Xp home upgrade of dualboot

Pagina: 1
Acties:
  • 359 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107175

Topicstarter
Ik heb een game, genaamd superpower 2 en heb dit geinstalleerd onder windows Xp home,
nu start de game niet omdat hij de udp/tcp poort 5555 blokkeerd blijkbaar, ik heb de windows
firewall uitgeschakeld, zonealarm toestemming gegeven om de game te draaien, maar nee hoor.

Nu heb ik de game op een andere pc met dezelfde firewall op t zelfde netwerk onder Xp pro geinstalleerd, en daar doet de game t wel, t ligt niet aan de firewall dus zou t aan Xp home moeten
liggen denk k dan, nu wil ik een upgrade doen van Xp home naar Xp pro, maar als ik de Xp pro cd in windows opstart dan zegt ie dat de Xp home versie die op de pc staat nieuwer is, dus dit gaat al niet.

Dus dan maar een dualboot dacht k, maar vanuit Xp home start de Xp pro cd niet, dus wat kan k nu nog doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kvn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:55

Kvn

Anoniem: 107175 schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 00:23:
Ik heb een game, genaamd superpower 2 en heb dit geinstalleerd onder windows Xp home,
nu start de game niet omdat hij de udp/tcp poort 5555 blokkeerd blijkbaar, ik heb de windows
firewall uitgeschakeld, zonealarm toestemming gegeven om de game te draaien, maar nee hoor.

Nu heb ik de game op een andere pc met dezelfde firewall op t zelfde netwerk onder Xp pro geinstalleerd, en daar doet de game t wel, t ligt niet aan de firewall dus zou t aan Xp home moeten
liggen denk k dan, nu wil ik een upgrade doen van Xp home naar Xp pro, maar als ik de Xp pro cd in windows opstart dan zegt ie dat de Xp home versie die op de pc staat nieuwer is, dus dit gaat al niet.

Dus dan maar een dualboot dacht k, maar vanuit Xp home start de Xp pro cd niet, dus wat kan k nu nog doen?
Wat dacht je van opstarten met de cd van XP Professional?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-06 15:39
Dan denk ik toch echt dat het probleem ergens in een instelling of firewall zal zitten.
XP Home en Pro verschillen niet erg veel (zeg maar, op een paar registerwijzigingen na niets) van elkaar. Voor de rest, tja, zoals KVN al zei, opstarten vanaf de CD, en dan de setup uitvoeren.

Edit: Kans is trouwens erg groot dat als je een upgrade uitvoert naar XP Pro, je nog steeds met hetzelfde probleem zit als wat ik hierboven al zei. Aangezien je met een upgrade veel instellingen niet wijzigt, verwacht ik dat de game dan nog steeds niet zal draaien.

[ Voor 33% gewijzigd door Brede P op 01-02-2006 08:05 ]

Systemspecs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeRa
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 30-04 10:28

JeRa

Authentic

Moet je die poort 5555 niet op je router/modem forwarden naar de pc waar je je spel wil spelen? Wellicht staat deze poort wel verwezen naar de andere pc, waar het wel werkt? :)

ifconfig eth0 down

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
K heb al geprobeerd om met de Xp pro cd op te starten, maar dan krijg je niet de keuze voor een
dualboot zoals je dat met opstarten vanuit Xp home wel zou doen.

Met een upgrade naar Xp pro blijft t probleem mischien idd bestaan als ze niet zoveel verschillen,
en Xp home draait nu wel lekker, dus die wil k zo laten.

K heb in de alcatel speedtouch 510 modem gekeken bij Napt e.d. , maar daar staan geen specifieke
poorten doorverwezen naar de andere pc, en ze zitten allebei op t zelfde netwerk, en toch wil
k de game graag aan de praat krijgen op de pc waar hij niet op draait, want die is veel sneller.

Wat kan k nu nog doen? , k heb de zonealarm firewall ook al uitgeschakeld, en nog start de game niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-06 12:30
route die poort eens door, je hebt em nog niet ingesteld, toch?

PSN: djmurcielago

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:15

lier

MikroTik nerd

Probeer eens een uninstall van ZoneAlarm. Zorg dat ook alle registry settings weg zijn. Test of het spel nu wel werkt.

Check ook even of er niet een ander progamma (zoals napster ?) de poort gebruikt...
(netstat -a)

[ Voor 30% gewijzigd door lier op 01-02-2006 10:15 ]

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ja k heb die poort 5555 ook al eens gerout naar het interne ip van de pc, maar zelfs dan doet de game t niet, die start wel, want alle games doen t gewoon, maar hij maakt geen verbinding met poort 5555, k begrijp er nix meer van, alles doet t , k heb msn, internet, email , maar dit homaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
K heb heel zonealarm geuninstalled en de pc gereboot, met netstat -a in cmd zie k
geen programma die deze poort gebruikt, de game opgestart en nu krijg k een melding
dat windows deze verbinding blokkeert vanwege veiligheidsredenen, ook deze blokkering
heb k opgeheven, want daar kon je voor kiezen, en nog doet de game t niet omdat
poort 5555 een timeout heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nadat k de game gestart heb , en k doe weer netstat -a, zie k poort 5556 erbij staan

Udp pc:5556 *:*

Bij andere poorten zie k ipv de *:* gewoon established staan, dus ergens blokkeert 5556, maar waar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:15

lier

MikroTik nerd

Anoniem: 107175 schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 10:28:
K heb heel zonealarm geuninstalled en de pc gereboot, met netstat -a in cmd zie k
geen programma die deze poort gebruikt, de game opgestart en nu krijg k een melding
dat windows deze verbinding blokkeert vanwege veiligheidsredenen, ook deze blokkering
heb k opgeheven, want daar kon je voor kiezen, en nog doet de game t niet omdat
poort 5555 een timeout heeft.
Heb je ook zonealarm handmatig verwijderd uit je registry.
Ik heb al vaak op GoT problemen met zonealarm gelezen, zelfs na een uninstall...

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 164927

Zit je niet achter een router ?????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-06 13:21

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Anoniem: 107175 schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 10:03:K heb in de alcatel speedtouch 510 modem gekeken bij Napt e.d. , maar daar staan geen specifieke
poorten doorverwezen naar de andere pc, en ze zitten allebei op t zelfde netwerk, en toch wil
k de game graag aan de praat krijgen op de pc waar hij niet op draait, want die is veel sneller.
Kan je wel bepaalde poorten definieren in die Speedtouch? Daar lijkt me het probleem te liggen en niet zozeer op je PC zelf alhoewel het vreemd is dat het spel met loopback ook niet goed werkt.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
K had zonealarm nog niet handmatig uit het register gehaald, bedoel je dan met regedit bepaalde
sleutels weghalen denk k he, die speedtouch 510 adsl modem is volgens mij een router, maar de 2 pc's zitten op t zelfde stuk van t netwerk, enkel gesplitst door een utp hub, ja k kan wel bepaalde poorten definieren ja, maar welke dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
K heb zonealarm opnieuw verwijderd en ook nu met regedit, wat bleek, windows schakelde vanzelf de windows firewall in terwijl k deze eerst had uitgezet, dacht dat t nu zou werken, maar nog steeds t zelfde probleem, zou het dan toch aan windows Xp Home liggen?, en hoe maak k dan een dualboot als de cd niet boot vanuit windows?, k kan wel met de Xp pro cd opstarten, maar dan overschrijft hij dalijk m'n Xp home versie, en die wil k juist houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddifish
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-12-2023

freddifish

schnappi !

zonealarm weer installeren maar dan uit zetten 'allow all' heeft mij wel eens uit de brand geholpen. Bij uninstall bleef er toch iets hangen dat (in mijn geval) VNC blokkeerde op 5900

'people say I'm a drinker, but I'm sober half the time' - Mick Jagger | mail: freddifish_AT_gmx.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
K heb net zonealarm de nieuwste gedownload en geinstalleerd weer, maar waar zet k allow all dan precies uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
T is me gelukt om een dualboot met Xp home en Pro te maken, als k zonder firewall en de Xp firewall dan de game opstart, doet deze het ook niet, k begrijp er nix van, op die andere pc met Xp pro en met zonealarm doet die t wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
K heb nix veranderd , maar nu na nogmaals opstarten in de dualboot
Xp pro versie, start de game wel correct, k snap er nix van, maar k
ben blij dat deze t nu doet, bedankt allemaal voor de moeite!
Pagina: 1