6800GT blauwig beeld

Pagina: 1
Acties:

• arjanvr
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-06 14:55
Ik heb op ebay een XFX 6800GT kaart gekocht en nu viel me op dat als ik mijn monitor op de 2e aansluiting aansluit dat hij een zeer duidelijke irritante blauwe gloed geeft. Nu heb ik dual monitor 2x analoge naar DVI koppelstukje gebruik ik en de 2e monitor geeft nog steeds die zelfde irritante gloed. Nu zegt mij dit iets dat dit een defect is aan de DVI aansluiting omdat het niet uitmaakt welke monitor ik erop aan sluit maar de verkoper beweerd dat ik iets niet goed configureer en dat er niets mis is met de videokaart. Ik heb de nieuwste omega (nvidia_wxp_omega_16693) drivers geinstalleerd en de ene monitor is een 18" flatscreen (HP L1800) en de ander is een Philips 19"CRT (109B5). Kan iemand mij vertellen of dit zeer waarschijnlijk een defect aan de kaart of aan de instellingen is..?
dank..!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:19

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Wat voor videokaart had je hiervoor?

Je moet in ieder geval zeker zijn dat oude drivers echt weg zijn, hier zijn verschillende tooltjes voor.

Als je echt zeker wilt weten dat je videokaart goed is, doe je een re-install van je OS/Windows. Monitoren zijn dus 100% goed?

Toen waren beige computers heel gewoon.

• arjanvr
Hiervoor had ik een ATI radeon 9600XT maar het kan niets met oude drivers te maken hebben.
Ik heb alles geformatteerd en de complete raid er opnieuw ingezet voordat ik alles ging installeren dus ook een schone xp pro met alle updates. Ik weet 100% dat de monitoren goed zijn want als ik ze verwissel verwisseld ook het probleem van monitor en werkt de ander weer perfect. Mainboard is trouwens een A8N-Sli maar kan me niet voorstellen dat het daarmee iets te maken heeft.

[ Voor 11% gewijzigd door arjanvr op 31-01-2006 22:55 ]

• autodidact
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 30-06-2024
arjanvr schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 22:54:
Hiervoor had ik een ATI radeon 9600XT maar het kan niets met oude drivers te maken hebben.
Ik heb alles geformatteerd en de complete raid er opnieuw ingezet voordat ik alles ging installeren dus ook een schone xp pro met alle updates. Ik weet 100% dat de monitoren goed zijn want als ik ze verwissel verwisseld ook het probleem van monitor en werkt de ander weer perfect. Mainboard is trouwens een A8N-Sli maar kan me niet voorstellen dat het daarmee iets te maken heeft.
hiermee heb je ondubbelzinnig aangetoond dat het aan je vidkaart of je kabels ligt volgens mij. volgens mij heeft je 'verkoper' op ebay je een oor aangenaaid

http://specs.tweak.to/12504

• PD2JK

PD2JK

ouwe meuk is leuk

En als je verder niet hebt zitten klooien ;) met de drivers lijkt mij die kaart gewoon niet goed.

Heeft die figuur van ebay er nog een factuur / garantiebonnetje bij gedaan? Kun je 'm zo opsturen naar de winkel waar hij 'm gekocht heeft. :)
autodidact schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 22:58:
[...]
volgens mij heeft je 'verkoper' op ebay je een oor aangenaaid
Hoeft niet persé, ik heb ook al eens iemand een 6800LE verkocht, die dood aankwam (in België). Het was zijn eerste RMA, dus heb ik hem maar 'even' geholpen. ;)

[ Voor 43% gewijzigd door PD2JK op 31-01-2006 23:02 ]

• autodidact
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 30-06-2024
Hoeft niet persé, ik heb ook al eens iemand een 6800LE verkocht, die dood aankwam (in België). Het was zijn eerste RMA, dus heb ik hem maar 'even' geholpen. ;)
je bestaat nog! ik dacht dat je geëmigreerd was! }:O

http://specs.tweak.to/12504

• bartaa
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-07 18:14

bartaa

Battlefield

arjanvr schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 22:47:
Ik heb de nieuwste omega (nvidia_wxp_omega_16693) drivers geinstalleerd..................
Wat voor drivers zijn dat, en heb je al de laatste drivers van nvidia geprobeerd ? Versie 81.98

Lian Li PC-P60 / Asus Maximus Hero / Intel i4770 / 16 Gb / Ati R9 290 / Asus ROG Strix XG35VQ

• arjanvr
Ik geloof niet dat drivers van nvidia veel verschil zullen maken maar kan het eventueel proberen maar omega drivers zijn hierop gebaseerd.

• bartaa
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-07 18:14

bartaa

Battlefield

goede kans dat ze beter werken, die drivers die jij gebruikt zijn gebaseerd op versie 66.93
Laat in ieder geval weten of het wat uitmaakt......

Lian Li PC-P60 / Asus Maximus Hero / Intel i4770 / 16 Gb / Ati R9 290 / Asus ROG Strix XG35VQ

Verwijderd

modded drivers kunnen kleurverlies veroorzaken, doen de zer0point-drivers ook bij sommige tft schermen, hoe het kan weet ik niet. probeer in ieder geval ff de orginele ! :D

• arjanvr
Ik koop er een 6800GT bij en dan zet ik die in sli en sluit ik allebei de monitoren aan op de andere kaart.. dan zou het probleem ook opgelost moeten zijn en heb ik gelijk een beest van een machine :) .. zal voor die tijd nog even de orginele drivers proberen en hier verslag uitbrengen.

• jorisw86
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 26-07 09:53
zover als ik weet vervalt de dual screen setup met sli

• arjanvr
Ik heb het inderdaad gelezen ja, maar dat maakt niet zoveel uit want op de momenten dat ik dual screen nodig heb heb ik de sli functie niet nodig en voor zover ik weet is die vrij simpel uit en aan te schakelen.

• eaalb
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 24-06 19:37
Hm probleem komt bekend voor!! Heb een Geforce 5700 gehad, verkocht aan een vriend. In zijn computer gaf de kaart echter een paarse gloed op één vga aansluiting. Op de tweede was alles in orde maar in windows zwart beeld. Monitor zo goed mogelijk afgesteld dat je er nauwelijks meer wat van ziet.

Vrees dat 't in de kaart zelf zit. Of de combinatie met bepaalde moederborden. Ben er zelfs nog mee naar Norrod geweest maar zij konden geen probleem ontdekken!!

• PD2JK

PD2JK

ouwe meuk is leuk

autodidact schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 06:38:
[...]
je bestaat nog! ik dacht dat je geëmigreerd was! }:O
offtopic:
Was jij dan diegene met een 6800LE die defect aankwam? Hoe kun je ineens Nederlands typen? :P

Pagina: 1