[SoB] SBQueue vragen

Pagina: 1
Acties:
  • 130 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-06 10:05
Hoi, ik heb nu SBQueueu thuis draaien en de SoB-client op die pc communiceert goed met het queue-programma maar toch werkt het nog niet echt lekker en hoop ik dat de meer ervaren gebruikers van dit programma me kunnen helpen.

1) hoe het queue programma zo in te stellen dat deze automatisch met de pc opstart en direct als server gaat werken (moet nu steeds de optie "server" aanklikken in de tool)

2) als queue afsluit (stroomuitval bv of simpelweg de pc uitzetten) worden de verwerkte (opgespaarde) blokjes dan bewaard? Of zijn ze gewoon weg?

3) hoe krijg ik het zo dat het queue programma in m'n systray komt?

4) haalt het queue programma automatisch nieuwe wu's op of moet je handmatig de buffer vergroten?

M'n pc's draaien overigens allemaal winxp-pro.

Alvast bedankt :)

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frentik
  • Laatst online: 01-09-2021

Frentik

Broken, Beat and Scarred

1a) shortcut maken naar SBQueue.jar en de flags -g -s toevoegen -> C:.....\sbqueue.jar -g -s
1b) Shortcut in je startup zetten

2) Blijven bewaard, iedere test heeft een eigen .sob file

3) Met behulp van bv Tray It!

4) Er is sinds kort een batch script wat de que gevuld houdt. Ik gebruik het niet maar hier is de link voor meer info.

[ Voor 5% gewijzigd door Frentik op 01-02-2006 11:14 ]

>> Nieuw! - Twitch << & >> YT Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
Bedankt :)

Maar als ik in Queue op flush klik, kijkt ie dan automatisch of er meerdere .sob's zijn in de directory of moet je die zelf toevoegen voor je gaat flushen?

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frentik

Frentik

Broken, Beat and Scarred

Dan flusht ie alle .sob files in de SBQueue dir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
Hardstikke bedankt voor de info! :)

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theadalus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-12-2023

Theadalus

Nostalgist

Je doet er overigens verstandig aan om in de clients 'Transmit intermediate blocks' uit te vinken, anders wordt je SBQueue log erg groot. ;)

Computing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joh14vers6
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-06-2024

Systeem van Joh14vers6 Team Joh14vers6 Gear: Sony 550, HS3600, Minolta 50mm/1.7, Tamron 10-24mm, Minolta 24-105, Minolta 100-300 (D) Te koop: Sigma 10-20mm KM 18-70mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
Hoe krijg ik die als service opgestart?

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joh14vers6
Poekie McPurrr schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 14:22:
Hoe krijg ik die als service opgestart?
M.b.v. Firedaemon of srvany.

Systeem van Joh14vers6 Team Joh14vers6 Gear: Sony 550, HS3600, Minolta 50mm/1.7, Tamron 10-24mm, Minolta 24-105, Minolta 100-300 (D) Te koop: Sigma 10-20mm KM 18-70mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fenrir
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

fenrir

——-

is het mogelijk dat onze PV een kleine howto hiervan maakt?

ik heb het vanavond zitten proberen nl. (SoBqueue opstarten via srvany) maar mijn cleints willen ineens niet meer connecten naar de proxy

Van klussen krijg je grijze haren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joh14vers6
fenrir schreef op maandag 13 februari 2006 @ 23:05:
is het mogelijk dat onze PV een kleine howto hiervan maakt?

ik heb het vanavond zitten proberen nl. (SoBqueue opstarten via srvany) maar mijn cleints willen ineens niet meer connecten naar de proxy
Ik heb het zelf niet getest met srvany wel met Firedaemon. Wanneer ik tijd heb, zal ik eens er naar kijken en een howto schrijven. Ik denk dat je de opties van SBQueue vergeten hebt mee te geven (-g -s etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyalFlusher
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-05 15:45
Tegenwoordig is Firedaemon maar een x-aantal dagen werkzaam voordat je moet registreren (=betalen). Ik heb nog een oudere versie online staan die vrij is voor gebruik. Firedaemon V1.6 Lite

Division BrabanderT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fenrir
  • Niet online

fenrir

——-

ik heb een batch file gemaakt waarin alle opstartparameters staan voor SoBqueue, deze gebruik ik nu ook om de proxy op te starten. alleen als ik die mbv srvany als serverice wil laten draaien dan kunnen mijn clients niet meer connecten naar de proxy.

het maakt niet uit of ik interaction met desktop aan of uit heb staan. service draait wel volgens de console

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-G
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-07-2024

X-G

Yeah.

erm Joh14vers6, al ns van SOBSVC -I gehoord?

ToyzBuilder YouTube - Gratis Bitcoin Verdienen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joh14vers6
X-G schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 20:17:
erm Joh14vers6, al ns van SOBSVC -I gehoord?
Tuurlijk, maar is voor dit topic niet interessant, omdat het gaat over SBQueue en niet over de SoB-client. Sobsvc is de service-installer voor de client en die kan niet SBQueue servicen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haranaka
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-04 23:15
fenrir schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 17:53:
ik heb een batch file gemaakt waarin alle opstartparameters staan voor SoBqueue, deze gebruik ik nu ook om de proxy op te starten. alleen als ik die mbv srvany als serverice wil laten draaien dan kunnen mijn clients niet meer connecten naar de proxy.

het maakt niet uit of ik interaction met desktop aan of uit heb staan. service draait wel volgens de console
Misschien moet je even -o SBQueue.log toevoegen als parameter, deze zorgt ervoor dat er dus een log aangemaakt wordt. Dan kun je controleren of de proxy ook daadwerkelijk wordt opgestart ([Tue Feb 14 20:10:04 CET 2006] SBQueue started.), of dat de SBQueue.log misschien wel op een verkeerde plaats terecht komt (bv c:\SBQueue.log) dan weet je dat er iets mis gaat met het path waarmee hij de boel op wil starten.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fenrir
  • Niet online

fenrir

——-

ik heb bij application het volgende ingevuld:
code:
1
d:\\Appl\\SoBqueue\\java.exe -jar SBQueue.jar -t -s -a seventeenorbust.com:1717 -p 1717 -o SBqueue.log

maar geheel zonder succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haranaka
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-04 23:15
Heb je al geprobeerd om de boel tussen aanhalings ( " en ' ) tekens proberen te plaatsen :?

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witlof
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:07
Kan ik teveel WU's ook deleten? Heb een aantal WU's ingeslagen in mijn Queue maar bleek een beetje optimistisch te zijn. Hoe kan ik er voor zorgen dat er pas een WU gedownload wordt als deze benodigd is? De WU's die er nu nog in staan zijn 25 dagen oud en verwacht niet dat ik die 7 ga crunchen binnen die tijd :|

Dus even de samenvatting:
- Hoelang doet een (gemiddelde) PC ongeveer over een WU?
- Hoe kan ik de Queue pas een WU laten downloaden als deze pas nodig is? Gaat dit automatisch?
- Hoe krijg ik oude WU's uit mijn Queue?
- Hoe kan ik een client aan een nieuwe WU laten beginnen?

[ Voor 8% gewijzigd door Witlof op 01-03-2006 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

fenrir schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 22:34:
ik heb bij application het volgende ingevuld:
code:
1
d:\\Appl\\SoBqueue\\java.exe -jar SBQueue.jar -t -s -a seventeenorbust.com:1717 -p 1717 -o SBqueue.log

maar geheel zonder succes
Niet echt een oplossing maar kan je application niet laten verwijzen naar een batch waarin alles gestart word? Dus bijvoorbeeld 'c:\sbquequestarter.cmd' waarin dan 'd:\\Appl\\SoBqueue\\java.exe -jar SBQueue.jar -t -s -a seventeenorbust.com:1717 -p 1717 -o SBqueue.log' staat?

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frentik

Frentik

Broken, Beat and Scarred

Witlof schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 19:38:
- Hoelang doet een (gemiddelde) PC ongeveer over een WU?
de tijdsuur per WU/test is sterk afhankelijk van de n-waarde van die test. bv de huidige testen met n>10 miljoen doen op mijn 2.8Ghz P4 er ongeveer 110 uur over terwijl op dezelfde PC testen met n < 7 miljoen er ~24 uur over doen.
- Hoe kan ik de Queue pas een WU laten downloaden als deze pas nodig is? Gaat dit automatisch?
Kijk even hier daar stat een batch bestandje (keepqueuelevel.zip) wat je WU voorrad op peil houdt.
1) Als ze nog in sbqueue staan: verwijderen door ze te exporteren
2) inloggen op www.seventeenorbust.com en via preferences naar je "pending Tests" pagina gaan en oude of overtollige testen "expiren"
- Hoe kan ik een client aan een nieuwe WU laten beginnen?
Open de registry key: HKLM\software\sob\cache en zet de cache waarde van 2 naar 0
als het goed is moet de client dan aan een nieuwe WU/test beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fenrir
  • Niet online

fenrir

——-

@fsfikke: het draait nu dmv firedeamon. ik heb het ook via een batch geprobeerd, enige wat ik niet geprobeerd heb zijn de aanhalingstekens meen ik me te herinneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyalFlusher
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-05 15:45
Naar wat ik me van Sobqueue herinner is dat deze automagisch een nieuw wu ophaalt als er een client een nieuwe nodig heeft.

Ik dacht dat je van een wu minstens 1 blokje binnen 30 dagen terug moet sturen. Je kunt dit doen door als je client met een nieuwe wu begint even de oude instellingen te herstellen (hem dus weer rechtstreeks laten flushen), hem 1 blokje laten flushen en dan weer terug zetten op Sobqueue. Dat moet je dan bij iedere nieuwe wu doen.

Mocht ik er naast zitten met deze theorie, dan hoor ik het graag ;)

Division BrabanderT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joh14vers6
Witlof schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 19:38:
Kan ik teveel WU's ook deleten? Heb een aantal WU's ingeslagen in mijn Queue maar bleek een beetje optimistisch te zijn. Hoe kan ik er voor zorgen dat er pas een WU gedownload wordt als deze benodigd is? De WU's die er nu nog in staan zijn 25 dagen oud en verwacht niet dat ik die 7 ga crunchen binnen die tijd :|

Met export krijg je de testen uit de Queue. Even 7 aanklikken aan de rechterkant en een naam kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frentik

Frentik

Broken, Beat and Scarred

RoyalFlusher schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 06:27:
Naar wat ik me van Sobqueue herinner is dat deze automagisch een nieuw wu ophaalt als er een client een nieuwe nodig heeft.
Nee, daar is sinds kort pas een batch bestandje voor (zie 23 posts hierboven).
Ik dacht dat je van een wu minstens 1 blokje binnen 30 dagen terug moet sturen. Je kunt dit doen door als je client met een nieuwe wu begint even de oude instellingen te herstellen (hem dus weer rechtstreeks laten flushen), hem 1 blokje laten flushen en dan weer terug zetten op Sobqueue. Dat moet je dan bij iedere nieuwe wu doen.
Klopt maar je kunt SBQueue ook per blokje laten flushen en hoeft dus niet per se de client config aan te passen. :)

Pagina: 1