[Testcase] Spice Up My Food (experimenteel)

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Mede door deze foto van neographikal in het showcase-solo topic ben ik ben ik me wat gaan verdiepen in de term cross-processing. Een aantal high-key foto's gemaakt van 'spices' en die vervolgens bewerkt voor een cross-processing effect.

Afbeeldingslocatie: http://album.zoom.nl/user/5379/images/600/525824/c9hDFR.jpg
Afbeeldingslocatie: http://album.zoom.nl/user/5379/images/600/525715/4ERsUa.jpg
Afbeeldingslocatie: http://album.zoom.nl/user/5379/images/600/1788775/rkE86E.jpg
Afbeeldingslocatie: http://album.zoom.nl/user/5379/images/600/525815/cyZIvO.jpg
Afbeeldingslocatie: http://album.zoom.nl/user/5379/images/600/525708/n7oZ6y.jpg
Afbeeldingslocatie: http://album.zoom.nl/user/5379/images/600/525749/WD3wAY.jpg
Afbeeldingslocatie: http://album.zoom.nl/user/5379/images/600/525770/bchSrm.jpg
Afbeeldingslocatie: http://album.zoom.nl/user/5379/images/600/525792/XGkBHd.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door djengizz op 21-08-2006 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-10 18:32
#3 vind ik goed geslaagd, het heeft wel iets weg van die Anne Gerdes (ofzo :P) foto's met blote baby's erop. Het is net alsof het een gigantisch grote knoflookbol is. #7 heeft een soortgelijk effect, alleen lijkt het daar miniatuurfruit te zijn.

#4 vind ik eigenlijk mislukt, het bruine stapeltje vooraan lijkt wel alsof het er later bijgeplakt is, en dan nog slecht ook. En #8 vind ik net hersenen op sterk water, niet echt fris om naar te kijken ;)
#5 is een beetje te saai, wat blaadjes met een blauwe schaduw. #6 lijkt net alsof je een foto hebt genomen en die flink verneukt hebt door het contrast veel te hoog te doen. Over #1 en #2 weet ik niet wat ik daar van moet vinden, ze zijn wel aardig, maar ze beelden niet echt iets uit voor mij.

Leuk experimentje, maar ik zou wat meer focusen op één soort groente/fruit oid en daar beter in worden, er zit nu een beetje teveel variatie (ook in kwaliteit) tussen de foto's.

[ Voor 21% gewijzigd door Hahn op 31-01-2006 23:32 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superdeboer
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

Superdeboer

Sa-weee-tah

Heerlijk, zulk soort spul miste in het oude FG. Wat een originele serie. En goed uitgevoerd: goede bewerkingen die mooi consequent zijn uitgevoerd. Het enige wat naar mijn gevoel minder geslaagd is, dat is de mint schaduw onder de blaadjes van #5. Dat ziet er als enige niet echt realistisch uit.

#1, #3 en #7 kunnen zo een modern kookboek in hoor. Goed werk dit. :)

When I write my code, only God and I know what it means. One week later, only God knows.
Hell yes it's a Cuban Cigar, but I'm not supporting their economy, I'm burning their fields.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Wow, prachtig. 2,6 en 8 zijn minder, maar de rest is toch echt heel mooi (vooral 3!!), en idd een keer wat anders. Die blauwe schaduw vind ik vij de bladeren vind ik minder geslaagd, is te sterk contrast met het groen. (erg onnatuurlijk) .Bij de rest staat het wel goed. Bij 4 krijg ik trouwens het gevoel dat het eerste hoopje eraf valt (?). Bij 8 had je die fles (?) er ook best wel wat meer op mogen hebben, en bij 2 heb je het ook al zo vreemd gedaan, combo van 2 foto's ofzo. Maar goed, al met al een zeer nette serie :)

Nou ben ik wel benieuwd naar dat cross-processing. Hoe ben jij precies aan deze bewerking gekomen? Staat dat ergens uitgelegd. Ik kan wel vinden wat het is, maar hoe je het echt goed voor elkaar krijgt (zoals jij het hebt gedaan), krijg ik niet gevonden..

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-10 14:45

Zoefff

❤ 

Een lekker experimentele serie! Vooral de zachtblauwe schaduwen vind ik reuze interesant, of ze storend zijn of niet ben ik nog niet helemaal uit :P De knoflookteen in #3, de verschillende kruiden in #4 en de peper(?)korrels in #7 vind ik het beste gelukt. #2 is imho helemaal niets. De weerspiegeling op het potje is niet echt fijn, en daarbij houd het ook heel plotseling op, maar zit er nog wel een blauwe vlek boven.
inquestos schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 01:06:
Nou ben ik wel benieuwd naar dat cross-processing. Hoe ben jij precies aan deze bewerking gekomen? Staat dat ergens uitgelegd. Ik kan wel vinden wat het is, maar hoe je het echt goed voor elkaar krijgt (zoals jij het hebt gedaan), krijg ik niet gevonden..
Er zijn best wel wat tutorials voor Photoshop te vinden met google. Cross-processing is een term uit de analoge wereld. Als je een (kleuren)foto in de verkeerde (cross) volgorde door de verschillende ontwikkelbaden liet gaan, dan kreeg je een hele andere kleurstelling. Vaak met overheersende groen- en geeltinten. Bij digitale foto's kan je dit op verschillende manieren nabootsen. Eén van de meestgebruikte manieren is de "curves" aanpassen.

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Erg gave testcase :9 De enige "misser" wmb vind ik nummer 4, en zelfs die is best mooi om naar te kijken. DOF lijkt daar wat klein en idd, dat hoopje rechtsvoor lijkt wat raar, 'k weet niet wat het is.

't Ziet er allemaal erg professioneel uit, maar ik zou die blauwe hoekjes hier en daar wel ff wegpoetsen in Photoshop.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08:38

Angeloonie

Cheeseburger Addict

ik weet niet of het de bedoeling was, maar ik vind dat blauw er overheen niet echt mooi

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murmandamus
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-10 23:20

Murmandamus

(OO (|||)(|||) OO)

Sorry dat ik niet uitwijd, maar die knoflookbol, in één woord: geweldig.
Leuke voor in een lijstje in de keuken ;)
^^ daar past het blauw wel goed bij of vind je niet angeloonie

[ Voor 22% gewijzigd door Murmandamus op 01-02-2006 11:51 ]

After all is said and done, there is more said than done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-10 14:45

Zoefff

❤ 

Grrrrrene schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 11:46:

't Ziet er allemaal erg professioneel uit, maar ik zou die blauwe hoekjes hier en daar wel ff wegpoetsen in Photoshop.
Dat ben ik nog vergeten te zeggen ja, ik zou op een paar platen de hoekjes nog even wegpoetsen. Clonebrush of eraser tool moet daarvoor wel voldoen. Dit geld dus voor het hoekje rechtsboven in #5, alle hoeken in #7 en rechtsonder in #8 :)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Niet online
Zoefff schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 11:51:
[...]

Dat ben ik nog vergeten te zeggen ja, ik zou op een paar platen de hoekjes nog even wegpoetsen. Clonebrush of eraser tool moet daarvoor wel voldoen. Dit geld dus voor het hoekje rechtsboven in #5, alle hoeken in #7 en rechtsonder in #8 :)
Ga ik eens proberen. Ik hoop wel dat dit niet afdoet aan de consistentie van de serie.
inquestos schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 01:06:
Er zijn verschillende manieren om dit voor elkaar te krijgen in je nabewerking, maar het komt eigenlijk op twee dingen neer:
-Verhoogd contrast
-Afwijkende hue en saturation
In de analoge fotografie is het effect sterk afhankelijk van de gekozen film maar wordt het effect gecreeërd door kleuren negatief-film in E-6 (bedoeld voor dia) te ontwikkelen of diafilm in C41 (bedoeld voor negatief-film).
Hier wat voorbeelden bij gebruik van verschillende film.
Deze techniek werd veel (soms excesssief) toegepast in de eind jaren negentig en met name door de reclame / muziek industrie (Anton Corbijn). De film 'Three Kings (1999)' is een ook een mooi voorbeeld van deze techniek.

Zoals Zoefff al zegt wordt deze techniek vaak digitaal nagedaan door de curves, channels en hue/saturation aan te passen.

Over de bewerking:
(mocht je dit te veel blabla vinden download dan gewoon de genoemde PS Action en ga hiermee spelen)
Ik heb een iets andere techniek gebruikt, geïnspireerd door een Action van 'Mamma photoshop' (Shan Canfield).

-Open een foto en dupliceer deze twee keer. De reden hiervoor is dat het contrast effect en kleur effect in een andere mode (Lab en CYMK) worden gedaan.
-Convert één van de kopieën naar Lab Color. Dit wordt het kleur effect.
-Selecteer het 'a-kanaal' onder Channels, open de Levels en schuif de linker schuif naar rechts totdat je foto donkergrijs is. (In de navigator window zou je nu een flink Cyaan kleurzweem moeten zien)
-Selecteer het 'b-kanaal' onder Channels, open de Levels en schuif de linker schuif naar rechts totdat je foto donkergrijs is. Schuif vervolgens de middelste schuif wat naar links om ergens uit te komen tussen donkergrijs en het originele b-kanaal.
-Je hebt nu de kleur effect versie klaar
-Convert de andere kopie naar CMYK. Dit wordt het contrast effect.
-Selecteer het Magenta kanaal, open de Levels en schuif de rechter schuif ongeveer naar het midden
-Neem nu de donkere output schuif en schuif deze op ongeveer 1/3 van het spectrum.
-Selecteer het Yellow kanaal, open de Levels en schuif de rechter schuif ongeveer naar het midden
-Neem nu de donkere output schuif en schuif deze op ongeveer 1/3 van het spectrum.
-Je hebt nu de contrast / blow-out effect versie klaar.
-Selecteer de kleuren effect versie en plak die in het origineel (zorg dat het Lab kanaal geselecteerd is).
-Zet de nieuwe layer op 'Overlay'.
-Selecteer de contrast effect versie en plak die in het origineel (zorg dat het CMYK kanaal geselecteerd is).
-Zet de nieuwe layer op 'Hard-Light'.
-Pas de opacity van beide effect layers aan totdat het je bevalt :)
-Voeg een nieuwe Hue/Saturation Adjustment layer toe en speel wat met de saturatie (met name Cyaan) en hue totdat je tevreden bent.
Om een consistent effect te krijgen kun je het beste letten op de mid-tones in de foto en dan met name de hoeveelheid Cyaan hierin.

Verder heb ik bij een aantal foto's de highlights verhoogd om wat details die verloren waren gegaan door de high-key weer terug te krijgen.
De actie waarop deze bewerkingingen zijn gebaseerd is hier te vinden (ik denk alleen voor Windows). Hierin wordt wel Blur toegepast en wordt wat anders met de levels omgesprongen maar het is wel een mooi startpunt en niet destructief.

Deze techniek werkt vaak het beste bij iets overbelichte foto's.

[ Voor 33% gewijzigd door djengizz op 01-02-2006 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08:38

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Murmandamus schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 11:50:
^^ daar past het blauw wel goed bij of vind je niet angeloonie
Bij die foto idd wel, maar de rest niet

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Niet online
Even een kleine update met wat commentaar verwerkt:

#2 zat me idd niet lekker en heb ik opnieuw gedaan met een polarizer om wat minder weerspiegeling te krijgen en een wat natuurlijkere compo.
Afbeeldingslocatie: http://album.zoom.nl/user/5379/images/600/535733/goaV4e.jpg

#5 Heb ik opnieuw bewerkt om de minte schaduw te verminderen en de blauwe hoekjes verwijderd.
Afbeeldingslocatie: http://album.zoom.nl/user/5379/images/600/535732/7z4UVK.jpg

#8 Ben ik ook niet helemaal zeker van dus heb ik ook over gedaan.
Afbeeldingslocatie: http://album.zoom.nl/user/5379/images/600/535734/MHfi9Z.jpg

Verder heb ik in alle foto's de blauwe hoekjes verwijderd omdat dit er in de prints net uitzag alsof er iemand met een kwast tegen aan was gelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quadro!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-10 13:05
Coole serie! Je updates voegen ook zeker wat toe, maar uiteindelijk vind ik # 3 toch het mooist. Lekker simpel, maar erg mooi :) Zou ik die misschien in hi-res van je kunnen krijgen? :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superdeboer
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

Superdeboer

Sa-weee-tah

#2 is beter... maar spreekt mij om de een of andere reden toch minder aan dan de rest; #5 is helemaal af nu, lekker hoor! :)
Datzelfde geldt voor #8. Goede bewerking, een minder onduidelijk onderwerp dan eerst... lekker hard contrast en verzadiging. Keurige serie naar mijn mening. d:)b

When I write my code, only God and I know what it means. One week later, only God knows.
Hell yes it's a Cuban Cigar, but I'm not supporting their economy, I'm burning their fields.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odysseus1985
  • Laatst online: 07-08 11:19
Echt een supermooie serie!
Heb je #3 ook in een groter formaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Niet online
full-res van #3 (2592x1944)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odysseus1985
  • Laatst online: 07-08 11:19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Ik blijf de schaduwrand onder 5 te scherp vinden, het is in 1 keer van wit naar blauw, zelfs bij de tabasco is die schaduw nog mooier, veel vloeiender.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quadro!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-10 13:05
Bedankt idd!

Verder was de blauwe rand in de oude #5 inderdaad wel erg scherp, maar in die nieuwe vind ik die blauwe rand niet eens meer opvallen :Y)
Pagina: 1