Toon posts:

[XP] Prof sp2 blijft automatisch herstarten bij ZoneAlarm*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
xp prof sp2 blijft automatisch herstarten bij zone alarms labs

elke keer als windows opgestart is dan gaat het nog goed maar tot dat hij het schermpje van (Buy or press your license code) dan gaat windows opnieuw opstarten. ik snap hier echt helemaal niks van zou iemand mij een tip kunnen geven ( dit gebeurde bij de 1e keer dat ik zonealarms op windows installeerde en nadat ik windows er op nieuw op had gezet deed hij het weer bij zonealarms als ik die op nieuw erop zette)

??

groet robin

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

Wat bedoel je met opnieuw opstarten?
Reboot hij spontaan en keihard? -> zet bij eigenschappen van deze computer -> advanced -> settings -> "automatisch opnieuw starten" uit.
Reboot hij normaal? Gaat hij netjes meteen weer uit? -> start op in veilige modus en gooi die zone alarm er eens af.

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Verwijderd

Het is Zonealarm en Zonelabs ;)

Ik heb eerlijk gezegt niet zo'n hoge pet op van Zonelabs' software. Ik heb er veel problemen mee gehad zoals ook jouw probleem. Het enigste wat ik kan zeggen is dat je beter kunt kijken naar een andere (freeware) firewall als je problemen met Zonealarm hebt.

Deïnstalleer Zonealarm vanuit de veilige modus. Het laat zich anders niet goed verwijderen (was een ramp hier).

Ik gebruik nu naar alle tevredenheid de Sunbelt Kerio personal firewall 4 (betaalde versie). De gratis versie is ook niet misselijk. Als het goed met @home werkt dan kan ik me niet voorstellen dat...

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik heb volgens mij ergens gelezen bij deinstalleren moet je wel /clean doen. Dus "c:\program files\zonelabs\zonealarm\zauninst.exe" /clean (dat is uit mijn hoofd). Dan wordt het beter opgeschoond.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01:42
itsalex schreef op maandag 06 februari 2006 @ 22:12:
Ik heb volgens mij ergens gelezen bij deinstalleren moet je wel /clean doen. Dus "c:\program files\zonelabs\zonealarm\zauninst.exe" /clean (dat is uit mijn hoofd). Dan wordt het beter opgeschoond.
Op de forums van Zone Labs is meer info te vinden over clean deinstalleren.

Eén van de dingen die daarin gezegd wordt is dat je ook in de de prefetch map de zonelabs dingen moet verwijderen. Je kunt overigens ook de hele prefetch map legen.

Verder was er nog iets met internet.log verwijderen dacht ik.

Verwijderd

Toch vette minpunten voor Zonelabs. Dat programma dient zich moeiteloos te kunnen verwijderen en weet Jan Modaal veel van de /clean syntax :?

Dit vind ik geen service, maar ronduit slordig.

Achter mijn betaalde Sunbelt Kerio personal firewall voel ik me toch veiliger als ik zie wat die allemaal wel niet tegenhoudt :o

Daarbij is de internetzone op restricted gezet en bepaal ik geheel zelf welke sites ik aan mijn aangepaste Trusted Zone toevoeg zoals telebankieren en dit forum.

Internet Zone: Security High, restricted
Restricted Zone: Ongewijzigd
Veilige Zone: Niet laag, maar gemiddeld, wat de Internet Zone zou moeten zijn.

Mijn laatste spywarebesmetting was ergens in 2004 :)
Pagina: 1