[Veritas backup exec 10.0] Hp Storageworks DAT USB probleem

Pagina: 1
Acties:

• Icefellow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-04-2025
hallo,

Na vele uren aan de slag geweest te zijn met het proberen draaiende te krijgen van Veritas Backup exec ICM een HP Storageworks DAT24 USB hoop ik hier wat hulp te vinden.

tapestreamer maakt gebruik van recente drivers (updates zijn bijna niet vindbaar voor hp storageworks). De device manager van veritas wil mijn drive gewoon niet zien.

ik ben redelijk nieuw in het omgaan met zowel tapes als deze backup software dus ik zal even de stappen beschrijven die ik tot nu toe heb doorlopen:

1 Installeren HP USB DAT Mass storage Driver installers
2 Installeren en verbinden van de fysieke USB Dat24
3 Windows herkent dat drive en deze is zichtbaar in apparaatbeheer en in verwisselbare opslag

HPLTT (hp library and tape tools) vind de tape ook.

Hoe krijg ik het nu voor elkaar dat Backup executive mijn drive ook vind.

Ik word er onderhand lichtelijk gestoord van dat dit niet wil lukken, ik moet nu eenmaal gebruik maken van Backup executive omdat ik geschedulede backups wil maken van bestanden die in gebruik zijn.

iemand een idee?

Verwijderd

Stomme vraag,

Maar draaien de services wel van veritas?
Zonder dat die draaien kan je meestal niks.

• Icefellow
jep de services draaien

heb nu 5 services draaien:
Agent Browser
Device and media service
Job Engine
Remote agent for windows servers
backup exec server

Even voor de volledigheid:
Syseem:
HP Proliant ML110
Windows XP Prof

• anglico
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07-02 00:11
probeer eens met de removable storage service af te zetten? dat raden ze hier op het werk meestal aan als je niet standaard ntbackup gebruikt

"I've always found a fully Deployed Battle Group to be the most Effective Negotiator." Admiral Stark, High Guard, CY 9758

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-03 15:55

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Je weet dat dat device niet in de Backup Exec 10.x for Windows Servers Standalone Drives Hardware Compatibility List staat?

Zijn grotere broertje (StorageWorks DAT 40 USB) staat er wel in. Lijkt me dat eea wel zou moeten gaan werken.

Backup Exec for Windows Servers support of USB or Firewire interfaced devices
Symantec does not provide a USB driver for these tape devices and no USB tape device driver will be installed through the Tapeinst.exe device driver installer in Backup Exec. Please contact the manufacturer of the USB tape device directly to obtain the correct USB driver for your device.

Once the correct USB tape device driver has been installed from the manufacturer, Backup Exec should see the device automatically without the need to run Tapeinst.exe or the Device Configuration Wizard within Backup Exec.
Je zou binnen Backup Exec nog even de Device Configuration Wizard kunnen doorlopen om Backup Exec even naar aanwezige tape-drives te laten scannen.

[ Voor 5% gewijzigd door Question Mark op 01-02-2006 13:57 ]

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• Icefellow
jep ik weet dat deze hardware niet in de bovenstaande lijst voorkomt, het rare is echter wel dat met mijn tapedrive een flyer werd meegestuurd waarin veritas backup exec werd aangeraden 8)7

in de link hieronder word vermeld dat sommige tapes nu wel worden ondersteund door versie 10.xx build 5520 of hoger, ik ga kijken of ik met de nieuwste trial wel verder kom...

de specifieke tapedriver waar in dat document naar word verwezen is voor mij nog niet vindbaar..

ik heb backup exec device manager naar tapes laten scannen, die vind niks:( ook bij details niet.

[ Voor 11% gewijzigd door Icefellow op 01-02-2006 15:25 ]

• Icefellow
opgelost, versie 10.0D bleek wel compatibel.

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-03 15:55

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Icefellow schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 15:24:
jep ik weet dat deze hardware niet in de bovenstaande lijst voorkomt, het rare is echter wel dat met mijn tapedrive een flyer werd meegestuurd waarin veritas backup exec werd aangeraden 8)7
Da's op zich raar, HP levert standaard nl. een versie van Colorado backup mee.. Is het geen flyer die je leverancier er nog aan toegevoegd heeft?

Maar goed, mooi dat je het werkend gekregen hebt. :)

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Pagina: 1