Core = 'die'

Het zwarte 'lijm' is een coating die om de 'die' zit ter bescherming. Deze loopt ietwat uit tijdens de fabricage van de CPU. Dit is geen probleem.
Er zijn ook geen hoeken afgebrokkeld. Als dit wel zo was wil dit overigens niet persé zeggen dat de CPU niet meer functioneert. Immers zit er in die 'die' een zogenaamde carrier-zone die ervoor zorgt dat de warmte vanuit de core naar het oppervlak van de 'die' getransporteerd wordt. Een soort opvulling en warmtedrager zegmaar
Wel zie ik wat troep op de 'die' zitten. Ik neem aan dat dit er gewoon opzit en dat de 'die' netjes schoongemaakt wordt alvorens nieuwe warmtegeleidingspasta (of thermal pad) aan te brengen en een heatsink te installeren ?
Het valt mij trouwens op dat de packaging van de CPU (de bruine behuizing) ook wat vlekken heeft. Heeft hier in het verleden niet een lading Arctic Silver of vergelijkbaar opgezeten?
Indien dat het geval is, is de kans groter dat de CPU toch defect is zonder zichtbare schade aan de 'die'. Immers kunnen bv. de condensatoren kortgesloten zijn met fatale gevolgen.
Uiteraard kan een CPU, zoals reeds gezegt, ook defect zijn zonder zichtbare sporen.
Hoe herken je een kapotte CPU?
Bovenstaande link verwijst naar een topic over een Intel Pentium4 die nog wel werkt maar niet geheel naar behoren. Ondanks het feit dat de CPU er nog goed uitziet en deze de PC toch kan laten booten werkt deze niet goed.
[
Voor 23% gewijzigd door
Thandor op 01-02-2006 19:36
]