Toon posts:

Batch File (Cleaner)

Pagina: 1
Acties:
  • 82 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Goeiemorgen allemaal,

Ik ben op zoek naar een Batch file die bij het afsluiten van mijn computers al mijn temp files, tijdelijke bestanden etc allemaal op de achtergrond verwijderd.

Dus eingelijk ben ik op zoek naar iets wat lijkt op CCleaner, maar dan in een Batch file.
Weet iemand toevallig waar ik zoiets kan vinden / Leren hoe ik zoiets zelf kan maken?!

Ik hoop dat iemand mij kan helpen, want via Google word ik ook niet echt veel wijzer.

Alvast vriendelijke bedankt,
Fresyl

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2006 09:08 ]

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:34
Uberhaupt al gezocht naar welke commando's je in een batch-file kunt gebruiken?

Tzal iets in de richting zijn van
code:
1
del /Q /S %TEMP%/*

[ Voor 16% gewijzigd door frickY op 01-02-2006 08:51 ]

• Yemoke
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-10-2024
Verwijderd schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 08:48:
Weet iemand toevallig waar ik zoiets kan vinden / Leren hoe ik zoiets zelf kan maken?!
eehm google? :?
ga opzoek naar de mappen die je wil leeg gooien, en naar een batch tutorial ofzo, is echt niet al te lastig

Verwijderd

Topicstarter
Ik had iets gevonden van F-Erase dat is ook een batch file en daar krijg ik een batch bestand met O.A. de volgende codes

@echo off
TITLE F-Erase 2.0 Batch Edition
del /f /q "%homedrive%\WINDOWS\Offline Web Pages\*.*" >> "%homepath%\Desktop\F-Erase Batch Log.txt"
del /f /q "%homedrive%\WINDOWS\system32\Cache\*.*" >> "%homepath%\Desktop\F-Erase Batch Log.txt"
del /f /q "%homedrive%\WINDOWS\system32\Logfiles\*.*" >> "%homepath%\Desktop\F-Erase Batch Log.txt"
del /f /q "%homedrive%\WINDOWS\Internet Logs\*.*" >> "%homepath%\Desktop\F-Erase Batch Log.txt"
del /f /q "%homedrive%\RECYCLER\*.*" >> "%homepath%\Desktop\F-Erase Batch Log.txt"
del /f /q "%homedrive%\Documents and Settings\%username%\Application Data\Microsoft\Office\fbcC2.tmp" >> "%homepath%\Desktop\F-Erase Batch Log.txt"
del /f /q "%homedrive%\Documents and Settings\%username%\Local Settings\Temp\*.*" >> "%homepath%\Desktop\F-Erase Batch Log.txt"
del /f /q "%homedrive%\Install\Applications\Office2003\FILES\PFILES\MSOFFICE\OFFICE11\F.tmp" >> "%homepath%\Desktop\F-Erase Batch Log.txt"
del /f /q "%homedrive%\Program Files\blueyonder IST\wwwroot\alerter.html.tmp" >> "%homepath%\Desktop\F-Erase Batch Log.txt"
del /f /q "%homedrive%\WINDOWS\000001_.tmp" >> "%homepath%\Desktop\F-Erase Batch Log.txt"
del /f /q "%homedrive%\WINDOWS\SET2D.tmp" >> "%homepath%\Desktop\F-Erase Batch Log.txt"

Ik neem aan dat ik deze codes moet omzetten naar mijn eigen PC instellingen?

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:34
Alle tekst tussen procent-tekentjes zijn omgevingsvariabelen (Zie rechtermuisknop op Deze Computer, Eigenschappen, Tabblad Geavanceerd, Knop Omgevingsvariabelen).

%homedrive% is volgens mij een variabele van een windows98 omgeving, en niet te vinden op XP.
Je kunt het "%homedrive%\WINDOWS" stukje vervangen met "%windir%" en het pad naar je dekstop voor het logfiletje nog even aanpassen.

Waarom je dit overigens zou willen ontgaat me ook een beetje :?

Verwijderd

Topicstarter
het is eigenlijk een soort van opdracht...iemand wil dat graag hebben, maar omdat ik zelf nog helemaal niet zo bedreven ben met het maken van batch files, hoopte ik op deze manier wat meer te weten te komen over hoe en wat van een batch file...maar in ieder geval bedankt voor je info, ik ga het eens proberen te verranderen, bedankt.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Hierover is erg veel te vinden als je gewoon even zoekt. Ik denk zelfs dat je dit programma wel ergens kant en klaar kan downloaden; en anders is het een leuke oefening voor je zelf. Gewoon wat remove statements aan elkaar plakken werkt perfect. Ik stel in ieder geval voor dat je jezelf eens gaat verdiepen in het fenomeen batch om er vervolgens waarschijnlijk achter te komen dat het erg eenvoudig is :) (en del is geen code maar een commando, net zoals alles wat in een batch-file staat)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.