7800GT + Dell 2405FPW (24") => schokkende weergave muis

Pagina: 1
Acties:
  • 650 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-09 11:05
Hallo,

Na alles in mijn systeem te hebben vervangen.
Op het geheugen en cpu na.

Zit ik met nog steeds een probleem.

Voor eerdere problemen zie topic: Alle onderdelen in de PC opeens dood? (of toch niet?)

Specs:

AMD Venice 3000+
2x Kingston Hyper-X 512mb
Gigabyte 7800GT (idle 37 graden)
Forton BlueStorm 500watt
Abit KN8-SLI moederbord.
En een raptor + 320gb hdd.

Wat is nu het probleem?

Zodra ik de drivers van mijn grafische kaart instaleer (grappig feit: geen enkele versie van de omega drivers wil installeren) gaat mijn pc schokken. (muisbewegingen overslaan)

Hoe komt dit voor? (wanneer vertoont dit probleem zich?)

In Windows idle of bij lichte websites is er niks aan de hand.
Ga ik echter bestanden overzetten van hdd 1 naar hdd 2 ( mind you! niet meer dan 30% cpu load) lijkt het alsof mijn desktop minder fps krijgt.
Ik merk gewoon duidelijk dat de boel minder snel opgebouwd wordt want de muis slaat af en toe een slag over, dit is vooral goed te zien als je de muis in een rechte lijn van links naar rechts trekt, dan zie je af en toe dat hij overslaat. (dus geen vloeiende beweging maar nadat hij even afwezig is geweest staat hij op de plek waar hij na de overgeslagen beweging moest staan)

Tevens is dit probleem ook aanwezig als ik Windows media player opstart, zolang ik dit programma niet minimaliseer (en dit programma dus de grafische weergave niet hoeft te renderen) zakt mijn desktop fps soms.
Ook hier dus merkbare vertraging.

edit:
Probleem dus ook aanwezig bij het browsen op websites...

Dit is zeer irritant.

Het grappige is dat dit probleem zich niet voordoet als ik geen drivers installeer, echter kan ik dan op een maximale resolutie van 1280x1024 werken (met nvidia drivers in Windows @ 1280x1024 is het probleem wel aanwezig). Zet ik hem hoger dan dit (windows driver gaat tot 1600x1200) dan krijg ik artifacts.

En niet zulke kleine ook.

Ik heb het nu dus _ECHT_ helemaal gehad.

Iemand nog tips voor ik deze kaart terugbreng? (het probleem was zover ik weet niet aanwezig op mijn ATI X800XT vivo die ik hiervoor heb ingeruild)

Ik heb al beide DVI poorten geprobeerd en zowel de drivers van de fabrikant als die van nvidia zelf (de nieuwste) en… jawel de omega drivers in 2 smaken, maar die herkent mijn 7800GT niet eens. (installeert geen drivers, en zegt vervolgens dat de installatie is gelukt 8)7)

[ Voor 5% gewijzigd door Roberto op 31-01-2006 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roberto schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 13:00:
[...]
IRQ 5 is trouwens gedeeld.
De geluidskaart + de USB 1.1 Host controller.
[...]
In je andere topic schreef je nog iets over een Mystique geluidskaart, maar hier staat dat er niet bij.

Als ik een beetje rondkijk op google zie ik een paar vreemde meldingen van mensen met een KN8-SLI en een A8N-SLI icm een 7800 GT(x) die in beide gevallen een zelfde probleem schijnen te hebben. HEt wordt toegeschreven aan een design-flaw.

HEt probleem wat die mesnen hebben is een onverklaarbare lage preformance van hun systeem/graka, terwijl dat met andere Graka's niet bestaat. Bij de meldingen die ik las bleek alles ineens opgelost met het uitschakelen van de onboard geluidskaart. Het klinkt mij wat vreemd in de oren overigens. Daarnaast lijkt het me dat je je onboard geluidskaart al hebt uitgeschakeld toen je je andere geluidskaart probeerde.

Probeer het eens zonder geluid (dus geen geluidskaart en geen onboard). Want het lijkt erop dat je BIOS de IRQ toewijzing van geluidskaarten schijnbaar niet afhandelt, wat een verklaring van je (bovenstaande) post zou kunnen zijn, die je in je andere topic schreef (mbt. delen van IRQ's dus) en het is tegelijkertijd een verklaring waarom die andere luitjes hun probleem oplosten met het uischakelen van hun onboard geluidscodec.

Hoe het verder zit met re-mappen van IRQ weet ik van jouw mobo niet. Maar dat is iets waar we alleen naar hoeven zoeken als "zonder geluid" inderdaad de oplossing blijkt.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2006 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Oke, de Mystique in kwestie is omgeruild, en functioneerd goed.

Toevallig heb ik getest wat je hier voorsteld.

De onboard geluidskaart is via bios disabled, en de pci geluidskaart is eruit.
Het probleem blijft echter "helaas" bestaan.

(dit zelfde probleem had ik dus later ook met mijn AN8-sli. Waarbij daar de onboard geluidskaart op een apparte omgekeerde PCI-1X slot zat, dus van die kon ik 100% zeker zijn dat hij niet aanstond, toch bleef het probleem. Net zoals met mijn nieuwe KN8-SLI

edit:
Je quote me trouwens nu uit mijn oude topic, dit moederbord (AN8-SLI) heb ik dus niet meer.

[ Voor 11% gewijzigd door Roberto op 31-01-2006 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roberto schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 21:12:
Oke, de Mystique in kwestie is omgeruild, en functioneerd goed.

Toevallig heb ik getest wat je hier voorsteld.

De onboard geluidskaart is via bios disabled, en de pci geluidskaart is eruit.
Het probleem blijft echter "helaas" bestaan.
[...]
Jammer, want (na het lezen van je andere topic eerder vorige week) en nu dit topic, weet ik het ook niet meer. Het is een bijzonder raar probleem, als enige advies kan ik geven dat je een paar oudere generaties van je mobo-drivers en je grakadrivers probeert oid. Maar of dat helpt . . . . .

Ik wens je in ieder geval veel succes met het zoeken naar de oplossing !
edit:
Je quote me trouwens nu uit mijn oude topic, dit moederbord (AN8-SLI) heb ik dus niet meer.
Ik weet het, ik las het al. Maar omdat ik over beide mobo's icm een 7800 iets vergelijkbaars las, dacht ik het toch nog even te vragen

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2006 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Tja... Ik denk dat ik Alternate maar ga mailen en ga vragen met wat voor oplossing hun kunnen komen.

Het is natuurlijk wel te maf voor woorden dat ik zoveel problemen moet hebben.

Maar wat je voorstelt van die drivers, done that, been there, ik heb voor zowel mobo als vga de standaard drivers gebruikt. Maar het resultaat is precies het zelfde als met de nieuwste nvidia drivers.

Wel bedankt voor je tips he :) T'is alleen jammer dat het niet mag helpen :'(

Nou, nog even aan het testen geweest.
Het geschok doet zich dus toch voor bij het browsen op sites.

Ik was even naar de sql database aan het kijken van een mijn sites via de phpmyadmin ... en tijdens het laden van de pagina (vrij grote DB en gaat dus niet zo snel) happerde de muis ... :(

[ Voor 37% gewijzigd door Roberto op 15-11-2008 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 12:57

jasjenl

Liab A Tymo

Heb je cool'n'quiet toevallig aanstaan? Als ik dat namelijk op mijn systeem aanzet (AMD 3500+ Venice, Geforce7800gt, Dell 2405fpw) gaat bij gewoon gebruik m'n muis ook schokken. Zet ik het uit, dan loopt m'n muis wel soepel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killingdjef
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-09 21:00
Weer een slachtoffer met mouselag.
Wellicht dat de oorzaak verschilt bij ons beide maar we hebben hetzelfde probleem.

Een search op het laatste deel van "het grote Dell 24" topic" en je zal zien dat vanaf ongeveer 75% van het topic ik mijn probleem heb beschreven, suggesties heb gekregen maar nog steeds niet opgelost heb.

Het lijkt heviger bij jou te zien.
een snelle tip die eventueel zou kunnen helpen is je refreshrate naar 100 hertz te zetten (wordt niet ondersteunt dus die moet je ff enablen) je scherm gaat er niet stuk van maar kennelijk gebeurt er iets software mattigs waardoor het iets soepeler loopt. Bij mij liep hij hierdoor iets soepeler maar nog niet perfect.

Ben benieuwd of je er wat aan hebt. Zo niet dan denk ik dat ons probleem teveel verschilt maar dat vreemd genoeg de sympthonen hetzelfde zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
jasjenl schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 22:19:
Heb je cool'n'quiet toevallig aanstaan? Als ik dat namelijk op mijn systeem aanzet (AMD 3500+ Venice, Geforce7800gt, Dell 2405fpw) gaat bij gewoon gebruik m'n muis ook schokken. Zet ik het uit, dan loopt m'n muis wel soepel.
Bios disabled.
Al vanaf dag 1 met testen :)
Ik heb namelijk zon stille koeler dat ik hem gewoon altijd op 12v wil laten lopen, en ik heb liever dat de cpu altijd op 1.8Ghz draait.

[ Voor 25% gewijzigd door Roberto op 01-02-2006 08:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sarlo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-09 09:30
Wat is nu het probleem?

Zodra ik de drivers van mijn grafische kaart instaleer (grappig feit: geen enkele versie van de omega drivers wil installeren) gaat mijn pc schokken. (muisbewegingen overslaan
Vind het niks gek dat hij geen omega drivers wil installen aangezien die voor ati kaarten zijn ;)

probeer es hardware versnelling bij instellingen van je graka naar beneden te halen en kijk dan eens of de zelfde fouten nog voorkomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
gfo schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 09:20:
[...]

Vind het niks gek dat hij geen omega drivers wil installen aangezien die voor ati kaarten zijn ;)

probeer es hardware versnelling bij instellingen van je graka naar beneden te halen en kijk dan eens of de zelfde fouten nog voorkomen?
Omega drivers zijn er ook voor nvidia kaarten hoor ;)

www.omegadrivers.net en kijk zelf ;)

hardware versnelling zal ik eens proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willson
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-09 11:50
Misschien moet je even een andere geheugen module erin prikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Willson schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 09:40:
Misschien moet je even een andere geheugen module erin prikken.
Mss moet je eventjes terug lezen in dit topic, en ook de link naar zijn andere topic eventjes volgen. Want al die dingen (geheugen/voeding/geluidskaart etc etc etc) heeft hij al geprobeerd. Dat is het dus niet :'(

/me zoekt toch nog eventjes verder naar andere opties trouwens :)

Edit: en wat dat betreft: Heb je al eens geprobeert om mbv een verloopje je muis op de PS/2 poort aan te sluiten ipv de USB ? Dan kan je wss eventje je USB uitzetten, en dan kan je meteen testen of het aan die IRQ's ligt (of vergis ik mij nu, en was de IRQ 5 niet meer gedeeld met je geluidskaart ?).

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2006 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Ik zal de muis even op de PS/2 zetten, irq's is denk het probleem niet, omdat dit probleem zich ookal voordeed voor ik de geluidskaart installeerde.

En ja, geheugen heeft 2 uur memtest doorstaan, superpi 32m test, en de cpu + ram hebben samen 5 uur prime gedraait op max stres.

[ Voor 49% gewijzigd door Roberto op 01-02-2006 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Mkay... probleem lijkt aardig wat minder aanwezig (mogelijk wel niet? Maar daarvoor moet ik langer testen) te zijn met de hardware versnelling 1 streepje naarbenden.

En er dus _geen_ muisversnelling is.

Wat kan dit betekenen?

Om te testen heb ik net counter-strike source geinstalleerd.
Wat gebeurt er?
De muis knippert bij beweging (is dus bijna onzichtbaar bij beweging) en reageert wat traag... :(
Hardwareversnelling voor de muis weer ingeschakeld en ja hoor ... het werkt goed...

De optie hardwareversnelling is dus helaas geen oplossing voor mijn probleem, want als ik geen spellen kan spelen met een 7800GT heb ik er nog niet veel aan :/

[ Voor 49% gewijzigd door Roberto op 01-02-2006 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
killingdjef schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 23:32:
Weer een slachtoffer met mouselag.
Wellicht dat de oorzaak verschilt bij ons beide maar we hebben hetzelfde probleem.

Een search op het laatste deel van "het grote Dell 24" topic" en je zal zien dat vanaf ongeveer 75% van het topic ik mijn probleem heb beschreven, suggesties heb gekregen maar nog steeds niet opgelost heb.

Het lijkt heviger bij jou te zien.
een snelle tip die eventueel zou kunnen helpen is je refreshrate naar 100 hertz te zetten (wordt niet ondersteunt dus die moet je ff enablen) je scherm gaat er niet stuk van maar kennelijk gebeurt er iets software mattigs waardoor het iets soepeler loopt. Bij mij liep hij hierdoor iets soepeler maar nog niet perfect.

Ben benieuwd of je er wat aan hebt. Zo niet dan denk ik dat ons probleem teveel verschilt maar dat vreemd genoeg de sympthonen hetzelfde zijn.
Getest, 100Hz maakt niks uit voor het schokken :(
Alleen hardwareversnelling dus... maar dan worden spelletjes weer onspeelbaar :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Dit probleem kwam ook al eens naar voren in het draadje over deze monitor. Ik heb er gelukkig geen problemen mee, maar misschien kan je hier neerzetten wat je allemaal hebt geprobeerd.

PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
8)7

Nou alles wat hier in het topic staat? ;)

Bij de weg, ik heb voor de grap even een IIyama Prolite E431 aangesloten op de DVI, en hier is het probleem ook aanwezig, het scherm kunnen we dus "gelukkig" uitsluiten :)

Al 3 weken gezeur met mijn pc :/ Ik wil nu toch wel weer eens aan het werk kunnen

[ Voor 26% gewijzigd door Roberto op 01-02-2006 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roberto schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 16:20:
8)7

Nou alles wat hier in het topic staat? ;)

Bij de weg, ik heb voor de grap even een IIyama Prolite E431 aangesloten op de DVI, en hier is het probleem ook aanwezig, het scherm kunnen we dus "gelukkig" uitsluiten :)

Al 3 weken gezeur met mijn pc :/ Ik wil nu toch wel weer eens aan het werk kunnen
Ik zie niet terug dat je forceware drivers geprobeert hebt ?

Ik had precies hetzelfde met een serverbord.. Werd er ook gek van tot ik erachter kwam dat het door de chipset drivers kwam..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
En daar ben ik weer :)

Ik heb de kaart getest in een gloednieuwe (was de 1e die het systeem heb aangeraakt, en tot nu toe ook de enige) HP Pc met een intel cpu en intel chipset. (dus totaal geen nvidia / amd invloed)

en ook hier precies het zelfde probleem als op mijn nforce 4 / amd systeem.

Zet ik de hardwareversnelling een tree lager dan is het probleem weg, maar zodra ik hem weer op vol zet begint het gehapper en gestotter weer. (en vol is nu eenmaal nodig voor spelletjes .. en tja .. ik heb zon 7800GT nou niet voorniks he ;) )

Ik heb hier nog een vriend van me naar laten kijken, en deze zag zonder dat ik vertelde wat het probleem was meteen dat het de muis was die happerde, het ligt dus in iedergeval niet aan mij ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Roberto op 01-02-2006 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
O M F G .......................

DIT IS ECHT ONMOGELIJK ...

XFX 7800 GT Extreme gehaald.

Zelfde ******* probleem ...

nou weet ik het echt niet meer hoor ...

[ Voor 5% gewijzigd door Roberto op 02-02-2006 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk toch dat het probleem met de 7800GT ligt, is er niet een productie van in de ramdac dat er iets niet goed werkt samen met je 24" tft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
nope ... ik heb de 7800GT ook getest op een Acer 17" TFT via D-sub en op een 17" Iiyama Pro-lite E431 via DVI.

Probleem is dan ook aanwezig :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Detonator
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-08 19:35
Heb je windows al een keer opn. geinstalleerd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Al vele malen :)

Ik denk dat we het maar moeten houden op dat de 7800GT kaarten gewoon bagger dingen zijn.

Er zit nu even tijdelijk een X300 SE in mijn pc (PCI-E ook) en het probleem lijkt weg te zijn.
Ik hoef de hardwareversnelling niet lager te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 00:21
Heb je het al een keer geprobeerd met 1 (!) harde schijf? draaien beide harde schijven nu in RAID0 of RAID1? Nieuwste chipset drivers geinstalleerd? Nieuwste bios gedownload en in je moederbord geflasht? Andere muizen geprobeerd? Heb je software van je muis geinstalleerd? Zo ja: deinstalleer het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Staat allemaal in mijn topics :)

Nieuwste bios: Ja
Andere muis: Nee, want hij werkt wel goed op mijn andere computer. (Op de Intel PC had ik echter wel een andere muis en tobo, deze waren zelfs via PS/2 ipv USB aangesloten, dus dat kan ik ook wel uitsluiten toch :? :) )
Chipsetdrivers: al 4 versies geprobeerd
1 hdd: Ook geprobeerd, zelfs met een P-ATA ipv S-ATA hdd geprobeerd.
Geen software van de muis. (nooit geinstalleerd gehad)
Geen raid, kan ook niet, als je naar mijn specs kijkt zie je dat ik een 10k rpm raptor heb en een 7k2 rpm 3200JD

[ Voor 18% gewijzigd door Roberto op 02-02-2006 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roberto schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 19:59:
Al vele malen :)

Ik denk dat we het maar moeten houden op dat de 7800GT kaarten gewoon bagger dingen zijn.

Er zit nu even tijdelijk een X300 SE in mijn pc (PCI-E ook) en het probleem lijkt weg te zijn.
Ik hoef de hardwareversnelling niet lager te zetten.
Heb hier een A8N en 7800GT en alles is retestabiel, dus dat commentaar lijkt me weinig steekhoudend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 12:57

jasjenl

Liab A Tymo

Ik heb ook een 7800gt en ik heb dit probleem ook niet opgemerkt. Maar dat kan ook aan mij liggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch nog ffies een kort vraagje van mij (ondanks dat je het wss al geprobeert hebt):

Je hebt Windows al meerdere malen opnieuw geinstalleerd. Maar nu lees ik in de meuktracker (Nieuwe forceware drivers) dit:
Windows XP users must install Service Pack 1, at a minimum, prior to attempting to install this package. Failure to do so will result in the inability to support USB 2.0.
Heb je daar inderdaad rekening mee gehouden ? Dwz dus eerst heel windows updaten, en pas daarna de forcewaredrivers installeren ?

Want dat is wel iets waar ik de fout in zou gaan: Ik zou eerst alle hardware-drivers installen en dat pas windows updaten; Schijnbaar doe ik het dus ook fout :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
maw ik heb ook nog de oude drivers vanaf mijn mobo cd geprobeerd.

en mijn xp prof cd is SP2 :)

En ... in die hp pc zou hij gewoon meteen moeten werken, want die kwam vanaf fabriek zo uit de doos, je gaat me niet vertellen dat HP niet test hoe of wat :P Zeker omdat er al een PCI-E kaart inzat.

Zit nu btw bij de Alternate :o

[ Voor 8% gewijzigd door Roberto op 03-02-2006 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik heb een 7800GTX en nooit problemen gehad met dit scherm. Daarvoor een 4200Ti en ook geen problemen mee gehad.

PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kiddyl schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 13:45:
Ik heb een 7800GTX en nooit problemen gehad met dit scherm. Daarvoor een 4200Ti en ook geen problemen mee gehad.
Psst ;)

We hoeven niet te weten dat het bij jou wel goed gaat; Het gaat er meer om dat we uitvissen waarom het bij Roberto niet goed gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bejit
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11-09 05:54

Bejit

Svenska Faderland

Leuke note misschien, maar je moet sowieso gene Omega drivers gebruiken, deze zijn maand oud.(66.93 geloof ik)

Je doet zelf hoogstwaarschijnlijk wat fout, want je hebt met 2 kaarten, ligt niet aan nvidia, want niemand anders heeft het.

Probeer eens een andere muis op je pc, of kijk naar de ondergrond van je muis.(Want hij doet wel goed bij andere pc, andere ondergrond mss ook? :P)

Systeempje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Bejit schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 15:27:
Leuke note misschien, maar je moet sowieso gene Omega drivers gebruiken, deze zijn maand oud.(66.93 geloof ik)

Je doet zelf hoogstwaarschijnlijk wat fout, want je hebt met 2 kaarten, ligt niet aan nvidia, want niemand anders heeft het.

Probeer eens een andere muis op je pc, of kijk naar de ondergrond van je muis.(Want hij doet wel goed bij andere pc, andere ondergrond mss ook? :P)
Heb je uperhaubt wel mijn topic gelezen :? ;)

Fabrikant, nvidia, en omega drivers getest :z

[ Voor 7% gewijzigd door Roberto op 03-02-2006 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bejit
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11-09 05:54

Bejit

Svenska Faderland

Roberto schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 15:54:
[...]

Heb je uperhaubt wel mijn topic gelezen :?

Fabrikant, nvidia, en omega drivers getest :z
Kan jij wel uberhaupt goed lezen, de driver opmerking was een note. :z

Ik vraag of dat het mss aan de ondergrond kan liggen, want bij andere pc doet die goed, dus ja :X (En niet eigenwijs zijn, maar ook andere muis eens proberen)

P.s. Vind wel heeeeeeeeeeeeeeeeel raar probleem en betwijfel het ook maar iets met je videokaart te maken heeft.(No offense, maar denk eerder aan jezelf)

[ Voor 6% gewijzigd door Bejit op 03-02-2006 16:01 ]

Systeempje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Bejit schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 16:00:
[...]

Kan jij wel uberhaupt goed lezen, de driver opmerking was een note. :z

Ik vraag of dat het mss aan de ondergrond kan liggen, want bij andere pc doet die goed, dus ja :X (En niet eigenwijs zijn, maar ook andere muis eens proberen)

P.s. Vind wel heeeeeeeeeeeeeeeeel raar probleem en betwijfel het ook maar iets met je videokaart te maken heeft.(No offense, maar denk eerder aan jezelf)
Dan kaats ik de bal toch weer terug.. eerder gaf ik aan dat ik deze kaart in een hele andere pc (HP INTEL!) heb getest (met een heel ander tobo en muis... deze waren zelfs op de PS 2 aangesloten.
En beide van een ander merk als wat ik op mijn workstation gebruik ;) )

Zie mijn post maar: Roberto in "7800GT + Dell 2405FPW (24") => schokkend..." :)

En natuurlijk mag jij denken dat het aan mij ligt, ik denk dit echter zelf niet ;)

[ Voor 34% gewijzigd door Roberto op 03-02-2006 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als laatste dan: Bij mij kan ik in apparaatbeheer de sample-frequentie en de invoerbuffergrootte van mijn muis aanpassen. Ik weet niet of je daar al mee gespeeld hebt ?

Het kan ook zijn dat jij die instellingen niet hebt, want ik heb een PS/2 muis. Maar het is een suggestie, en mijn laatste idee in ieder geval ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-09 21:58

Snippertje

Light up your life

Ik had het probleem ook, bij mij lag het eraan dat mijn hdd controllers zich forceerde op PIO mode. Je moet ze dan even verwijderen en rebooten en dan doet die het als het goed is weer.

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frigolamptje
  • Laatst online: 04-09 10:41
Met een andere kaart werkt alles naar behoren dus? Anders kun je naar een tegenhanger van ATI kijken ofzo. Ik heb ook nog van die dingen had dat je echt gek wordt, de oplossing was een ander stopcontact gebruiken, dan wordt je net nog wat gekker.... :| Mss dat het bij jou iets uithaalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Razor.Timo schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 17:40:
Ik had het probleem ook, bij mij lag het eraan dat mijn hdd controllers zich forceerde op PIO mode. Je moet ze dan even verwijderen en rebooten en dan doet die het als het goed is weer.
Mja 2 pc's en dan ook nog eens 3 verschillende hdd's gestest (dus zowel S-ATA als P-ATA)

Ik ken het probleem trouwens wel ja, want daar heb ik ooit welleens last van gehad.
Maar dit lijkt nu niet het geval te zijn, wel een goede tip :)
Frigolamptje schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 18:07:
Met een andere kaart werkt alles naar behoren dus? Anders kun je naar een tegenhanger van ATI kijken ofzo. Ik heb ook nog van die dingen had dat je echt gek wordt, de oplossing was een ander stopcontact gebruiken, dan wordt je net nog wat gekker.... :| Mss dat het bij jou iets uithaalt.
Yup... met ATI perfecto (X300SE PCI-E met alleen D-sub.. nou das lekker dan @ 1920x1200 8)7 ), met voodoo ook (banshee 16mb pci)

Maar Gigabyte 7800GT, en XFX 7800GT Extreme niet :? 8)7

Ik heb hem maar ingeruild, en ben nu opzoek naar een 2ehands X8xx serie kaart :)

[ Voor 49% gewijzigd door Roberto op 03-02-2006 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killingdjef
Op mn TNT2 heb ik hetzelfde probleem. Weliswaar ook van NVidia maar toch...

ik mag denk ik nog van geluk spreken dat ik het niet zo erg heb als bij jou aangezien mijn muis alleen maar trager zijn bestemming berijkt (lijkt net of het een lagere refreshrate is van de cursor)

Heb ook menig posts gemaakt in het Dell 24" topique maar niemand kon me helpen, zo blijkt hier dat Roberto hetzelfde lot zal ondergaan.

Ik vind het toch heel vreemd dat er nergens een antwoord hierop te vinden is.

Wat bij mij werkte (en niet bij Roberto) was de refreshrate op 100 hertz zetten (ondersteunt het scherm niet maar dat terzijde) dan loopt het iets soepeler.. dit is alweer zoiets van dat ik denk "Waarom is die software zo gefuckt dat je zo'n handeling moet doen om het een beetje werkend te krijgen!?"

Tot slot, je zou voor de grap eens Fedora Core moeten installeren en dan Doom 3 o.i.d.
ik ben heel benieuwt of je het dan ook heb.

Op kantoor bij mij hadden ze ook zo'n scherm met Fedora Core erop en ik merkte dat de muis daar wel soepel liep (dus het licht 100% niet aan het scherm). Het zou aan windows kunnen liggen, istie echter ook traag in Fedora bij jou... dan ligt de schuld voor 99,99% bij de videokaart ben ik bang..

* killingdjef maakt zich zorgen over zijn zojuist betaalde bestelling van 2 7800 GT Extreme's

[ Voor 26% gewijzigd door killingdjef op 04-02-2006 07:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afterparty05
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02-07-2023
Roberto schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 18:33:
Ik heb hem maar ingeruild, en ben nu opzoek naar een 2ehands X8xx serie kaart :)
Ik zag net deze op de V&A en moest aan jou denken. Hopelijk ist wat. Succes!

typo: past tense

[ Voor 6% gewijzigd door afterparty05 op 04-02-2006 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
killingdjef schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 07:33:
Op mn TNT2 heb ik hetzelfde probleem. Weliswaar ook van NVidia maar toch...

ik mag denk ik nog van geluk spreken dat ik het niet zo erg heb als bij jou aangezien mijn muis alleen maar trager zijn bestemming berijkt (lijkt net of het een lagere refreshrate is van de cursor)

Heb ook menig posts gemaakt in het Dell 24" topique maar niemand kon me helpen, zo blijkt hier dat Roberto hetzelfde lot zal ondergaan.

Ik vind het toch heel vreemd dat er nergens een antwoord hierop te vinden is.

Wat bij mij werkte (en niet bij Roberto) was de refreshrate op 100 hertz zetten (ondersteunt het scherm niet maar dat terzijde) dan loopt het iets soepeler.. dit is alweer zoiets van dat ik denk "Waarom is die software zo gefuckt dat je zo'n handeling moet doen om het een beetje werkend te krijgen!?"

Tot slot, je zou voor de grap eens Fedora Core moeten installeren en dan Doom 3 o.i.d.
ik ben heel benieuwt of je het dan ook heb.

Op kantoor bij mij hadden ze ook zo'n scherm met Fedora Core erop en ik merkte dat de muis daar wel soepel liep (dus het licht 100% niet aan het scherm). Het zou aan windows kunnen liggen, istie echter ook traag in Fedora bij jou... dan ligt de schuld voor 99,99% bij de videokaart ben ik bang..

* killingdjef maakt zich zorgen over zijn zojuist betaalde bestelling van 2 7800 GT Extreme's
Ik zou het graag voor je testen, maar ik heb hem ingeruild, en heb mijn geld teruggekregen.

Ik ben dus nu opzoek naar een ATI in de X8xx range.

Ik ben trouwens wel 99.99% zeker dat het de kaarten zijn.
Want zeg nou zelf:

3 verschillende vid drivers
3 verschillende mobo drivers
2 verschillende platformen (AMD en Intel)
3 verschillende schermen, zowel DVI als D-Sub
XP home en XP Prof (beide SP 2 tough)
2 verschillende 7800GT kaarten van verschillende merken (Gigabyte en XFX)
2 verschillende muizen (PS 2 en USB)
2 verschillende toetsenborden (PS 2 en USB)

Ik heb volgens Alternate echt zo ong. alles getest wat er maar te testen viel.
Enige conclusie die ze nog konden trekken was dat er een vreemd compatibiliteit probleem was.
Maar ze vonden het echt gek, want die nieuwe uit de doos HP PC had het ook. (met dus echt geen enkel onderdeel wat het zelfde is wat er in mijn Workstation zit)

[ Voor 4% gewijzigd door Roberto op 04-02-2006 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killingdjef
Roberto schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 10:56:
[...]

Ik zou het graag voor je testen, maar ik heb hem ingeruild, en heb mijn geld teruggekregen.

Ik ben dus nu opzoek naar een ATI in de X8xx range.

Ik ben trouwens wel 99.99% zeker dat het de kaarten zijn.
Want zeg nou zelf:

3 verschillende vid drivers
3 verschillende mobo drivers
2 verschillende platformen (AMD en Intel)
3 verschillende schermen, zowel DVI als D-Sub
XP home en XP Prof (beide SP 2 tough)
2 verschillende 7800GT kaarten van verschillende merken (Gigabyte en XFX)
2 verschillende muizen (PS 2 en USB)
2 verschillende toetsenborden (PS 2 en USB)

Ik heb volgens Alternate echt zo ong. alles getest wat er maar te testen viel.
Enige conclusie die ze nog konden trekken was dat er een vreemd compatibiliteit probleem was.
Maar ze vonden het echt gek, want die nieuwe uit de doos HP PC had het ook. (met dus echt geen enkel onderdeel wat het zelfde is wat er in mijn Workstation zit)
Zomaar wat ik afvraag is of Alternate ook contact heeft gezocht met Nvidia hierover.

Het zal niet de eerste keer zijn dat Nvidia een nieuwe bios schrijft om een probleem te verhelpen

sterker nog, in het Geforce Deel 7 topic, ook hier ergens in de buurt van dit topic, staat dat een Cold Bug ermee omzeilt is. Dat dat ook met Rivatuner eventueel kan (temp sensor uitgooien) is een bijkomstig feit.

Misschien dat Nvidia's die op zo'n native res moeten werken wel een andere bios nodig hebben 8)7

Ik zet er trouwens expliciet Alternate bij omdat hun een multinational zijn die hun videokaarten vast met grote getalen tegelijk afneemt. Zo'n bedrijf heeft dus net iets meer inspraak dan Jan Krediet die er met zn kaart niet uitkomt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Alternate wou de kaart niet testen.

Igg niet waar ik bij was.

Ze zouden hem alleen testen op weergave, dus als hun de fout niet 123 zien gaat hij weer de verkoop in geloof ik.

Mja... 1920x1200 was niet alleen het probleem he ;)
Op de 2 SXGA schermen gaven de kaarten ook problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killingdjef
klopt..
maar misschien dat hij niet meer dan 1600x1200 pixels kan doorgeven? Op hoeveel kom je uit als je beide resoluties bij elkaar optelt?

Als zou dit ook weer niet moeten uitmaken aangezien de DVI en de analoge poort ieder 2048x1516 (o.i.d.?) moeten kunnen aansturen...

ja.. een mysterie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
SXGA = 1280x1024 :)
UXGA = 1600x1200

Ik zat dus onder het limiet.

Ik heb trouwens de kaarten in 3 mobo's ipv in 2 mobo's getest.

Mja... ik denk niet dat we nog een oplossing gaan vinden, ik moet het maar gewoon bij ATI's houden.
Pagina: 1