Hellup met windows XP recovery

Pagina: 1
Acties:
  • 148 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• illstid
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-01-2024
Hallo allemaal,

Door een stroomstoring is mijn laptop met xp tijdens het opstarten uitgegaan en wilde xp niet meer opstarten (De computer ging uitzichzelf steeds opnieuw opstarten na een blauwscherm bij winxp opstart). Dus ik denk ok ik doe Recovery CD erin om de boot sector te repareren. Het probleem is echter dat ik als enige optie krijg om windows XP opnieuw te installeren en dus niet om te recoveren. Dus weet iemand hoe ik kan recoveren want ik heb teveel data om zomaar verloren te laten gaan. Ik zou zelfs liever een snelle backup maken van de belangrijkste bestanden op de schijf voordat ik kies om te formateren.

Bedankt voor de snell hulp.

Groetjes

• Daros
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:42
illstid schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 20:58:
Hallo allemaal,

Door een stroomstoring is mijn laptop met xp tijdens het opstarten uitgegaan en wilde xp niet meer opstarten (De computer ging uitzichzelf steeds opnieuw opstarten na een blauwscherm bij winxp opstart). Dus ik denk ok ik doe Recovery CD erin om de boot sector te repareren. Het probleem is echter dat ik als enige optie krijg om windows XP opnieuw te installeren en dus niet om te recoveren. Dus weet iemand hoe ik kan recoveren want ik heb teveel data om zomaar verloren te laten gaan. Ik zou zelfs liever een snelle backup maken van de belangrijkste bestanden op de schijf voordat ik kies om te formateren.

Bedankt voor de snell hulp.

Groetjes
Download Bart's PE of een Live-Linux cd. Hiermee kan je het gemakkelijk backuppen en daarna nieuw windows installeren.

• illstid
Download Bart's PE of een Live-Linux cd. Hiermee kan je het gemakkelijk backuppen en daarna nieuw windows installeren.
Bedankt voor de tip. Mag ik vragen waar ik dit kan downloaden en beter gezegd hoe ik tewerk moet gaan om een back-up te maken van de schijf op m'n laptop? Want ik kan XP niet meer inkomen. Is het ook mogelijk om het via netwerk te doen als ik laptop op netwerk aansluit of wil mijn PC mijn laptop in het netwerk alleen maar herkennen als XP opstart?

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-03 11:21
Weet niet of je een MS Windows XP cd in de buurt heb liggen... in de support tools zit ook een boot recovery...

Zie http://support.microsoft.com/?kbid=314058 <-- hier voor meer info over MS recovery consol

ijkt dat je boot.ini beschadigd is..

als je in de herstel consol zit tik je in
bootcfg /scan (bootcfg gaat je pc controleren op windows installs en hopa die voeg je toe aan je nieuwe ini en klaar is kees)

[ Voor 35% gewijzigd door To_Tall op 31-01-2006 21:15 ]

A Soldiers manual and a pair of boots.

Verwijderd

je download een linux live cd met je laptop.
of de utlimate boot cd UBCD met je laptop.

brand 1 van deze 2 op een cd met je laptop of andere pc.

boot mbv deze cd je kapotte pc op, backup wat je nodig denkt te hebben.

ja kan ook de harde schijf uit je kapotte pc halen, deze in een werkende pc hangen(niet je laptop) en dan alle data overschrijven(backuppen) naar de goede pc.

• illstid
Ok ik zal ff uitleggen wat ik precies heb staan.

IK heb 1 PC met WinME en een Laptop met XP aan een netwerkhangen. De laptop met XP wil dus niet opstarten. Hoe moeilijk is het om een laptop hardeschijf aan te sluiten op een gewone PC?

Kan ik ook een BartPE cd maken op m'n WinME PC?

• illstid
Halllo allemaal,

Ik wil graag iedereen die z'n tijd heeft genomen om te reageren in deze topic bedanken.
Het is mij uiteindelijk gelukt om de boot sector te fixen. Eerst heb ik de BartsPE geprobeerd, maar omdat mijn PC WinME heeft mocht het niet baten ik kon geen PE CD voor xp maken vanaf een WinME, daarna UBCD geprobeerd, UBCD was uiteindelijk niet wat ik zocht maar toch op CD gebrand heb ik in iedergeval wat als alles mocht crashen. Opnieuw mijn recovery CD erin gedaan geen resultaat kon alleen maar kiezen tussen formateren of niets. Dus toen was ik het zat heb een welbekend "P2P" Programma aangezet 2 uurtjes later had ik een splinternieuwe WinXP Proffesional CD. WinXP prof CD erin gedaan en ja hoor daar stond de optie die ik zocht press R for recovery console. Dus ik op R gedrukt. Daarna bootcfg en chkdsk. Alle data stond nog op de schijf dat was mooi dus vervolgens FIXBOOT en hij deed het.

Moraal van het verhaal, ik heb uiteindelijk een "illegale" versie van WinXP moeten gebruiken om mijn "legale" WinXP te recoveren omdat de recovery CD die ik bij mij wel flink betaalde laptop geen optie had om simpel weg mijn boot te fixen. Als dat geen ironie is weet ik het ook niet meer.

Maar alsnog heel erg bedankt voor iedereen die heeft gereageerd.

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-03 11:21
illstid schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 10:18:
Halllo allemaal,

Ik wil graag iedereen die z'n tijd heeft genomen om te reageren in deze topic bedanken.
Het is mij uiteindelijk gelukt om de boot sector te fixen. Eerst heb ik de BartsPE geprobeerd, maar omdat mijn PC WinME heeft mocht het niet baten ik kon geen PE CD voor xp maken vanaf een WinME, daarna UBCD geprobeerd, UBCD was uiteindelijk niet wat ik zocht maar toch op CD gebrand heb ik in iedergeval wat als alles mocht crashen. Opnieuw mijn recovery CD erin gedaan geen resultaat kon alleen maar kiezen tussen formateren of niets. Dus toen was ik het zat heb een welbekend "P2P" Programma aangezet 2 uurtjes later had ik een splinternieuwe WinXP Proffesional CD. WinXP prof CD erin gedaan en ja hoor daar stond de optie die ik zocht press R for recovery console. Dus ik op R gedrukt. Daarna bootcfg en chkdsk. Alle data stond nog op de schijf dat was mooi dus vervolgens FIXBOOT en hij deed het.

Moraal van het verhaal, ik heb uiteindelijk een "illegale" versie van WinXP moeten gebruiken om mijn "legale" WinXP te recoveren omdat de recovery CD die ik bij mij wel flink betaalde laptop geen optie had om simpel weg mijn boot te fixen. Als dat geen ironie is weet ik het ook niet meer.

Maar alsnog heel erg bedankt voor iedereen die heeft gereageerd.
LoL je bent niet iligaal bezig geweest.... je hebt de CD gebruikt voor een recovery terwijl je wel een licentie heb voor XP....

We zijn allemaal blij dat we je hadden mogen helpen _/-\o_ _/-\o_
Handig he recovery consol van een OEM machine :D das mijn rede nooit meer OEM te nemen.. en een aparte licentie aan te schaffen voor laptops!!

A Soldiers manual and a pair of boots.

Verwijderd

Hoi,

Ik heb een soort gelijk probleem (tis een beetje een late reactie, hoop dat iemand het nog leest!).
Ik had een voorgeinstalleerde windows xp versie op mijn computer. Na het verwijderen van een legale versie van Norton starte mijn computer niet meer op.
Dacht een recovery via windows te kunnen doen maar die liep ook vast,. Ik heb nu ook nog maar twee keuzes en dat is helemaal terug naar fabrieksinstellingen of niets...

heb geprobeert via een andere xp computer mijn schijf te back-uppen (data die ik echt niet kwijt wil staat op de d partitie) maar die computer zag niet mijn persoonlijke mappen (achter wachtwoord??) op de schijf staan.

Ik heb het ook geprobeerd via windows 98, maar die ziet de hele hd niet...

Heeft er iemand een suggestie (ben een behoorlijke leek trouwens)
Hoor het graag want de documenten zijn wel behoorlijk belangrijk!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 00:57:
Hoi,

heb geprobeert via een andere xp computer mijn schijf te back-uppen (data die ik echt niet kwijt wil staat op de d partitie) maar die computer zag niet mijn persoonlijke mappen (achter wachtwoord??) op de schijf staan.
Je hebt hier mogelijk gebruik gemaakt van je bestanden verborgen houden voor andere users, ook wel een soort encryptie. Als je die in een andere computer steekt, dan krijg je idd zo'n melding
Ik heb het ook geprobeerd via windows 98, maar die ziet de hele hd niet...
Dat klopt, want Windows 98 ondersteund geen NTFS file system, maar fat16/32.
Heeft er iemand een suggestie (ben een behoorlijke leek trouwens)
Hoor het graag want de documenten zijn wel behoorlijk belangrijk!
Er zijn altijd mogelijkheden om je data terug te halen, ondanks de XP beveiliging. Je kan het proberen met een Linux distro, of anders Windows 2000 (als je die hebt ;) ) .

Verwijderd

Kijk dat zijn reacties waar ik wat aan heb! Bedankt!

Windows 2000 ga ik maar eens proberen!
Pagina: 1