Laptop aan de buitenkant identificeren

Pagina: 1
Acties:
  • 748 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• 2bmws
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16-07-2025
Ik heb hier op school een stuk of 20 dezelfde laptops, alleen ik moet ze kunnen identificeren, dan kan ik natuurlijk naar het serienummer kijken, maar dat gaat me niet snel genoeg. (lang nummer en kleine cijfertjes)

de laptops moeten allemaal op een vaste plek komen te liggen (in een laptopkar)

ik wil gewoon iets er op hebben als "laptop-01, laptop-02" enz stickertjes zijn geen optie, die worden er heel snel afgetrokken. met stift is ook niet echt handig, de laptops zijn grijs/zwart van kleur, dus dat zie je niet echt goed.

wie heeft hier een oplossing voor?

Time is an illusion, Lunchtime doubly so

Verwijderd

De handigste oplossing is volgens mij gewoon de nummers op de laptops spuiten.

• lemming_nl
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Je hebt ook stickers die er niet zo gemakkelijk vanaf gaan :P

Geluk is een weerloos oud vrouwtje, alleen op straat met een bom geld

• 2bmws
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16-07-2025
lemming_nl schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 08:42:
Je hebt ook stickers die er niet zo gemakkelijk vanaf gaan :P
Leerlingen hebben die er wel snel af - believe me!! Ik heb al verschillende stickertjes en stickers geprobeerd....
Verwijderd schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 08:42:
De handigste oplossing is volgens mij gewoon de nummers op de laptops spuiten.
met spuitbus en mal ofzo??

Time is an illusion, Lunchtime doubly so

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05-02 16:38
2bmws schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 08:56:
[...]

Leerlingen hebben die er wel snel af - believe me!! Ik heb al verschillende stickertjes en stickers geprobeerd....

[...]

je hebt van die metalen stickers (best duur ) en die krijg je er niet af.

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-01 17:00

Turkish

zhé germans

Je hebt ook van die speciale metalen plaatjes met id nummers, die krijg je er echt niet zomaar af :)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

een brandmerk in het plastic van de laptop?

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-02 23:33
Hostname erin graveren? iets als LT-3cijferigvolgnummer ofzo...

[ Voor 75% gewijzigd door 0siris op 01-02-2006 09:08 ]

ach...in een volgend leven lach je er om!

• maupie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-12-2024
2bmws schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 08:56:
[...]

[...]

Onzin, wij hebben op het werk Ci stickers die je er echt niet zo makkelijk af krijgt.
Sticker verwijderaar maakt alleen de tekst wazig, maar nog wel leesbaar. Maar eraf.... nope, alleen met een föhn of behangstoom machine.

Mooi is een woord van 3 letters .......AMD

Verwijderd

maupie schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 09:09:
[...]

Onzin, wij hebben op het werk Ci stickers die je er echt niet zo makkelijk af krijgt.
Sticker verwijderaar maakt alleen de tekst wazig, maar nog wel leesbaar. Maar eraf.... nope, alleen met een föhn of behangstoom machine.
Je weet maar nooit wat de jeugd van tegenwoordig allemaal in zijn tas heeft zitten :P

Verwijderd

[/quote]Maar eraf.... nope, alleen met een föhn of behangstoom machine[quote]

Misschien zitten die functies ook wel in de nieuwste Nokia......

Ik zou kijken naar het soort stickers zoals de Microsoft-zooi op de behuizing. Die krijg je er ook met geen mogelijkheid af.......

te laat. spuit 11

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2006 09:15 ]

• Proximus
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-01 18:20

Proximus

100% OC

Verwijderd schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 09:13:
[...]

Je weet maar nooit wat de jeugd van tegenwoordig allemaal in zijn tas heeft zitten :P
Ik kan je vertellen, dat ik een dame bij ons op school met een fhön heb rond zien lopen. Dus ach die stikkers krijgen wij er altijd nog wel af mocht je ze eraf willen hebben :P

Wij op school doen het trouwens al jaren met stikkers, en we hebben ook al kleuren stikkers gehad iedere leerling (groepen) had z'n eigen kleur dus als je dat stikkertje eraf haalt heb je een probleem dus dat deden we dan ook maar niet.

Ryzen 9900X3D - B650 Gaming - 32GB DDR5 - R9060XT

• dEUSdude
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Ik zou kijken naar het soort stickers zoals de Microsoft-zooi op de behuizing. Die krijg je er ook met geen mogelijkheid af.......
Dan moet ik je teleurstellen. Die heb, al dan niet met moeite, er toch heel mooi van mijn laptop af gekregen met..... juist, een pakje kauwgom (uit zo'n drukpak)....

Ingraveren is zeker een goede mogelijkheid. Of aan het kingston slot (als dat er natuurlijk opzit) ringetjes halen met tags, maar dit is weer lastig met sjouwen en opbergen.

• Marck21
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14-11-2011
Erg mooie (maar dure) optie is custom made covers op je notebooks zetten. Laptop nummer in relief op de cover. B)

Asus A7V880 | AthlonXP 2500+ | Sapphire 9800 PRO | 2x256MB Kingston HyperX & 2x512MB Twinmos SpeedPremium | 80 GB SATA | 160 + 80 GB IDE

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

spuit ze allemaal in een andere kleur.
En anders idd van die metalen stikkers. daar moet je echt een schroevendraaier tussen zetten om ze eraf te krijgen.

No signature required.

• WVL_KsZeN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:59
Bij ons op het werk is de eigenaar en nummer van onze grote printer in de printer gezet met een soort van 'speldeprik' druk. I kan het niet echt beter uitleggen, maar bel eens met een bedrijfje dat doet in kantoorartikelen of zoiets.

/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Nu online

Barrycade

Through the...

Onze laptops hebben in het deksel het bedrijfslogo met pc-nummer gegraveerd. Is meteen een anti-diestal maatregel. Heb je speciale graveersetjes voor.

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-02 12:18
gewoon die stickers laten zitten als identificatie van de laptop
studenten kunnen ze dan "lenen". zij zijn dan verantwoordelijk ervoor, dus dan gaat het al een stuk beter, want op eigen spullen ben je toch een stuk zuiniger. En als de sticker weg is, dan verbind je daar consequenties aan.

PSN: djmurcielago

Pagina: 1