Serieus, je wil niet dat bezoekers met javascript uit je contactform niet kunnen versturen! Zie bijvoorbeeld
Opera Mini, wat wel eens ervoor zou kunnen zorgen dat mobiel browsen gemeengoed wordt. En met vage hacks gaan werken wil je ook niet,want IE7 ligt om de hoek en dan moet je wellicht straks je site weer gaan aanpassen, en waarom hacks gebruiken wanneer het niet hoef. DJNonsens' oplossing is dan ook de beste mijn inziens, echter met een paar kanttekeningen.
Verwijderd schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 02:44:
Maar wat je wilt kan gewoon en is toch niet zo moeilijk?
Stel je hebt de volgende strucuur in je website (vanuit je root folder):
- index.htm
- Images/btnbackground.gif
- Incl/style.css
Dan doe je in style.css het volgende:
.btn {
border: none;
background-image: url(../Images/btnbackground.gif);
}
En zeg doe je gewoon in index.htm:
<link href="Incl/style.css" rel="stylesheet" type="text/css">
Verder geef je elke button de property class="btn" mee:
<input type="submit" value="Submit" class="btn">
En anders begrijp ik (we) je vraag gewoon niet. In ieder geval natuurlijk zorgen dat de paden kloppen in het css bestand! Dus url(btnbackground.gif); als style.css in je root folder zit, bijvoorbeeld.
Helaas, als je in windows xp een desktop theme hebt aanstaan dan werkt dit niet!

wat je moet doen is
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
| <!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01//EN">
<html>
<head>
<title></title>
<style type="text/css" media="screen">
.btn {
border:0;
background: #ccc url(ac.gif) no-repeat top left;
width:128px;
height:62px;
cursor: pointer; /* usability */
}
</style>
</head>
<body>
<form>
<input type="submit" value="Submit" class="btn">
</form>
</body>
</html> |
Raar maar waar. button:none (default waarde) laat windows xp de button met de desktop theme stylen, dit wil je niet want dan laat hij je plaatje niet zien. Dit is alleen als je background-image gebruikt (IE hoeft dan dus niets aan te passen aan de button dus gebruikt IE de theme). Herdefineer je background zoals in mijn voorbeeld (met een achtergrond), of gebruik border:0. Mijn voorbeeld gebruikt ze alletwee, voor het geval dat 1 van de twee wordt aangepast.
Daarnaast wil je een achtergrond kleur zowiezo meegeven zodat wanneer het plaatje niet laad je toch de button kan zien.
Daarnaast wil je de cursor in een pointer laten veranderen zodat het duidelijk is dat er geklikt kan worden (aangezien je de :hover state alleen op hyperlinks kan gebruiken in IE6)
Raar maar waar.
[
Voor 86% gewijzigd door
Justice op 01-02-2006 14:30
]