Toon posts:

2000+ VIA C3 BAREBONE snelheid?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een zeer goedkoop systeemje op films mee af te kunnen draaien zonder me zorgen te maken over wat voor formaat hij instaat. (Zoals wel moet bij meeste dvd-spelers)
Ik heb dus deze 2000+ VIA C3 BAREBONE gevonden op deze pagina: http://www.skyhigh.nl/catalog/product_info.php?cPath=83_84&products_id=435

Maar nu kan ik nergens vinden:
Specificaties van het moederbord? (Dus ook welk geheugen erin moet en welke hardeschijf eraan kan en of er onboard sound opzit)
Snelheid van processor? (Snel genoeg voor films af te spelen + ondertiteling?)

• SlinkingAnt
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
De C3 processor staat iig niet bekend om z'n brute kracht, en zker voor die prijs is het een nieuwere variant. Ik zou gewoon even een mailtje sturen met de vraag naar iets meer specificaties :)

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:45

Croga

The Unreasonable Man

Zowieso zou ik al niet in zee gaan met een winkel die zijn waar op die manier moet aanprijzen.....

Via heeft geen 2000+ processor uit gebracht. Ergens op hun site zal wel een lijst staan met wat het betekend. Ik gok dat de Via C3 2000+ zoiets betekend als een 800Mhz Via C3 of zo. Twijfelachtig of dat die snel genoeg is voor films met ondertiteling.... De Via C3 staat nou niet bekend om zijn IPC...

[edit]Zoals al gezegd: 800 Mhz en de kans dat dat genoeg is voor films is niet erg groot....

[ Voor 16% gewijzigd door Croga op 31-01-2006 20:53 ]

• mr_petit
  • Nu online

mr_petit

opperprutser

Even afhangend van de manier waarop je films kijkt, lijkt me iets van een tv-out ook wel handig.
Dat zit er denk ik niet op iig niet (niet in de versie uit de link van Croga, maar die heeft een iets ander typenummer).

"man is not truly one, but truly two,"

Verwijderd

Topicstarter
oke, bedankt allemaal, ik zal wel opzoek gaan naar iets anders.

Zoiets is dan nog beter?
http://www.tweakers.net/aanbod/advertentie/25960

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2006 21:50 ]

• mr_petit
  • Nu online

mr_petit

opperprutser

het blijft oud spul, waarvan je nog maar moet hopen of het tnt kaartje een tvout heeft, en ten tweede wat daarvan de kwaliteit is (de meeste tnt2 kaartjes zijn daar nou niet echt bekend om).

Ik denk dat je wat meer info moet geven over wat je er mee wil, en met name hoe je films gaat kijken.

Zelf vind ik oud spul vaak te duur. daarnaast moet je goed uitkijken of het nog wel naar behoren werkt (geen lekke elco's enz). Dan zijn de meest el cheapo nieuwe zaken al zoveel sneller, heb je garantie enz, voor maar een klein bedrag meer. (maar da's natuurlijk persoonlijk)

"man is not truly one, but truly two,"

• Croga
  • Laatst online: 20:45

Croga

The Unreasonable Man

mr_petit schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 23:50:
Zelf vind ik oud spul vaak te duur. daarnaast moet je goed uitkijken of het nog wel naar behoren werkt (geen lekke elco's enz). Dan zijn de meest el cheapo nieuwe zaken al zoveel sneller, heb je garantie enz, voor maar een klein bedrag meer. (maar da's natuurlijk persoonlijk)
Eensch! Voor zo'n 250 euro heb je een compleet nieuw systeem met een 2+Ghz (CeleronD) processor er in. Die is al vele malen sneller dan die 1333 in de advertentie en oneindig veel sneller dan die 800Mhz C3 van het origineel. Ik ben er van overtuigd dat het ook nog lukt om een SocketA systeem op te zetten voor dat geld (in het geval AMD geprefereeerd zou worden).

Toegegeven; dat is meer dan 2 keer zo duur, maar het geld dan ook zeker waard.
Pagina: 1