Toon posts:

form-element meenemen met submit zonder form.parent

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik ben een uitgebreide form aan het bouwen waar ik dynamisch nieuwe velden als <select>'s en <input type='radio'>'s aan toevoeg. vanwege opmaak redenen hang ik ze aan een divje, en niet direct aan het <form> element..
nu worden deze elementen echter niet gepost als ik op submit druk, omdat ze niet letterlijk aan de form hangen. hierarchisch gezien hangen ze echter wel netjes tussen de <form> en </form> elementen, als ze niet dynamisch zouden zijn dan zou het werken..
is het mogelijk om deze elementen wél met de submit te laten submitten met de rest van het form, zonder ze daar werkelijk als form.appendChild(element) te genereren?

pseudo code voorbeeldje:
HTML:
1
2
3
4
5
<form name='bla' method='post'>
<input type='text' name='text1'>
<div id='divje'></div>
<input type='submit'>
</form>

als ik nu dus een input field genereer met document.createElement('input');, en vervolgens met appendChild aan het divje hang, dan wordt hij niet meegenomen wanneer ik de zooi submit

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:40

crisp

Devver

Pixelated

Heb je misschien een volledig voorbeeld, inclusief script?
Werkt het in geen enkele browser, of enkel in 1 browser niet?

Intentionally left blank

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-04 13:30

André

Analytics dude

Geef je misschien geen name aan het element? En hoe weet je zeker dat de inhoud daarvan niet op de server aankomt? Gebruik eens de GET methode om te zien wat er allemaal gepost word.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de $_POST var al met print_r bekeken, er wordt niks van die form elementen meegestuurd.. ik heb het enkel al 'opgelost' door een scriptje aan de knop te hangen die alle waardes naar hidden fields kopieert die wél in de form staan..
het is een non-oplossing natuurlijk, maar het gaat toch alleen maar om het presenteren van de site, en niet om een productie site..
bedankt voor de hulp in ieder geval :) (ik kan wel een voorbeeld 'extracten' (site draait met database op een afgesloten server) maar dat is nogal wat werk, en het probleem is nu in ieder geval omzeild