[ORACLE] Oracle 8i PE en 6i Forms nog beschikbaar?

Pagina: 1
Acties:

• van.der.schulting
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-08-2024
Ik heb thuis een boek liggen over Oracle. Het boek maakt gebruik van Oracle 8i Personal Edition en Oracle 6i Forms. Helaas zat er natuurlijk geen DVD'tje bij waarop Oracle stond om te installeren en te oefenen.

Dus even gesurfd naar Oracle.com om alles te downloaden. Oracle 8i en 6i Forms waren niet beschikbaar, de enige optie was: Oracle 9i en 6i Forms Release 2. Dat zou toch moeten werken, dacht ik. NIET DUS :(

Als ik de voorbeeld-form van het boek start met Forms Runtime krijg ik de melding: FRM-40011: Form was created by an old version of form builder. De meest logische oplossing lijkt mij 6i Forms te installeren.

Wie weet of 6i Forms (en eventueel Oracle 8i) nog ter download worden aangeboden? Een zoekactie met Google etc. leverder niets op.
Wie weet anders hoe ik de melding van de Forms Runtime kan verhelpen?

• JaQ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:44

JaQ

Een personal editiie van je database voldoet "in principe" voor zo'n cursusboek net zo goed als een standard, of een enterprise. Volgens mij wordt 8 niet eens meer gesupport (misschien 8.1.6 nog). Hetzelfde geldt voor forms 6i. Mijn vraag is: waarom zou je geen nieuwe boek halen en jezelf niet opleiden met die oude crap?

offtopic:
forms is een overgewaardeerd stuk stront naar mijn mening. Enkel voor grote lappen data invoer is het geschikt, verder niet over nadenken. Verdiep je dan liever in java (jdeveloper i.c.m. jheadstart)

overigens heb ik zelf nog wel originele versies van die software liggen. Als het goed is staat mijn mailadres wel in mijn profiel. Ik kan ze dan wel ergens uploaden als je wilt?

Egoist: A person of low taste, more interested in themselves than in me

• van.der.schulting
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-08-2024
JaQ schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 23:38:
Een personal editiie van je database voldoet "in principe" voor zo'n cursusboek net zo goed als een standard, of een enterprise. Volgens mij wordt 8 niet eens meer gesupport (misschien 8.1.6 nog). Hetzelfde geldt voor forms 6i. Mijn vraag is: waarom zou je geen nieuwe boek halen en jezelf niet opleiden met die oude crap?
Heb je gelijk in, een nieuw boek kopen is makkelijker. Het lullige is alleen, dit boek wordt mij verplicht gesteld door mijn opleiding en ik wil graag thuis nog wat nawerk doen. Zodoende zit ik gebonden aan een oud boek.

• JaQ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:44

JaQ

van.der.schulting schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 23:47:
[...]
Heb je gelijk in, een nieuw boek kopen is makkelijker. Het lullige is alleen, dit boek wordt mij verplicht gesteld door mijn opleiding en ik wil graag thuis nog wat nawerk doen. Zodoende zit ik gebonden aan een oud boek.
Mail maar ff, dan zal ik morgen ff de zooi uploaden naar wat webspace. (of meldt waar je woont, ik kom toch bijna in heel nederland voor mijn werk. Als er geen haast is kan ik altijd de cd's langsbrengen)

offtopic:
overigens is dit geen warez. Deze versies waren altijd vrij beschikbaar voor studenten en voor developers. Pas bij in productie name moest hiervoor betaald worden

Egoist: A person of low taste, more interested in themselves than in me

• justmental
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Heb je de source (*.fmb) er niet bij gekregen?
Als je die hebt kun deze door de compiler halen en het draait weer.
Het verschil tussen forms 6i en 6i release 2 is drmate weinig dat je het niet zult merken.

Who is John Galt?

• Swa-baldie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-06-2023
Kun je de fmb niet converteren naar de nieuwe versie van forms?

met justmental

[ Voor 17% gewijzigd door Swa-baldie op 02-02-2006 13:55 ]

Pagina: 1