia

Verwijderd

matrox is niet al te snel met releasen van drivers nee, maar dat ze nog langzamer gaan releasen? nope, ze richten zich alleen niet meer op de gaming community, voor de rest zullen de drivers wel blijven komen hoor.

de max valt nog best mee in 3d, zeker als je em opfokt, sneller dan een tnt2, ok ok , tis geen GF chip, da's waar, maar als je voornamelijk 2d applicaties hebt, en af en toe q2 ofzow speelt..

de g400 MAX is sneller dan de g450 maar de g450 heeft 2 aparte ramdacs, ik zelf neem binnenkort een Radeon, helaas geen DH, maja, dan maar een 4 of 8 meg pci ding erbij..
Pagina: 1