Geen scherm bij power on

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

• RaZer0r
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 27-02-2025
Ik zit hier thuis met een ietswat verouderde computer en eentje die 'k een 2 jaar geleden gekocht had voor een laag prijsje, geen super-pc, maar eerder een gewoon kantoordingetje..
Het werkte uitstekend, tot een jaar geleden. Toen gaf hij er zomaar de brui aan, niks meer dat werkte...
Eerst dacht ik dat het probleem zich zat bij het mobo, na een nieuw te kopen, geen resultaat...

Hier wat hij doet en niet doet:

HDD's draaien, dus voeding geeft stroom door. fans draaien ook allemaal, op eerste zicht alles normaal.
Behalve men scherm, der komt gewoon geen beeld, niks, nada, rien de knots. (aan het scherm ligt het niet).
Ik krijg geen POST, geen bios, geen beep ofzo, gewoon niks. alles al geprobeert maar 'k geraak niet verder. grafische kaart ook al is vervangen, geeft ook niets, men DDR ram is gewisselt met een werkend latje, ook geen succes.

Zou der iemand is kunnen helpen, want ik zit nu wel zo een beetje met de handen in het haar.

pc specificaties (denk niet dat dat nodig is maar toch maar even geven)
cpu: AMD ahtlon XP 2400+ (niet overclocked)
gpu: ATI radeon 9000 pro
voeding: 250 watt (geen merk)
mobo: (beide geprobeerde) ASRock K7VT4A Pro en ASRock K7VT2

greetz

• tweakraiser
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22-05 11:56

tweakraiser

I have such sites to show you

Sterkere voeding misschien? Probeer het eens uit, mijn oude PIII systeempje gaf het ook op na een jaartje of 3 gedraait te hebben. Oorzaak: voeding vervangen.
Anders gewoon alle onderdelen 1 voor 1 uitproberen, en het probleem lokaliseren.
Good luck, i know those days :X

[ Voor 25% gewijzigd door tweakraiser op 01-02-2006 00:01 ]

Strava | Webdesign

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:21

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Begin hier eens mee - en als je er niet uitkomt, wees dan volledig qua specs en wat je geprobeerd hebt ("geen merk" is natuurlijk onzin - dat ding heeft een merk en dat kun je achterhalen)

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.